קלופ: "טוטנהאם בדרג הבכיר, לא שכחה איך לשחק כדורגל"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

מנג'ר ליברפול הביע כבוד כלפי התרנגולים לקראת שחזור גמר ליגת האלופות, במסגרת המחזור העשירי בליגה. מנצ'סטר סיטי תקווה למעידה של האדומים, צ'לסי תחפש ניצחון שמיני ברציפות בכל המסגרת, כשתפגוש את ברנלי

(גודל טקסט)
אחרי שרצף הניצחונות של ליברפול נעצר והפער בינה לבין מנצ'סטר סיטי הצטמק בשבוע שעבר, המחזור ה-10 בפרמיירליג ייפתח היום (שישי) עם המפגש בין לסטר לסאות'המפטון ויגיע לשיאו ביום ראשון עם המשחק בין מוליכת הטבלה לטוטנהאם, שבו המייטי רדס ינסו לשמור על הפרש שש הנקודות מהתכולים של פפ גווארדיולה. סיטי תעלה לכר הדשא כבר מחר ותארח את אסטון וילה, כשבמוצאי השבת צ'לסי תפגוש את ברנלי.

מנצ'סטר סיטי – אסטון וילה (שבת, 14:20, שידור ישיר בספורט1)

הסיטיזנס התאוששו מההפסד לוולבס לפני פגרת הנבחרות עם 0:2 על קריסטל פאלאס במחזור הקודם והרשימו גם בליגת האלופות עם 1:5 מוחץ על אטאלנטה, שבו סרחיו אגוארו (צמד) וראחים סטרלינג (שלושער ב-11 דקות ובישול) המשיכו בכושר הנהדר שלהם מתחילת העונה. אולכסנדר זינצ'נקו עבר ניתוח בברכו וצפוי להיעדר עד שישה שבועות, כאשר גם רודריגו יחמיץ את המפגש עקב פציעה בשריר הירך האחורי ואילקאי גונדואן צפוי למלא את מקומו. ג'ון סטונס עשוי לפתוח בהרכב לראשונה מאז אמצע ספטמבר.

לקראת המשחק, גווארדיולה דיבר במסיבת העיתונאים על קשר היריבה דוגלאס לואיז, שנמכר מסיטי לווילה בקיץ האחרון, אך עם סעיף רכישה חוזרת מצד האלופה: "רצינו להשאיר אותו אבל החוקים לא אפשרו לו לקבל אישור עבודה. חשבתי שהוא יהיה טוב אצלנו, בקדם העונה בארה"ב בשנה שעברה הוא היה נהדר. לפעמים החיים הם כאלה, יש לנו אופציה לרכוש אותו בחזרה".

אסטון וילה מגיעה מהמקום ה-12 בטבלה, אך עם שני ניצחונות ותיקו בשלושת המחזורים האחרונים. הקשר ההתקפי חוסה רמאליו מתאושש מניתוח בקע והוא היחיד שצפוי להיעדר מהסגל של דין סמית'.

ליברפול – טוטנהאם (ראשון, 18:15, שידור ישיר בספורט2)

אלופת אירופה מעדה לראשונה בליגה בשבוע שעבר, עם 1:1 נגד יונייטד, אך היא עדיין מוליכת את הפרמיירליג בבטחה וברביעי האחרון הביסה את גנק 1:4 בליגת האלופות. טרנט אלכסנדר-ארנולד ישוב לסגל לאחר שהחלים ממחלה, כשהספק היחיד מבחינת יורגן קלופ הוא לגבי ג'ואל מאטיפ, שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בגלל בעיה בברכו וכשירותו תיקבע בסמוך לשריקת הפתיחה.

קלופ התייחס למצבם של התרנגולים, שלפני חמישה חודשים פגשו אותו בגמר ליגת האלופות והיום שקועים במשבר קשה: "אני לא יכול לשפוט את הסיטואציה שלהם. הם לא שכחו לשחק כדורגל, הנקודות בטבלה לא משקפות את הרמה שלהם, הם קבוצה מהדרג הבכיר ואנחנו חייבים לכבד אותם. לא נעלה בתחושה שכלום לא יכול לקרות לנו".


אלכסנדר-ארנולד יחזור לסגל לקראת שחזור גמר האלופות. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

אלכסנדר-ארנולד יחזור לסגל לקראת שחזור גמר האלופות. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
 

טוטנהאם תקווה למנף את הניצחון 0:5 על הכוכב האדום בלגרד השבוע למומנטום חיובי, אחרי תיקו 1:1 מאכזב נגד נועלת הטבלה ווטפורד במחזור הליגה האחרון. הלונדונים, שהשיגו עד כה שלושה ניצחונות בלבד בתשעה מחזורים, יחסרו רק את השוער הפצוע הוגו לוריס. ג'ובאני לו צ'לסו וראיין ססניון כשירים, אך לא צפויים עדיין להשתלב בהרכב. המאמן מאוריסיו פוצ'טינו אמר לקראת המשחק: "ניצחונות הם תמיד התרופה הכי טובה. ליברפול עושה עונה נהדרת עד עכשיו, יש לה מאמן יוצא דופן כמו יורגן קלופ, שאותו אני מעריץ. אנחנו מכירים אותם כי נפגשנו המון פעמים, בסופו של דבר אלו 90 דקות של כדורגל ואנחנו מקווים להציג את היכולת הרצויה ושיהיה לנו סיכוי לנצח".


"ניצחונות הם התרופה הכי טובה". פוצ'טינו (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)
 

ברנלי – צ'לסי (שבת, 19:20, שידור ישיר בספורט1)

פרנק למפארד ממשיך להתעקש על כך שהקבוצה שלו נמצאת בתקופת מעבר, אבל יהיה לו קשה לעמוד מאחורי דבריו אם השחקנים שלו ימשיכו ביכולת הנוכחית. הבלוז יגיעו למחזור העשירי בליגה עם רצף של שבעה ניצחונות בכל המסגרות, האחרון שבהם 0:1 על אייאקס בליגת האלופות שלשום. תמי אברהם יקווה לחזור לכבוש אחרי שני משחקים שלא עשה זאת, כדי למנוע מאגוארו לפתוח פער בטבלת המבקיעים, שאותה שניהם מובילים עם שמונה שערים.

למפארד עשוי להעניק מנוחה לשחקנים בכירים לקראת משחק גביע הליגה נגד מנצ'סטר יונייטד ביום רביעי הקרוב. אנדראס כריסטנסן ימשיך להיעדר בגלל פציעה בשריר הירך האחורי, בעוד אנגולו קאנטה ורוס בארקלי בספק גדול, עם פציעות במפשעה ובקרסול בהתאמה. אחרי פתיחת עונה מאכזבת, כריסטיאן פוליסיק שלח איתות למאמנו עם יכולת טובה במשחקים האחרונים, למפארד התייחס לכך במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "הוא הולך ומשתפר ביחד עם הקבוצה, יש לו סיכוי לפתוח בהרכב אבל יש עוד שחקנים טובים בעמדה שלו".

ברנלי מפתיעה יחסית עד כה, כשהיא מגיעה למפגש מהמקום השמיני בטבלה עם שלושה הפסדי ליגה בלבד, שלושתם נגד קבוצות מהשישייה המובילה בפרמיירליג. למרות שהתאושש מפציעה בקרסול, דני דרינקווטר לא יהיה בסגל משחק נגד קבוצתו לשעבר.


ישיגו ניצחון שמיני ברציפות? למפארד ואברהם (GEOFF CADDICK/AFP/Getty Images)ישיגו ניצחון שמיני ברציפות? למפארד ואברהם (GEOFF CADDICK/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי