צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי חזרה למקום השני עם 0:3 על אסטון וילה

אילקאיי גונדואן חוגג
אילקאיי גונדואן חוגג | Michael Regan/Getty Images

האלופה צימקה את הפער מליברפול לשלוש נקודות עם ניצחון על העולה החדשה. סטרלינג (46), דויד סילבה (65) וגונדואן (70) עשו את העבודה אחרי מחצית ראשונה יבשה. ברייטון רשמה ניצחון 2:3 דרמטי על אברטון

(גודל טקסט)

אחרי ה-0:9 ההיסטורי של לסטר אתמול (שישי) שהעלה את השועלים למקום השני בפרמיירליג בפתיחת המחזור העשירי, מנצ'סטר סיטי עלתה היום למשחק בית נגד אסטון וילה עם משימה ברורה – השגת שלוש נקודות על מנת לעקוף בחזרה את החבורה של ברנדן רוג'רס ולהפעיל לחץ על ליברפול לקראת משחקה מחר נגד טוטנהאם. ב-45 הדקות הראשונות זה הלך קשה, אך בסופו של דבר אלופת אנגליה גברה 0:3 על העולה החדשה והשיגה ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות. 

גבריאל ז'סוס ודויד סילבה החמיצו הזדמנויות גדולות להבקעה במחצית הראשונה ובצד השני אדרסון הציל את התכולים ממבוכה, אך תוך שניות ספורות לאחר החזרה מההפסקה, שחקניו של פפ גווארדיולה שברו את השוויון ומשם הדרך לניצחון הייתה קלה יותר. סיטי העלתה מאזן שערי הזכות שלה ל-32 בעשרה מחזורים בלבד, תפוקה מרשימה לכל הדעות. במחזור הבא הם יפגשו את סאות'המפטון המפורקת, שהייתה קורבן לתשיעייה של לסטר אתמול.

אסטון וילה נעצרה אחרי ניצחונות בשני המחזורים האחרונים ועלולה בעקבות כך לרדת למקום נמוך יותר בטבלה, מהמקום ה-12 שבו הייתה לפני המחזור. לצערה, בשבוע הבא היא תצטרך להתמודד עם אלופת אירופה ומוליכת הפרמיירליג ליברפול, שתגיע להתארח בווילה פארק.


גונדואן חוגג. סיטי עשתה את העבודה שבוע נוסף (Alex Livesey/Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קנסלו, ג'ון סטונס, פרננדיניו, בנג'מין מנדי (אנג'לינו, 73), אילקאי גונדואן, דויד סילבה, קווין דה בריינה (פיל פודן, 76), ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג (סרחיו אגוארו, 76), גבריאל ז'סוס.

אסטון וילה: טום היטון, פרדריק ז'ילבר, ביורן אנגלס, טיירון מינגס, מאט טארגט, מארבלס נקאמבה, דוגלס לואיז, ג'ון מקגין, ג'ק גריליש (אנואר אל-גאזי, 84), טרזגה, ווסלי (קינן דייויס, 71).

מהלך משחק
דקה 5: הזדמנות ראשונה למנצ'סטר סיטי. גבריאל ז'סוס בעט בסיבוב ממטרים ספורים, הכדור חלף סנטימטרים ליד הקורה ויצא החוצה.

דקה 23: שגיאה קשה של סטונס, בהופעתו ה-150 בליגה, סידרה למקין הזדמנות טובה ואדרסון התמתח והדף בקצות האצבעות, לאחר מכן גם סגר היטב את הפינה לדוגלאס לואיז שהגיע ראשון לכדור החוזר.


אדרסון מגיב היטב להתקפה של וילה (Michael Regan/Getty Images)

דקה 38: גונדואן ספק בעט ספק מסר, סטרלינג שם את הראש ומכ-10 מטרים ראה את הכדור שלו מתרחק ממסגרת השער ויוצא החוצה.

דקה 43: גונדואן שוב מצא את סטרלינג, הכוכב האנגלי מסר לדויד סילבה והאחרון היה חייב להבקיע, אבל הכדור שוב עבר סנטימטרים ליד הקורה והחוצה.

דקה 46, 0:1 מנצ'סטר סיטי: במהלך הראשון של המחצית השנייה, אדרסון בעט כדור ארוך לעבר ז'סוס, הברזילאי הוריד בנגיחה לסטרלינג והאנגלי שם את זה ברשת כדי להעלות את מאזנו בליגה לשבעה שערים.

ראחים סטרלינג חוגג את הראשון של סיטי. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
ראחים סטרלינג חוגג את הראשון של סיטי. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

דקה 53: מנדי פצח בכדרור בפינה השמאלית של הרחבה והשאיר שחקן מאחוריו, אבל היטון הדף את הבעיטה שלו.

דקה 55: שוב היטון משאיר את וילה במשחק. טעות קשה של אנגלס שמסר ישירות לסטרלינג אפשרה לחלוץ לסדר לז'סוס מצב של אחד על אחד עם השוער, שסיפק הצלה ענקית.

דקה 65, 0:2 מנצ'סטר סיטי: אחרי קרן קצרה, מנדי השאיר את זה לדה בריינה שבעט מצד שמאל, דויד סילבה ליטף את הכדור וזה הסתיים ברשת. מערכת ה-VAR בדקה הפרעה אפשרית של סטרלינג לשוער במהלך, אך החליטה לאשר את השער בסופו של דבר.

סיטי סגרה עניין ותחזור למקום השני. (PAUL ELLIS / Contributor)
דויד סילבה ופרננדיניו מרוצים. סיטי חזרה למקום השני (PAUL ELLIS / Contributor)

דקה 70, 0:3 מנצ'סטר סיטי: פרננדיניו קיבל בצד ימין והעביר כדור רוחב חזק, ברנרדו סילבה ניסה לדחוק מכדור אך נבלם על ידי ההגנה והכדור הגיע לגונדואן, שהיה בעמדה נוחה מול השער ושלח פנימה את השלישי של הסיטיזנס.

דקה 88: פרננדיניו הורחק בצהוב שני והותיר את סיטי בעשרה שחקנים בדקות האחרונות.

דקה 90+3: גם שער ניחומים לא הצליחה אסטון וילה לכבוש. אדרסון יצא טוב ומנע זאת מדיוויס המחליף, הריבאונד הגיע למקגין אך הבעיטה שלו הלכה אל העמוד ומשם לידיו של השוער הברזילאי.

גונדואן חוגג אחרי שסגר עניין עם השלישי. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)גונדואן חוגג אחרי שסגר עניין עם השלישי. (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

בריייטון – אברטון 2:3
ברייטון השיגה ניצחון דרמטי 2:3 על אברטון בזכות שער עצמי של לוקא דין בדקה ה-94. שתי הקבוצות הגיעו להתמודדות כשהן צמודות בטבלה ונקודה אחת מפרידה בינהן. הפתיחה הייתה שייכת לשחפים, שעלו ליתרון בדקה ה-15 מכדור חופשי אדיר של פסקל גרוס היישר לחיבורים של ג'ורדן פיקפורד. הטופיז חזרו למשחק כעבור חמש דקות משער עצמי של אדם וובסטר ואיזנו את התוצאה ל-1:1. במחצית השנייה שתי הקבוצות ניסו למצוא את הרשת, כאשר האורחת הייתה דומיננטית יותר, אבל לא הצליחה לתרגם את השליטה במגרש לשערים, עד לכניסתו של לוין בדקה ה-72, שכבש בקוח רוח כעבור שתי דקות.

אברטון כבר פינטזה על ניצחון שני ברציפות, אך פנדל מוצלח של ניל מרפי בדקה ה-80 קבע שוויון ועמוק בתוך תוספת הזמן שער עצמי של לוקא דין הפך את התוצאה והעניק ניצחון למארחת. מעמדו של מרקו סילבה ממשיך להתערער לאחר שאברטון רשמה ניצחון ליגה בודד בששת המחזורים האחרונים. בעקבות התוצאה, אברטון נותרת עם 10 נקודות, בעוד ברייטון עקפה אותה בטבלה עם 12. בשבוע הבא הטופיז יארחו את טוטנהאם, כשעוד לפני כן ישחקו מול ווטפורד בשמינית גמר גביע הליגה. השחפים יארחו את נוריץ'.

שחקני ברייטון חוגגים ניצחון דרמטי (Christopher Lee/Getty Images)

משחקים נוספים
ווטפורד – בורנמות' 0:0

ווסטהאם – שפילד יונייטד 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי