צפו בתקציר: ליברפול הדיחה את ארסנל בפנדלים אחרי 5:5 משוגע

שחקני ליברפול
שחקני ליברפול | Laurence Griffiths/Getty Images)

ערב בלתי נשכח באנפילד: אלופת אירופה העפילה לשלב הבא אחרי משחק מלא תהפוכות. מוסטאפי כבש עצמי, מרטינלי וטוריירה הפכו, צ'מברליין ואוריגי איזנו זמנית, ווילוק כבש שער מדהים ואוריגי השווה בתוספת הזמן

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר גביע הליגה האנגלי נמשך היום (רביעי) לאחר שאמש, מחזיקת הגביע מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:3 את סאות'המפטון בדרך לרבע הגמר, וגם לסטר הרותחת ואברטון העפילו. היום ההגרלה סידרה לנו מפגש מרגש כבר בשלב כה מוקדם, כשאלופת אירופה, ליברפול אירחה את יריבתה מצפון לונדון, ארסנל. והמשחק ענה על כל הציפיות עם 5:5 בתום 90 דקות וניצחון של ליברפול אחרי 4:5 בתום דו קרב פנדלים.

יורגן קלופ שהתלונן על הלו"ז העמוס על חניכיו, ניצל את הגביע השלישי בחשיבותו כדי להעניק מנוחה לכוכבים, מוחמד סלאח, וירג'יל ואן דייק, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו, ואת מקומם בהרכב תפסו ספ ואן דר ברג בן ה-17, הארווי אליוט בן ה-16 וריאן ברוסטר בן ה-19.

מנגד, אחרי התקרית המסעירה של גראניט ג'אקה בתיקו עם קריסטל פאלאס, אונאי אמרי נכנע ללחצים והחזיר את מסוט אוזיל להרכב בפעם השנייה בלבד העונה בכל המסגרות. פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט וניקולס פפה זכו למנוחה גם הם, והברזילאי הצעיר הנהדר, גבריאל מרטינלי פתח בהתקפה.


ניצחון בלתי נשכח לליברפול (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


עלו בהרכב משני. אונאי אמרי ויורגן קלופ (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

המחצית הראשונה נפתחה בקצב מסעיר. בדקה השישית, האקס, אלכס אוקסלייד צ'מברליין פרץ מהאגף הימני, העביר כדור רוחב וראה כיצד שקורדאן מוסטפי יורד לגלישה אומללה ומכניס את הכדור לרשת בשער עצמי מביך. 0:1 מהיר לליברפול.

התותחנים הגיבו מהר. בדקה ה-19, אוזיל העביר כדור רוחב נהדר לסאקה, ששלח בעיטה שטוחה. קלהר הדף, אך לוקאס טוריירה זינק על הריבאונד ודחק את הכדור מקרוב לרשת החשופה. 1:1

בדקה ה-23 גם הגיע המהפך. מייטלנד-ניילס פרץ נהדר מצד ימין לרחבה של המארחת והעביר כדור עומק. הרחקה רעה של ההגנה הגיע למרטינלי שבעט פצצה לרשת העליונה והפך את התוצאה. 1:2 לתותחנים באנפילד.


ג'יימס מילנר כובש מהנקודה הלבנה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

התותחנים לא עצרו. ג'ו גומז איבד את הכדור 25 מטר השער לסאקה הצעיר, שהעביר כדור רוחב ומצא את מרטינאלי לבד מול השער. הברזילאי לא התבלבל, בעט חזק, השלים צמד נהדר והטריף את חבריו לקבוצה. 1:3 לארסנל.

כובש הצמד היה בדרך לערב מושלם, אבל תיקול מטופש רגע לפני הירידה למחצית העניק למארחת כדור עונשין מ-11 מטרים. ג'יימס מילנר ניגש לנקודה הלבנה ובקור רוח בעט חזק ומדויק לפינה השמאלית. 2:3 לארסנל בהפסקה.


ריאן ברוסטר ודיבוק אוריגי (ELLIS/AFP via Getty Images)

הקצב המטורף נמשך במחצית השנייה. בדקה ה-54 מסוט אוזיל בישל נהדר לניילס, שבעט מקרוב לשער ריק והעלה את היתרון ל-2:4. המייטירדס לא נתנו למשחק לברוח וחמש דקות לאחר מכן, אוקסלייד צ'מברלין שלח בעיטה אדירה מחצי מרחק וצימק ל-4:3. המארחת לא הפסיקה להילחם ובדקה ה-62, דיבוק אוריגי קיבל כדור על קצה הרחבה, בעט נפלא לקורה ופנימה והרים את האנפילד באוויר. 4:4.

נגמר? ממש לא! בדקה ה-70, הקשר הצעיר של ארסנל, ג'וזף ווילוק כבש את השער כנראה הגדול ביותר בקריירה שלו עד כה, כבעט פצצה אדירה ממרחק אדיר לחיבור השמאלי והחזיר את ארסנל ליתרון 4:5.

בדיוק כשהתותחנים חשבו זה נגמר, רגע לפני שריקת הסיום בדקה ה-92, ניקו וויליאמס מצא את אוריגי פנוי ברחבה עם הרמה נהדרת. בקור רוח אדיר, הבלגי כבש שער נפלא מהאוויר והרים את הצופים באנפילד לאוויר. 5:5 והולכים לבעיטות עונשין. בבעיטות העונשין, לאחר שלוש בעיטות מושלמות של כל קבוצה, קלהר עצר את דני סבאיוס, ג'ונס בן ה-18 כבש את הבעיטה האחרונה, קבע 4:5 בדו קרב הפנדלים ושלח את המייטירדס לרבע גמר גביע הליגה בסיומו של ערב בלתי נשכח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי