Sport1 Banner

צפו: מהפך סופר דרמטי לליברפול בדרך ל-1:2 על אסטון וילה

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Laurence Griffiths/Getty Images

דרמה ענקית בוילה פארק. אלופת אירופה הייתה נראית חסרת אונים אחרי פיגור של טרזגה (21) אך רוברטסון (87) ומאנה (95) ביצעו מהפך ענק. 1:2 לסיטי על סאות'המפטון, סטטוס קוו בצמרת

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 באנגליה יצא לדרך היום (שבת) עם לא פחות משמונה משחקים. אמנם לא היה מאבק ישיר בין שש הגדולות אך אין ספק שאת המחזור הזה בממלכה לא ישכחו זמן רב. ליברפול ומנצ'סטר סיטי, שבוע לפני הקרב הענק ביניהן, נקלעו לפיגור וסיימו כמנצחות המחזור בחלוף דרמה אדירה. אלופת אירופה, שרק במחזור הקודם התעלתה גם נגד טוטנהאם על אף שפיגרה, ניצחה 1:2 את אסטון וילה בעוד מנצ'סטר סיטי הפכה פיגור ביתי לניצחון בתוצאה זהה נגד סאות'המפטון.

ליברפול פיגרה עד לדקה ה-87 ולמרות שהגיעה להזדמנויות נראתה די אובדת עצות בוילה פארק נגד המארחת הלוחמת שהציגה משחק הגנה הירואי, אך הקבוצה של יורגן קלופ הוכיחה שוב שאי אפשר להספיד אותה. האדומים לא רק שהצליחו להתחמק מהפסד בכורה העונה בליגה אלא גם שמרה על סטטוס קוו  בצמרת (פער שש נקודות מפפ גווארדיולה)  עם שער דרמטי של סאדיו מאנה לאחר כדור קרן עמוק בתוספת הזמן. קודם לכן השווה אנדי רוברטסון.

המארחת, שהגיעה למשחק בתנופה, עלתה ליתרון עם שער של טרזגה מהאוויר, שער הבכורה שלו בפרמיירליג בדקה ה-21. ליברפול לא הציגה את משחק ההתקפה הרגיל שלה כשההימור של קלופ על אדם ללאנה לא עזר. סאדיו מאנה הגיע למצבים אך לא היה מדוייק וקלופ החליט להגיב עם חילוף כפול. אוקס צ'מברליין החליף את מוחמד סלאח ודיבוק אוריגי עלה במקומו של ג'ורג'יניו ויינאלדום.


יורגן קלופ. ציפה את הדרמה? (GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק:
אנוואר אל גאז הגיע למצב נפלא כבר בפתיחת המשחק כשבעט מתוך הרחבה למרכז השער. וילה המשיכה להקשות על אלופת אירופה. בדקה השביעית ג'ורדן הנדרסון מסר אחורה בחוסר אחריות אבל אליסון הקדים את טרזגה ומנע שער. ליברפול נכנסה לאט לאט למשחק. בדקה ה-15 סאדיו מאנה הגיע למצב ראשון וכעבור שתי דקות מוחמד סלאח בעט מהאוויר מזווית קשה וטום היטון הדף נהדר.


מוחמד סלאח. סיים את המשחק מוקדם ממה שחשב (GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-21 המארחת הדהימה את אלופת אירופה – כדור חופשי מעולה מצד שמאל, חסן טרזגה בועט מהאוויר לרשת של אליסון שנגע בכדור אבל לא הצליח להדוף, 0:1 לוילה. איזה תזמון לשער הבכורה שלו בפרמיירליג! בדקה ה-28 התקפה מצוינת של ליברפול מצד שמאל הסתיימה בבישול של מאנה לפירמינו אלא שהשופט פסל את השער בגלל סנטימטרים ספורים לאחר בדיקה ב-VAR בגלל היד של החלוץ.


טרזגה כובש שער בכורה בפרמיירליג (Marc Atkins/Getty Images)


רוברטו פירמינו לאחר פסילת השער (Laurence Griffiths/Getty Images)

ליברפול פתחה את המחצית השנייה רעבה מאוד ומאנה איים פעמיים על השער (47 ו-49). החלוץ המשיך להיות המסוכן בשורות הקבוצה ובדקה ה-60 נגח ממצב נהדר אך השוער היטון הדף עם החזה ורשם הצלה גדולה, עדיין 0:1. קלופ הגיב עם שני חילופים מפתיעים בדקה ה-65 כאשר דיבוק אוריגי ואוקס צ'מברליין נכנסו במקומם של ואיינלדום וסלאח. הבליץ' של ליברפול החל אבל שחקני וילה התאבדו על כל כדור כדי לחסום את הבעיטות.

אלופת אירופה נראתה בצרות צרורות אבל הקבוצה של יורגן קלופ לא תרים ידיים. שלוש דקות לסיום הגיע ה-1:1 מאנה הגביהה מצד ימין והמגן השמאלי אנדי רוברטסון הצטרף מאחור בתזמון מושלם ונגח לרשת, 1:1. בדקה ה-95 מאנה עבר מתפקיד המבשל לאיש ההכרעה כשכבש לאחר כדור קרן, 1:2 דרמטי לליברפול.


אנדרו רוברטסון חוגג (Laurence Griffiths/Getty Images)


הרכבים

אסטון וילה: טום היטון, פרדריק גילברט, טיירון מינגס, ביורן אנגלס, מאט טארגט, ג'ון מקגין, מרבלוס נקאמבה, דוגלאס לואיס, טרזגה, אנוואר אל גאזי, ווסלי

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, אדם ללאנה, ג'ורג'יניו ויינאלדום (דיבוק אוריגי, 65), רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח (אוקס צ'מברליין, 65)




עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי