אנדרה גומש ינותח: "סון לא מפסיק לבכות, הוא הרוס"

הונג מין סון, אנדרה גומש
הונג מין סון, אנדרה גומש | Jan Kruger/Getty Images

ה-1:1 בין אברטון לטוטנהאם הפך לשולי כתוצאה מהפגיעה הקשה של הפורטוגלי, בעקבותיה החלה סערה גם על החלטת השופט ששלף כרטיס אדום: "זה יוצר כאוס ויכול לשנות את המשחק", טען פוצ'טינו. גם מערכת ה-VAR תחת מתקפה

(גודל טקסט)
זה לא שיכול היה להיות ספק, התמונות הקשות הראו זאת בעצמן, אבל במהלך הלילה (בין ראשון לשני) אישרה אברטון כי הקשר הפורטוגלי אנדרה גומש ינותח מיידית בעקבות הפציעה הקשה בקרסול בשלהי ה-1:1 נגד טוטנהאם והוא כבר לא ישוב לשחק העונה.


גומש בן ה-26, ששניות לאחר ששכב על הדשא ונאנק מכאבים ניתן היה להבין את חומרת מצבו רק מתגובת השחקנים שסביבו, היו כאלה שפשוט לא הצליחו להסתכל על תוצאת התיקול ואחרים שפרצו בבכי, הובהל ישר מהגודיסון פארק אל בית החולים, שם כאמור החליטו לנתחו עוד היום בעקבות השבר.


יונג מין סון, הדרום קוריאני של טוטנהאם שתיקל את הפורטוגלי ותוך שניות הבין את חומרת המעשה והתקשה לעצור את הדמעות, הורחק בכרטיס אדום וייעדר משלושת המחזורים הבאים בפרמיירליג, אבל יצר סיטואציה מוזרה – הקשר תחילה קיבל כרטיס צהוב, אבל השופט שינה את דעתו ללא כל סיוע מצוות ה-VAR לאחר שהבין את חומרת הפגיעה. באנגליה הופנו ביקורות קשות לעבר השופט מרטין אטקינסון שהרחיק שחקן משיקול לא מקצועי אלא מפני שהבין שקשר אברטון סובל משבר, דבר שכאמור לא ניתן היה לפספס, אבל בפרמיירליג גיבו וטענו רשמית : "הכרטיס האדום לסון היה על סיכון הבטיחות של שחקן כתוצאה מתיקול".



בסיום המשחק מנג'ר התרנגולים מאוריסיו פוצ'טינו ביקש לפני הכל לאחל החלמה מהירה לגומש, מסר את תודתו לקפטן הטופיז שיימוס קולמן שנכנס לחדר ההלבשה של טוטנהאם כדי לנחם את סון וגם העביר ביקורת נוקבת: "זה לא ייאמן שסון הורחק. אנחנו בבעיה גדולה אם שופטים מרחיקים משיקולים כאלה, זה ישנה את כל הספורט. ה-VAR שינה את המשחק ועכשיו שופט משנה את החלטתו, זה יוצר כאוס וזה פשוט לא הוגן עבור סון ועבור טוטנהאם. קשה להבין את ההחלטה", טען על כך שאטקינסון שינה את דעתו לאחר שראה את רגלו של גומש, "לא יודע אם נערער על ההחלטה, לא יודע אם זה אפשרי".



סון פורץ בבכי. "לא הוגן" (Michael Regan/Getty Images)


אברטון לא תתנחם בכך, כמובן, אבל הטיפול הממושך בגומש הוביל ל-12 דקות תוספת זמן, במהלכן הצליח הטורקי צ'נק טוסון להשוות ל-1:1 דרמטי שסיבך את פוצ'טינו וקבוצתו – התרנגולים כבר ארבעה מחזורים ללא ניצחון והם רק במקום ה-11 עם 13 נקודות, 18 הפרש מהפסגה ו-10 מהטופ 4. אברטון, לעומת זאת, הצילה נקודה יקרה שהגדילה את הפער שלה מהמקום ה-18 לשלוש נקודות הפרש, אבל גם מרקו סילבה כבר סופר ניצחון יחיד בשבעה מחזורים.


צ'נק טוסון
גם הוא כלל לא חשב על לחגוג את השוויון ואמר לאחר שערו אחרי 96 דקות ו-57 שניות: "כולם כל כך עצובים, יש בחדר ההלבשה שחקנים שנמצאים על סף דמעות. אנדרה היה בשוק, העיינים שלו נפתחו בענק והוא צרח וצעק, בכלל לא הצלחנו להבין אותו", סיפר החלוץ הטורקי, "הלוואי שלא הייתי כובש, היינו מפסידים 5:0 והוא לא היה נפצע ככה. אני יודע שהוא יחזור חזק יותר, הוא חייב. אתה מנצח, מסיים בתיקו, מפסיד, אבל כל זה לא משנה כשדברים כאלה קורים", הוסיף.


דלה עלי,
כובש השער הראשון במשחק, אמר על הפגיעה הקשה: "לא רציתי להסתכל יותר מדי על מה שקרה ואני רק רוצה לשלוח איחולי החלמה. סון הרוס והוא עם דמעות, אבל זו לא אשמתו. סון הוא אחד האנשים הכי נחמדים שפגשתי אי פעם והוא כרגע לא יכול להרים את הראש אפילו, הוא לא מפסיק לבכות. הפציעה יושבת לו בראש, אבל הוא יצטרך להישאר מקצוען".



רק שיהיה בריא. אנדרה גומש ברגע הפציעה הקשה ( Jan Kruger/Getty Images)


עלי גם הוא היה במרכזו של אירוע מעורר מחלוקת, כאשר עלה לכדור גובה עם ירי מינה, הקולומביאני נגח על ידו של הקשר ולאחר שלוש דקות של צפייה בהילוכים חוזרים בחרו צוות ה-VAR ואטקינסון שלא להעניק כדור עונשין מ-11 מטר למארחת, שאז פיגרה 1:0. זה היה אירוע נוסף שכל אנגליה מדברת עליו ותחת מתקפה נמצאת מערכת ה-VAR, בטענה לכך שבכל משחק ההחלטה משתנה בין שופט לשופט ושאין אחידות.


גארי ליניקר, ג'יימי קראגר ועוד פרשנים, עיתונאים ואנשי ספורט בכירים אחרים בזה אחר זה טענו אמש שנמאס להם מהשימוש בטכנולוגיה: "נמאס מה-VAR. במצב הנוכחי זה הורג את המשחק", צייץ ליניקר, "הגנתי על ה-VAR, הרגשתי שמגיעה למערכת הזדמנות, אבל אנחנו מדברים על זה יותר מדי וזה פשוט לא יכול להיות", הוסיף קראגר.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי