צפו בתקציר: צ'לסי ממשיכה לדהור, הפעם 0:2 על פאלאס

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

הבלוז השלימו ניצחון שישי ברציפות בליגה בדרבי הקטן, ובכך טיפסו מעל מנצ'סטר סיטי בטבלה. אברהם (52) כבש את שערו העשירי העונה, ובצוותא עם וארדי מוביל את טבלת הכובשים, פוליסיק (79) הבטיח את הנקודות

(גודל טקסט)

הסגנית החדשה. יום המשחקים של המחזור ה-12 בפרמיירליג נפתח היום (שבת) בסטמפורד ברידג', כשצ'לסי גברה 0:2 על קריסטל פאלאס ובכך השלימה ניצחון ליגה שישי ברציפות והדיחה לפחות זמנית את מנצ'סטר סיטי מהמקום השני.

כבר לפני פתיחת המשחק אוהדי הבלוז קיבלו בשורה משמחרת, כאשר אנגולו קאנטה חזר מפציעה ישירות ל-11 של פרנק למפארד. העיטים לא השכילו לנצח את צ'לסי בביתה כבר שנתיים וחצי, וגם היום היא יצאה בידיים ריקות.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אך מיד לאחר מכן החניכים של פרנק למפארד הראו הרבה יותר ריכוז. תמי אברהם כבש ראשון ועלה לראש טבלת מלכי השערים בליגה, בצוותא עם ג'יימי וארדי כששני החלוצים האנגלים כבשו 10 שערים עד כה העונה.

השישי ברציפות שלו. למפארד חוגג את הניצחון החשוב (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
השישי ברציפות שלו. למפארד חוגג את הניצחון החשוב (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

כריסטיאן פוליסיק, עד לא ממזמן בקצה הספסל של למפארד, שמר שבוע נוסף על מקומו בהרכב ולקראת הסיום דאג להוכיח כי זה מגיע לו. מהלך אישי נהדר של האמריקאי המוכשר דאג להכפיל את היתרון של צ'לסי ובכך להבטיח את הנקודות החשובות במירוץ להבטחת המקום ב"טופ-4". במחזור הבא למפארד יפגוש את פפ גווארדיולה וקבוצתו למאבק מסקרן מאוד להמשך העונה, פאלאס תארח בביתה את ליברפול.

הרכבים
צ'לסי: קפה, ריס ג'יימס, קורט זומה, פיקאיו טומורי, אמרסון, אנגולו קאנטה, מתאו קובאצ'יץ', כריסטיאן פוליסיק (קאלום הדסון-אודוי, 80), וויליאן, מייסון מאונט (בילי גילמור, 87), תמי אברהם (מיטשי באטשואי, 73).

קריסטל פאלאס: ויסנטה גואיטה, ג'ואל וורד (מרטין קלי 44), ג'יימס טומקינס, גארי קייהיל, פטריק ואן אנהולט, ג'יימס מקארתור (ג'פרי שלופ, 70), לוקה מיליבוייביץ', שייקו קויאטה, ווילפריד זאהה, אנדרוס טאונסנד, ג'ורדן איו.

מהלך המשחק
צ'לסי הגיעה להזדמנות ראשונה בדקה ה-11, וויליאן יצא קדימה למתפרצת ומסר לפוליסיק, שעבר שחקן הגנה ובעט לגופו של ויסנטה גואיטה שהצליח לעצור. בדקה ה-14 וויליאן בעט כדור חופשי מ-25 שעלה מעל המסגרת.

כדור חופשי נוסף נשרק לזכות צ'לסי ב-20 מטרים בדקה ה-28 כעבור דקה מייסון מאונט בעט לחומה. החמצה גדולה לוויליאן על סף המחצית הראשונה, ריס ג'יימס העביר כדור רוחב, ויסנטה גואיטה עצר לא טוב ו-וויליאן רשם החמצה גדולה מול שער ריק. 0:0 בתום המחצית הראשונה.

כריסטיאן פוליסיק בפעולה (Marc Atkins/Getty Images)

ווילפריד זאהה (Marc Atkins/Getty Images)

לאחר המחצית המאופסת, כנראה למפארד החדיר מוטיבציה רבה בחניכיו במהלך ההפסקה, ולמחצית השנייה הבלוז הפעילו לחץ רב על השער של גואיטה, ובדקה ה-52 זה התבטא על לוח התוצאות – וויליאן זיהה חדירה של אברהם לתוך הרחבה, מצא את החלוץ האנגלי עם עקב נהדר והאחרון כבש את השער ה-10 שלו העונה בליגה, וביחד עם ג'יימי וארדי ניצב בראש רשימת הכובשים של הליגה.

בצוותא עם וארדי. אברהם חוגג את היתרון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
בצוותא עם וארדי. אברהם חוגג את היתרון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

(Mike Hewitt/Getty Images)
(Mike Hewitt/Getty Images)

כשתי דקות לאחר שער התירון, פוליסיק הצליח לסדר לעצמו מצב בעיטה מבטיח, שיגר בעיטה אדירה לעבר השער היריב וסחט הצלה מדהימה מגויאטה, שהתעופף בצורה מרשימה. בדקה ה-79 כבר לא היה אפשר לעצור את פוליסיק, שניסה למצוא את מיטשי באטשואי במסירת עומק, אך הכדור חזר לאמריקאי, שנגח מקרוב והכפיל את היתרון של קבוצתו, והשלים את הניצחון השישי ברציפות של צ'לסי, 0:2 בסיום.

פוליסיק עם באטשואי. שער נהדר של האמריקאי הבטיח את הניצחון החשוב (Mike Hewitt/Getty Images)
פוליסיק עם באטשואי. שער נהדר של האמריקאי הבטיח את הניצחון החשוב (Mike Hewitt/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי