דיווח: ארסנל פנתה ללואיס אנריקה. רייט דרש את פיטורי אמרי

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | JORGE GUERRERO/AFP/Getty Images

לפי "מטרו", הנהלת המועדון רוצה את מאמן נבחרת ספרד לשעבר. אגדת המועדון צייץ: "בעיטה אחת למסגרת, שני ניצחונות בעשרה משחקים, חייבים לקבל החלטה קשה". וגם: לסטר מציגה מספרים טובים יותר מעונת האליפות

קבוצות: לסטר ארסנל
(גודל טקסט)
ארסנל המשיכה גם אתמול (שבת) את הכושר הקטסטרופלי שלה כשנכנעה 2:0 ללסטר. בששת המשחקים האחרונים בליגה ניצחו התותחנים רק פעם אחת בליגה והם רחוקים כבר שמונה נקודות מהמקום הרביעי המוליך לליגת האלופות. "ארסנל הייתה איומה, חיכתה עם חמישה שחקני הגנה מאחור", נכתב ב"מירור", שם הוסיפו כי הקפטן החדש פייר אמריק אובמיאנג שונה כל כך מטוני אדאמס למשל, הקפטן הדגול של ארסנל שישב ביציע. עוד נכתב שמסוט אוזיל פופולארי ביציע אך לא הוכיח שהוא ראוי להזדמנויות. באנגליה עוסקים בעתידו של המאמן אונאי אמרי שלא מספק תוצאות ואיבד את אמון האוהדים ולפי הדיווחים – כיסאו רועד. 


לפי "מטרו", ארסנל פנתה ללואיס אנריקה במטרה שיחליף את המאמן מיידית. דיווח זה מצטרף לדיווח הקודם כי הנהלת המועדון נפגשה עם ז'וזה מוריניו כדי לדון על הגעה פוטנציאלית שלו לקבוצה. אנריקה מוערך מאוד על ידי התותחנים והוא היה מבין המועמדים להחליף את ארסן ונגר ב-2018. כזכור, הספרדי התמנה לתפקיד מאמן נבחרת ספרד ביולי 2018 אך עזב בשלב מוקדם מסיבות אישיות לאחר שביתו קסנה ז"ל חלתה בסרטן. מאז הוא לא חזר לאמן. כזכור, הוא הוביל את ברצלונה לטרבל נהדר בעונת 2014/15 וכעבור שנה זכה בדאבל.


לאגדת המועדון, שחקן העבר איאן רייט, אין ספק שהספרדי צריך לקבל את מכתב הפיטורים. רייט זעם לאחר ההפסד וצייץ בטוויטר: "בעיטה אחת למסגרת הלילה! שני ניצחונות בעשרה משחקי ליגה. אין סגנון משחק, אין תוכנית. הפרש שערים שלילי. אין שיפור בהגנה, אנחנו לא יוצרים שום דבר. איזה סיבה יש ללקאזט או אובמיאנג להאריך את החוזים שלהם? אי אפשר להאשים אותם. ארסנל צריכה לקבל החלטה קשה! זה לא משתפר!".



התותחנים, כאמור, הפסידו גם אתמול. מאז הניצחון 0:1 בניוקאסל במחזור הפתיחה, ארסנל רשמה שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים. היא ממשיכה לשבור שיאים שליליים. אתמול היא בעטה רק פעם אחת למסגרת – אלכסנדר לקאזט ניסה את מזלו בדקה ה-20, והיא מציגה את הרקורד הגרוע ביותר שלה בחלוף 12 מחזורים מאז עונת 1982/83, אז היו לה 15 נקודות בלבד. גם ב-2014/15 ארסנל השיגה 17 נקודות בלבד, אך הפרש השערים שלה היה טוב יותר (+5).


אמרי ביקש עוד סבלנות: "אני כמאמן חייב להמשיך להשתפר ולחזק את השחקנים שלי. אני יודע לקבל ביקורת, זו העבודה שלי. התאוששתי תמיד. המועדון צריך להיות ביחד. אני יודע שכאשר אנחנו מנצחים הקהל מבסוט וההנהלה מרוצה והולכת הביתה מאושרת, וכשאנחנו מפסידים כולם עצובים".


על המשחק עצמו: "בסופו של דבר התוצאה רעה מאוד אבל עשינו את המשחק שלנו. היינו בתמונה עד השער הראשון שלהם, דחפנו קדימה במחצית השנייה ויצרנו מצבים. השחקנים הרגישו בנוח. עם מסוט אוזיל שמרנו טוב על הכדור וכך אנחנו רוצים להמשיך. אני בטוח שאנחנו הולכים להשתפר לאחר הפגרה. אנחנו צריכים לנצח בבית ולהיות חזקים. לא הפסדנו בבית אבל עשינו יותר מדי תוצאות תיקו וזה פגע בנו במאבק בטבלה. הפסדנו כי פגשנו קבוצה חזקה שנמצאת במומנטום טוב". המאמן רשם את משחקו ה-49 בליגה האנגלית כשניצח רק 25 פעמים ורשם עוד 12 תוצאות תיקו ו-12 הפסדים. אוהדי ארסנל מקווים שהמשחק ה-50 שלו לא יגיע.



אונאי אמרי. הזמן הולך ואוזל? (Ross Kinnaird/Getty Images)


ובצד השני, שמחה ענקית בלסטר. המאמן ברנדן רודג'רס אמר: "התקופה הזו נהדרת, השחקנים יודעים שיש להם את האיכויות לנצח כל משחק נגד כל יריבה. היינו סבלניים נגד קבוצה טובה עם שחקנים טובים באמתץ. אלה שלוש נקודות מאוד חשובות. ג'יימי וארדי נמצא שם למעלה בטופ החלוצים בעולם. הוא עושה הכל, הוא לוחץ גם על ארבעה שחקני הגנה ביחד".


לראשונה בתולדותיהם ניצחו 'השועלים' שלושה משחקי ברצית רצופים נגד ארסנל, וזו הפעם השנייה בלבד בה היא מנצחת חמישה משחקי בית. יש לה 26 נקודות מ-12 מחזורי הפתיחה, אחת יותר מעונת האליפות ההיסטורית. ומה עם וארדי? הוא כבש תשעה שערים נגד ארסנל בתשעה משחקים נגדה. רק ויין רוני (12 שערים), רובי פאולר והארי קיין (10) כבשו יותר ממנו. הוא מוליך כרגע את טבלת המבקיעים בליגה עם 11 שערים ובשנת 2019 כבש 23 שערים – יותר מכל אחד אחר.




ג'יימי וארדי. לסטר מציגה מספרים טובים יותר מעונת האליפות (Michael Regan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי