ראש מערך ה-VAR באנגליה: "יש יותר החלטות נכונות כיום"

ניל סוורבריק
ניל סוורבריק | Catherine Ivill/Getty Images

למרות הביקורות כלפי מערכת הווידאו במחזורים האחרונים בפרמיירליג, ניל סוורבריק טוען כי הוא "מרוצה מהמצב" והוסיף: "האנשים מאחורי המסך נתונים ללחץ עצום. כרגע אנחנו ב-7 מתוך 10". וגם: נתוני השימוש ב-VAR

(גודל טקסט)

הביקורות כלפי מערכת ה-VAR באנגליה לא מפסיקה, במיוחד אחרי שני האירועים בסוף השבוע האחרון, וכבר נשמעים קולות הקוראים לבטל את השימוש בה. אבל האיש שמנהל את המערכת בפרמיירליג, השופט ניל סוורבריק, טוען שהיא דווקא הצלחה

"אני מאוד מרוצה מאיך שהתחלנו עם זה, למען האמת", אמר היום (שני) סוורבריק בראיון ל-BBC Sport, "הייתי נותן לזה בערך 7 מתוך 10. יש לנו יותר החלטות נכונות עם ה-VAR מאשר בלעדיו. אם זה 7 היום, תוך שנתיים כבר נעלה ל-8.5 או 9. אנחנו פתוחים לעוד התפתחויות עם זה, זה לא עניין של לדרוך במקום. נקשיב לפידבקים ובמקומות שנוכל להשתפר בהם, נעשה את זה".

סוורבריק הוסיף: "אני מרגיש בנוח במצב הקיים כרגע, אבל אין ספק שיש מקום לשיפור. זאת עבודה בהתקדמות". על ההצעה לתת מגבלת זמן להחלטות ה-VAR הגיב: "אני יכול להבין את הטענות, אבל אני לא חושב שאפשר לרדת למצלמות ולהחליט הכל תוך דקה. אי אפשר לתת לזה זמן מוגדר. נגיד שהיה לוקח דקה ושתי שניות להגיע להחלטה הנכונה, זה אומר שאם עצרת אחרי דקה לא קיבלת את ההחלטה הנכונה".

בדיקת VAR בפרמיירליג.
בדיקת VAR בפרמיירליג. "תמיד היו מקרים שהשופטים ספגו ביקורת" (LINDSEY PARNABY / Contributor)

היחס לאנשי ה-VAR: "קשה לתאר כמה לחץ עומד על האנשים שמאחורי המסך. הבאנו את התקשורת להדגמות ונתנו להם קטעים להסתכל עליהם לא בזמן משחק, והם אמרו שזה היה ממש קשה. אז תארו לעצמכם איך זה תוך כדי משחק".

"תמיד היו מקרים שהשופטים ספגו ביקורת, זה לא משהו חדש עבורנו. זה חלק מהתפקיד, אנחנו רגילים לזה ואנחנו מחליקים את זה. אני יכול להסתכל על מקרה שבו לא הענקתי פנדל ואני לגמרי שלם עם ההחלטה הזאת, ואנשים עדיין יגידו לי שאני טועה".

ב-12 מחזורים בפרמיירליג, כ-800 החלטות התקבלו בעזרת צפייה במערכת הווידאו. רק 29 מתוך הבדיקות הללו, אגב, שינו את החלטת השופט המקורית. בממוצע כל בדיקה אורכת כ-30 שניות, מה שאומר שהשופטים באנגליה נעזרו ב-VAR בזמן כולל של כארבעה וחצי משחקים. השופט הבכיר מייק ריילי ייפגש בחמישי הקרוב עם נציגי 20 הקבוצות בפרמיירליג ויעביר להם תדרוך על מצב ה-VAR מאז תחילת העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי