בכורה "מיוחדת": טוטנהאם ומוריניו ניצחו 2:3 את ווסטהאם. צפו

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Catherine Ivill / Staff

העידן החדש של התרנגולים תחת המנג'ר הפורטוגלי נפתח בהצלחה. סון כבש את הראשון, לוקאס הוסיף וקיין כבש את השער המכריע. הפטישים צימקו בדקות הסיום. ה"ספרס" רשמו ניצחון חוץ ראשון מאז ינואר ועלו למקום השישי

(גודל טקסט)

עידן "המיוחד" נפתח בהצלחה כבירה. לאחר פגרת הנבחרות המסעירה, טוטנהאם חזרה היום (שבת) לליגה האנגלית ופתחה את משחקי המחזור ה-13 בניצחון 2:3 נהדר על ווסטהאם בדרבי לונדוני בין שתי קבוצות תחתית לחוצות. התרנגולים שלטו ללא עוררין במתרחש על כר הדשא באצטדיון האולימפי של הפטישים, ונהנו בעיקר מהתמודדות מול יריבה אנמית, אשר הרבתה לאבד כדורים לשחקני המפתח בלבן.

דלה עלי, שספג ביקורות רבות מתחילת העונה על היכולת הרעה שהציג, נראה היום שחקן אחר לגמרי. הקשר האנגלי היה מהברגים המרכזיים של ז'וזה מוריניו, הניע את כל הקבוצה קדימה ולאחר חצי שעה של כדורגל הצליח להשאיר את הונג מין סון מול שחקן הגנה אחד, ולכוכב מדרום קוריאה לא היו הרבה בעיות בדרך לשער ראשון בעידן החדש של המועדון.

ווסטהאם נראתה רע מאוד מהדקה הראשונה, ובהמשך ישיר לתקופה האחרונה שעוברת על הקבוצה של מנואל פלגריני, שלא טעמה את טעם הניצחון במשך שמונה משחקים רצופים. לאחר השער הראשון במשחק, השני הגיע מהר מאוד כשהפעם סון נכנס לנעלי המבשל ומצא את לוקאס מורה במרכז הרחבה, ולא הותיר לברזילאי הרבה ברירות מלבד שער.


ז'וזה מוריניו. חזרה מוצלחת למגרשים (Stephen Pond/Getty Images)

טוטנהאם, שלא רשמה ניצחון חוץ כמעט שנה שלמה (מאז חודש ינואר), התקרבה צעד נוסף לקטיעת הרצף הרע כשהארי קיין כבש את ה-0:3, והצליח להסיר ממנו את מעט חלודה אחרי שהשער האחרון שלו במדי קבוצתו היה לפני כחודש. ווסטהאם הצליחה לצמק בדקות הסיום עם שערים של מיקאיל אנטוניו ואנג'לו אוגבונה, אך ביום שכזה שום דבר לא היה יכול למנוע מטוטנהאם את הניצחון, שהקפיץ אותה עד למקום השישי בטבלה.

מוריניו וקבוצתו יוכלו להמשיך את המומנטום החיובי שנוצר בעוד שלושה ימים, כאשר הם יארחו את הכוכב האדום במסגרת ליגת האלופות. בעוד שבוע בדיוק הם יחזרו לפרמיירליג, הפעם במשחק נגד בורנמות'. מנגד, ווסטהאם תצא למשחק חוץ קשה אצל צ'לסי בסטמפורד ברידג'.

הרכבים
ווסטהאם: רוברטו חימנס, ריאן פרדריקס, איסה דיופ (קרלו סאנצ'ס, 65), אנגלו אוגבונה, ארון קרסוול, רוברט סנודגראס, דקלאן רייס, מארק נובל, אנדריי ירמולנקו (פבלו פורנלס, 56), פליפה אנדרסון (מיקאיל אנטוניו, 47), סבסטיאן האלר.

טוטנהאם: פאולו גסאניגה, סרג' אורייה, טובי אלדרווירלד, דייויסון סנאצ'ס, בן דייוויס (דני רוס, 76), הארי ווינקס, אריק דייר, הונג מין סון, דלה עלי (כריסטיאן אריקסן, 79), לוקאס מורה (מוסא סיסוקו, 83), הארי קיין.

מהלך המשחק
הזדמנות ראשונה לטוטנהאם בדקה ה-20, סון שחרר פצצה מחוץ לרחבה, רוברטו היה במקום והצליח להדוף. התרנגולים המשיכו לשלוט בקצב המשחק, ובדקה ה-36 הצליחו לשבור את הקרח במשחק – סון קיבל כדור נהדר מעלי, הטעה את השומר שלו בצורה טובה ושלח כדור מדויק לפינה של חימנס.

הכוכב האסייתי של טוטנהאם פותח בהצלחה את העידן החדש במועדון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
הכוכב האסייתי של טוטנהאם פותח בהצלחה את העידן החדש במועדון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


"המיוחד" חוגג על הקווים (Catherine Ivill/Getty Images)

עוד לפני הירידה להפסקה, האורחים הצליחו להכפיל את היתרון בדקה ה-43, לאחר התקפה מסחררת בה עלי הציל כדור שעמד לצאת לבחוץ, מסר לסון שפרץ על האגף השמאלי, ובסופו של דבר מצא את לוקאס מורה במרכז הרחבה, והברזילאי דאג ל-0:2 החשוב לפני השריקה לסיום המחצית הראשונה.

כובש השער והמבשל באצטדיון האולימפי (Stephen Pond/Getty Images)
כובש השער והמבשל באצטדיון האולימפי (Stephen Pond/Getty Images)

לאחר תקופה פושרת, נראה שלה עלי חוזר ליכולת המרשימה (Stephen Pond/Getty Images)
לאחר תקופה פושרת, נראה שלה עלי חוזר ליכולת המרשימה (Stephen Pond/Getty Images)

המחצית השנייה בהתמודדות נפתחה בדיוק היכן שנגמרה הראשונה, כאשר ה"ספרס" המשיכו לשלוט במתרחש על כר הדשא, ובדקה ה-50 מצאו את השער השלישי, כאשר הפעם סרג' אורייה ראה את הארי קיין חודר את מרכז ההגנה של הפטישים והניח כדור מושלם על ראשו של חלוץ נבחרת אנגליה, שמצידו כבש את שערו השביעי העונה בליגה.


חלוץ נבחרת אנגליה הקפיץ את קבוצתו למקום החמישי (Catherine Ivill/Getty Images)

חלוץ נבחרת אנגליה הקפיץ את קבוצתו למקום השישי (Catherine Ivill/Getty Images)

חגיגה של התרנגולים (Stephen Pond/Getty Images)
חגיגה של התרנגולים (Stephen Pond/Getty Images)

טוטנהאם הורידה מעט את הרגל מהגז לאחר השער השלישי, ובכך אפשרה ליריבה מעט יותר אוויר לנשימה ויציאה להתקפות. בדקה ה-73 האוהדים המקומיים הצליחו לקבל מעט תקווה לקאמבק, כאשר מיקאיל אנטוניו המחליף מצא את הרשת של גסאניגה, לאחר סדרה של בעיטות לשער. על סף הדקה ה-90 הרשת של טוטנהאם זזה פעם נוספת, אך שער של דקלאן רייס נפסל בצדק לאחר נבדל ברור. עמוק בתוך תוספת הזמן, אנג'לו אוגבונה האיטלקי הסתנן בין ההגנה הלבנה וצימק ל-2:3, אך ווסטהאם לא הצליחה מעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי