צפו בתקציר: עוד ניצחון לליברפול, 1:2 דרמטי על קריסטל פאלאס

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

אחרי מחצית ראשונה בינונית - בה גם ספגו שער שנפסל בבדיקת VAR - מאנה כבש (49) כדי להעלות את המייטי רדס ליתרון. זאהה (82) הפתיע עם שער ראשון העונה, אבל פירמינו (85) הרגיע וקבע 37 מ-39 נק' לקלופ

(גודל טקסט)

עוד שבוע, עוד ניצחון לליברפול. המייטי רדס פגשו היום (שבת) את קריסטל פאלאס, ורגע לפני המשחק הענק בין מנצ'סטר סיטי לצ'לסי הגדילו את הפער משתיהן עם ניצחון 1:2 דרמטי וחשוב.

כאילו לא עברה פגרה, השחקנים של קלופ חזרו בדיוק כפי שיצאו – עם רעב לניצחונות ורצון להגיע לארץ המובטחת כמה שיותר מהר. עוד מוקדם, ואנחנו אפילו לא בדצמבר, אבל בקצב הזה יש רק דרך אחת בה זה יסתיים. בעיקר כי ליברפול מצליחה פעם אחר פעם להיחלץ ממבוכה בדקות הסיום ולסיים כל משחק כווינרית גדולה.

בהיעדרו של סלאח שנותר על הספסל בשל אי כשירות, המשימה הוטלה על מאנה ופרימינו – והם בהחלט סיפקו. במחצית השנייה, לפחות. הראשונה היתה חלשה ופאלאס סיכנה לא מעט את השער של אליסון, אפילו מכניעה אותו פעם אחת – טומקינס הגיע לכדור חופשי וכבש מול שער ריק – אבל למזלו של קלופ, ה-VAR חשב אחרת.

שחקני ליברפול חוגגים. לא מרימה ידיים (Mike Hewitt/Getty Images)
שחקני ליברפול חוגגים. לא מרימה ידיים (Mike Hewitt/Getty Images)

וכאמור, במחצית השנייה הכל התחבר לצמד החלוצים. קודם כל, הברזילאי סיפק לחברו את השער הראשון בדקה ה-49, והשניים הוסיפו לסכן את השער הביתי בדקות הבאות. ואחרי שפאלאס הראתה שהיא לא מפחדת, והשוותה שמונה דקות לסיום מרגלי ווילפריד זאהה (לו זה היה השער הראשון העונה, למרבה הפלא), שוב הגיע הצמד במקום הנכון והפעם מאנה פירגן לפירמינו את שער הניצחון.

כאמור, הכל מתחבר לליברפול. כרגע האיום היחיד שלה בצמרת היא לסטר, שניצחה את ברייטון, ואותה היא תפגוש בעוד חודש. לפני כן, קלופ ושחקניו צריכים לנקות את הראש לקראת המשימה הבאה: ברביעי, נאפולי מגיעה לאנפילד.

הרכבים
קריסטל פאלאס: ויסנטה גואייטה, ג'ואל וורד (מרטין קלי 71), ג'יימס טומקינס, גארי קיהייל, פטריק ואן אנהולט, לוקה מיליבוייביץ', שיקו קויאטה, ג'יימס מקראתור, ווילפריד זאהה, אנדרוס טאונסנד, ג'ורדן איו.

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום, סאדיו מאנה, אלכס אוקסלייד-צ'מברלין (דיבוק אוריגי 65), רוברטו פירמינו.

מהלך המשחק
השליטה בפתיחה, כצפוי, היתה של ליברפול – שהתקרבה למצב בעיטה פעמיים בדקה וחצי הראשונות. אבל קריסטל פאלאס שיחקה בסבלנות והצליחה להסתדר עם ההתקפה המוכשרת של המוליכה, שלאט לאט התרחקה מהרחבה. המארחת אפילו התחילה לתקוף אחרי הדקה ה-10, אבל טרנט אלכסנדר ארנולד היה במקום הנכון כדי לחלץ כדור מסוכן מג'ורדן איו. בדקה ה-17 שיקו קויאטה קיבל כדור נהדר מטאונסנד והתחמק מהבלמים, הרים את הראש ואז הרים כדור נהדר לאיו שפרץ בזמן הנכון ואם היה בועט מעט יותר מדיוק, גם היה מעלה את פאלאס ליתרון מפתיע. דקה לאחר מכן סאדיו מאנה הגיע להזדמנות הקרובה ביותר של ליברפול, כשרוברטו פירמינו הקפיץ לו כדור מעל כל ההגנה בדרך לאחד על אחד מול גואייטה אבל השוער היה מהיר יותר.

וורד מול רוברטסון. פתיחה איטית למשחק (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)
וורד מול רוברטסון. פתיחה איטית למשחק (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

המשחק הוסיף להיות שקול בדקות הבאות, ו-ווילפריד זאהה אפילו הספיק לנסות מספרת ממצב רגיש – אך היא הלכה לכיוון הלא נכון. למעשה, מלבד דקות הפתיחה פאלאס היתה טובה יותר  – ובדקה ה-42 קיבלה הזדמנות נהדרת עם כדור חופשי ממש ליד דגל הקרן בצד שמאל. הכדור הוגבה לתוך הרחבה, ואן דייק ניסה להרחיק אבל נגח אותו היישר לראש של ג'יימס טומקינס שנגח פנימה. האוהדים המקומיים החלו לחגוג את היתרון המדהים, אבל השופט קווין פרנד התייעץ עם ה-VAR והורה על ביטול השער.

טומקינס כובש. השער הגיע בתזמון נהדר לקריסטל פאלאס, רק חבל שהוא נפסל (Mike Hewitt/Getty Images)
טומקינס כובש. השער הגיע בתזמון נהדר לקריסטל פאלאס, רק חבל שהוא נפסל (Mike Hewitt/Getty Images)

למחצית השנייה עלתה ליברפול בכוחות מחודשים, ותוך דקה מאנה הגיע להזדמנות נהדרת אך גלגל את הכדור החוצה. עוד שתי דקות עברו ומאנה שוב קיבל כדור במצב טוב, והפעם – למרות שהבעיטה לא התלבשה כל כך – הצליח להכניע את גואייטה והעלה את ליברפול ל-0:1. פאלאס לא נבהלה, ובחמש דקות הבאות הגיעה לשני מצבים עם בעיטות מרחוק של טאונסנד וטומקינס, אבל את הראשונה אליסון הדף והשנייה הלכה ליד הקורה.

אחרי שתי ההתקפות האלה המארחת נעלמה, וליברפול חזרה לשלוט בקצב המשחק. התקפה נהדרת הסתיימה עם מסירת רוחב של מאנה לפירמינו שיורטה על ידי טומקינס, ובעיטה מרחוק של הנדרסון נעצרה אצל גואייטה. הדקות חלפו והמייטי רדס לא הגדילו את היתרון, מה שנתן ביטחון ליריבה שהחלה לתקוף יותר. בדקה ה-82 טאונסנד חדר לרחבה, אבל שני בלמים סגרו עליו והוא לא הצליח לבעוט – אז הוא מסר לווילפריד זאהה, שהיה חופשי לגמרי ומקרוב קבע 1:1 מדהים שמונה דקות לסיום.

ליברפול תאבד נקודות? כנראה לא ראיתם מספיק משחקים שלה העונה. תוך פחות משלוש דקות האדומים כבר היו עם חצי קבוצה בתוך הרחבה של פאלאס, לוחצץ ומחפשת את הפרצה. ההגנה לא הצליחה להרחיק, ופירמינו דחק מקרוב את ה-1:2. בחמש הדקות שעברו עד הסיום – וחמש הדקות של תוספת הזמן – אף קבוצה אפילו לא ניסתה להבקיע עוד שער, וכל 22 השחקנים פשוט חיכו לשריקה. כשזו הגיעה, ליברפול נשמה לרווחה עם ניצחון 13 ב-12 משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי