צפו בתקציר: 3:3 מטורף בין שפילד למנצ'סטר יונייטד

הארי מגווייר
הארי מגווייר | Michael Regan/Getty Images

משחק מטלטל בבראמל ליין: פלק כבש ובישל למוסה בדרך ליתרון כפול של המארחים. וויליאמס, גרינווד וראשפורד ביצעו מהפך גדול תוך שמונה דקות בלבד, אך בתוספת הזמן מקברני השווה לאחר שספק נגע בידו

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בפרמיירליג נמשך הערב (ראשון) עם משחק מטורף באצטדיון בראמל ליין, שהסתיים ב-3:3 בין שפילד וונסדיי למנצ'סטר יונייטד. המארחים שלטו באופן מוחלט במשחק לאורך יותר ממחצית, אך נפלו קורבן לצעירים של סולשיאר וראו יתרון כפול הופך לפיגור. רגע לפני הסיום, כשהשדים האדומים כבר היו על סף חגיגה של ניצחון יקר, העולה החדשה השיגה שער שוויון דרמטי שקבע חלוקת נקודות.

במשך יותר מ-70 דקות זה היה ערב נוראי מבחינת מנצ'סטר יונייטד. בכל המחצית הראשונה היא בעטה לשער רק פעם אחת, הכמות הנמוכה בעידן סולשיאר. המצב החמיר כשהפיגור גדל לשני שערים, אבל אז החל המהפך המדהים: ברנדון וויליאמס בן ה-19 הפך לכובש הכי צעיר בפרמיירליג העונה, אבל אז מייסון גרינווד בן ה-18 כבש גם הוא, איזן את התוצאה וביטל את הנתון של וויליאמס. מרקוס ראשפורד כבש את השער השלישי (כולם בתוך שמונה דקות בלבד) והפך את יונייטד לקבוצה הראשונה שמבקיעה שלוש פעמים נגד שפילד העונה. וכל זה, כאמור, לא הספיק. במיוחד כי השדים השלימו משחק 12 ברציפות מבלי לשמור על רשת נקייה. הנקודה העלתה את קבוצתו של סולשיאר רק שלב אחד בטבלה, אל המקום התשיעי.

ומה נאמר על שפילד? העולה החדשה אמנם הוכיחה גם הערב מדוע היא נמצאת בחלק העליון של הטבלה ולמשך רוב המשחק הייתה עדיפה בהרבה, אך אין ספק שגם מבחינתה התוצאה מהווה פספוס ענק. המאמן כריס וויילדר יתנחם בכך שהספסל שלו הוא הפורה ביותר בפרמיירליג: חמישה שערים כבשו המחליפים של שפילד העונה, כולל זה של אוליבר מקברני שאיזן את התוצאה בתוספת הזמן הערב. התוצאה העלתה את שפילד שני מקומות והיא סיימה את המחזור במקום השישי בטבלה.



ראשפורד. שער דרמטי שלו לא הספיק לניצחון (Michael Regan/Getty Images)



הרכבים
שפילד יונייטד: סימון מור, כריס בשאם (קאלום רובינסון, 83), פיל ג'אגיילקה, ג'ק אוקנויל, ג'ורג' בלדוק, ג'ון לונדסטרם, אוליבר נורווד, ג'ון פלק, אנדה סטיבנס, ליס מוסה (אוליבר מקברני, 68), דייויד מקגולדריק (בילי שארפ, 78).


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, פיל ג'ונס (ג'סי לינגארד, 46) ברנדון וויליאמס, פרד, דניאל ג'יימס, אנדראס פריירה (מייסון גרינווד, 73), מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל (אקסל טואנזבה, 85).


מהלך המשחק
לאחר עשר דקות בהן שתי הקבוצות התקשו לייצר מהלכים, לונדסטרם קיבל מסירה על סף הרחבה, בעט מהאוויר ואילץ את דה חאה להשתטח כדי להציל. המהלך נמשך והכדור הוגבה לראשו של מקגולדריק, שנגח וסחט מדה חאה הצלה גדולה נוספת. בדקה ה-19, ליס מוסה גבר ויקטור לינדלוף במאבק על כדור ארוך, חדר לרחבה והשאיר ללונדסטרם שבעט ונעצר אצל דה חאה, הריבאונד פגע בברכו של ג'ון פלק ונכנס פנימה – 0:1לשפילד.



פלק ולונדסטרם חוגגים את השער הראשון (Shaun Botterill/Getty Images)
מלך השערים והבישולים של שפילד. ליס מוסה חוגג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
מלך השערים והבישולים של שפילד העונה. מוסה חוגג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


בדקה ה-52 פלק הוסיף גם בישול, עם מסירת עומק נפלאה מאגף שמאל לעבר מוסה, שפרץ קדימה ושלח בעיטה מדויקת לפינה התחתונה בדרך ל-0:2. עשרים דקות מאוחר יותר, יונייטד סוף סוף מצאה את הרשת: דניאל ג'יימס הגביה מצד ימין, כריס בשאם נגח לרגליו של ברנדון וויליאמס והצעיר בן ה-19 צימק ל-2:1.


בדקה ה-77 וואן ביסאקה השאיר את ראשפורד חופשי בפינה הימנית של הרחבה, החלוץ סובב כדור למרכז וגרינווד המחליף גלש קדימה כדי לכבוש את ה-2:2. נגמר? אפילו לא קרוב. תוך שתי דקות בלבד, ג'יימס ביצע דאבל-פס מצוין עם אנתוני מרסיאל בצד שמאל, הסתער קדימה והשאיר לראשפורד שהגיח מאחוריו והשלים מהפך כשהבקיע את ה-2:3 המהמם לזכות יונייטד.



התחיל את המהפך. וויליאמס (Michael Regan/Getty Images)

גרינווד הפך לכובש הכי צעיר העונה בפרמיירליג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הקבוצה של סולשיאר כבר הייתה בטוחה שהיא בדרך לניצחון יקר במיוחד, אבל בדקה ה-90 סטיבנס החל מהלך באגף שמאל. המסירה שלו נחסמה, אבל קאלום רובינסון המחליף השתלט על זה בתוך הרחבה, הסתובב בין ארבעה שחקנים והקפיץ את זה לעבר אוליבר מקברני, שספק נגע בידו כשהוריד לעצמו את הכדור ומשם שיגר את זה לרשת – 3:3 מטורף בסיום.



יונייטד כבר הריחה ניצחון כשראשפורד כבש ( Danny Lawson – PA Images / Contributor)

אך מקברני המחליף קבע חלוקת נקודות דרמטית (Michael Regan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי