צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי מעדה שוב כשסיימה ב-2:2 נגד ניוקאסל

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images

התכולים השלימו משחק רביעי ללא ניצחון מתוך חמשת האחרונים שלהם, למרות שהובילו פעמיים משערים של סטרלינג (22) ודה בריינה (82). ווילמס (25) ושלבי (88) עזרו למגפייז לסחוט נקודה יקרה

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 בפרמיירליג נפתח עם מעידה נוספת של מנצ'סטר סיטי, שהשלימה משחק רביעי ללא ניצחון מתוך חמשת האחרונים שלה, אחרי שסיימה ב-2:2 בחוץ נגד ניוקאסל. התכולים קיוו להתחיל ברצף ניצחונות חדש אחרי שגברו על צ'לסי במחזור הקודם, אך במקום זאת שמטו נקודות יקרות והעניקו לליברפול הזדמנות להגדיל את הפער בטבלה.

מצד אחד, ההתקפה של האלופה עשתה את העבודה, כמו בדרך כלל, עם מהלך קבוצתי נפלא שהביא לשער הראשון של ראחים סטרלינג וביצוע מדהים של קווין דה בריינה שהביא לשער השני, אך מצד שני אפשר להבין בבירור מדוע סיטי מאבדת כל כך הרבה נקודות לאחרונה – זה היה המשחק השביעי ברציפות, בכל המסגרות, שבו קבוצתו של פפ גווארדיולה לא הצליחה לשמור על רשת נקייה.

פעמיים בלבד בשנת 2019 שמטה מנצ'סטר סיטי נקודות במשחק שבו הובילה, בשני המקרים זה היה נגד ניוקאסל. ג'ונג'ו שלבי כבש את שערו הראשון בסנט ג'יימסס פארק בדיוק בזמן ועזר למגפייז, שהתגוננו לאורך רוב המשחק, לסחוט נקודה יקרה נגד האלופה. למרות שהתוצאה העלתה אותה למקום ה-12, ניוקאסל עדיין עלולה לאבד גובה בטבלה עד לסיום המחזור.


סטרלינג כובש. שער נהדר של התקפה מתאומת (Stu Forster/Getty Images)
סטרלינג חוגג אחרי השער הראשון (Stu Forster/Getty Images)

 

הרכבים
ניוקאסל
: מרטין דוברבקה, חאבייר מנקילו, פדריקו פרננדס, קירן קלארק, פול דאמט, יטרו ווילמס, מיגל אלמירון, אייזיק היידן, ג'ונג'ו שלבי, אלן סן-מקסימן (כריסיטיאן אטסו, 80), ז'ואלינגטון (דווייט גייל, 69).


מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ז'ואאו קאנסלו, פרננדיניו, פול סטונס, בנג'מין מנדי, אילקאי גונדואן, ריאד מחרז (ברנרדו סילבה, 69), קווין דה בריינה, דויד סילבה (פיל פודן, 70), ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס (רודרי, 84).


מהלך המשחק
כבר בהתקפה הראשונה ניסתה סיטי לכבוש, אבל המסירה של ריאד מחרז לדה בריינה היתה מאוחרת מדי והבלגי היה בנבדל. מחרז ניסה בעיטה משלו, שנקלטה היטב על ידי מרטין דוברבקה. ההזדמנות הראשונה של ניוקאסל הגיעה בדקה השביעית, עם בעיטה חזקה מרחוק מרגלי אלן סיינט-מקסימין היישר לידיים של אדרסון. ז'ואלינגטון ניסה מתפרצת שנראתה מסוכנת, אבל פרננדיניו היה מהיר יותר וחילץ את הכדור להתקפת נגד, שהגיעה לדה בריינה. הוא הכניס כדור נהדר לז'סוס שניסה למסור בעקב, אבל ההגנה המקומית הגיעה בזמן והרחיקה לקרן.


ווילמס לא נתן לסיטי לחגוג הרבה זמן (Ian MacNicol/Getty Images)
ווילמס לא נתן לסיטי לחגוג הרבה זמן (Ian MacNicol/Getty Images)


סיטי שלטה במשחק ללא עוררין, אבל ב-20 הדקות הראשונות לא התקרבה הרבה לשער ובעיקר החזיקה את הכדור במרכז המגרש. עד הדקה ה-22, אז דויד סילבה החל התקפה בצד שמאל. הוא מסר לראחים סטרלינג שהחזיר לו בנגיעה, ואז החזיר לחלוץ בעקב נהדר והאנגלי המשיך פנימה וקבע 0:1 אדיר אם כי לחלוטין לא מפתיע. לתכולים לא היה הרבה זמן לחגוג, כיוון שניוקאסל ניסתה לחזור לעניינים מהר. רק שלוש דקות עברו, ומיגל אלמירון פרץ מצד שמאל ומסר כדור לייטרו ווילמס שחתך לאמצע ושחרר בעיטה שטוחה נהדרת שאדרסון לא יכול היה להגיע אליה, משווה ל-1:1.


האלופה החזיקה בכדור כמעט ללא הפרעה במשך דקות ארוכות במחצית השנייה, בעוד המגפייז ניסו לצאת למתפרצות עם שניים או שלושה שחקנים בכל פעם, ללא הצלחה. למרות זאת, סיטי לא הצליחה לפרוץ לרחבה ורק דה בריינה ניסה את מזלו בדקה ה-55 עם בעיטה מרחוק, שהלכה גבוה אל היציע. בדקה ה-68 הגיע סוף סוף מהלך קבוצתי מצוין: פרננדיניו מצא את דה בריינה, שהשאיר בנגיעה לסילבה. הספרדי השחיל מסירת עומק מצוינת לז'סוס, אך הברזילאי החמיץ ברשלנות מקרוב.


שער אדיר שלא הספיק לניצחון. דה בריינה חוגג (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)
שער אדיר שלא הספיק לניצחון. דה בריינה חוגג (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)


בדקה ה-82 הגיע הרגע שהאלופה חיכתה לו. מנדי הגביה משמאל, הכדור הורחק בנגיחה והגיע לדה בריינה, שהוריד על החזה וירה טיל שטס אל המשקוף ופנימה – 1:2 מנצ'סטר סיטי. כבר נראה היה שהסיטיזנס בדרך לניצחון, אבל בדקה ה-88 המגפייז ביצעו תרגיל מצוין ממצב נייח, שבו כריסטיאן אטסו המחליף מסר לשלבי וזה בעט מדויק מחוץ לרחבה כדי לאזן ל-2:2 עבור ניוקאסל. בתוספת הזמן הייתה לקבוצה של פפ גווארדיולה הזדמנות ענקית לכבוש שער ניצחון דרמטי, כאשר דה בריינה הקפיץ בגאון מעל כל ההגנה ומצא את סטרלינג, אך החלוץ בעט חלש מקרוב ולא הצליח לשבור את השוויון – 2:2 בסיום.


שער נהדר שתסכל את האלופה. ג'ונג'ו שלבי חוגג (Stu Forster/Getty Images)
שער נהדר שתסכל את האלופה. ג'ונג'ו שלבי חוגג (Stu Forster/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי