צפו: ואן דייק כיכב עם צמד, אליסון הורחק, ליברפול ניצחה 1:2 את ברייטון

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Clive Brunskill/Getty Images

ההולנדי הדהים את השחפים עם שתי נגיחות, לאחר שני בישולים של אלכסנדר-ארנולד. הברזילאי קיבל אדום (77) ומיד לאחר מכן דאנק העניש בכדור חופשי. צ'לסי הפסידה לווסטהאם, 2:3 לטוטנהאם על בורנמות'

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 של הפרמיירליג, נמשך עם ארבעה משחקים במקביל, אחרי ה-2:2 הדרמטי של מנצ'סטר סיטי נגד ניוקאסל, ליברפול השיגה בשיניים 1:2 ביתי על ברייטון. צ'לסי מעדה והמשיכה את הרצף השלילי לאחר 1:0 מפתיע בבית נגד ווסטהאם וטוטנהאם של מוריניו שוב הובילה 0:3 וסיימה ב-2:3, הפעם נגד בורנמות'.

ליברפול – ברייטון 1:2
ליברפול התחילה את המשחק בסערה והובילה 0:2 אחרי כבר אחרי 24 דקות, כאשר וירג'יל ואן דייק הדהים את ברייטון עם צמד נגיחות – את שני השערים בישל טרנט אלכסנדר-ארלונד ממצבים נייחים. המוליכה לא הורידה את הקצב, אך בדקה ה-77 אליסון קיבל אדום ישיר לאחר שניסה לחלץ כדור בידו מחוץ לרחבה ושינה את מאזן הכוחות. דנאק מיד הכניע את אדריאן בכדור חופשי ועד שריקת הסיום, הלחץ היה בצד של ברייטון, אבל ליברפול השיגה ניצחון ליגה חמישי ברציפות והפער בפסגה גדל באופן זמני ל-11 נקודות.

הרכבים
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום, אלכס אוקסלייד-צ'מברלין (אדריאן, 78), מוחמד סלאח (אדם ללאנה, 69), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 76).

ברייטון: מתיו ראיין, מרטין מונטויה (סטיבן אלזטה, 69), לואיס דאנק, דן ברן, אדם וובסטר, איב ביסומה (לאונרדו טרוסארד, 69), דייל סטיבנס, דייבי פרופר, פסקל גרוס, ארון מוי, ארון קונולי (ניל מאופיי, 76).


ליברפול נגד ברייטון (Clive Brunskill/Getty Images)

מהלך המשחק
הזדמנות ראשונה לליברפול בדקה ה-16 – התקפה של המארחת הגיעה למאנה שמסר מצד ימין לפירמינו, הברזילאי בעט מקרוב אך ראיין הדף לקרן. אחרי שתי דקות הגיע היתרון של ליברפול, אלכסנדר-ארנולד הרים ממצב נייח ופגש את ראשו של ואן דייק שהצליח להכניע את האורחת עם גול נהדר, 0:1 לליברפול. בדקה ה-20 מאנה כמעט כבש את השני לאחר טעות בהגנת ברייטון, אך נבלם בדרך.

הצמד הלוהט אלכסנדר-ארלונד ו-ואן דייק המשיך להדהים עם ברייטון, כאשר הפעם האנגלי סידר להולנדי שער נוסף בנגיחה מכדור קרן, 0:2 לליברפול. ברייטון קיבלה הזדמנות נדירה לצמק בדקה ה-36, כאשר לואיס דאנק קיבל כדור ברחבה ונותר לבד מול אליסון, אבל הבלם בעט ברשלנות מחוץ למסגרת. התקפה מושלמת של ליברפול בדקה ה-45 הסתיימה ברגליו של אוקסלייד-צ'מברלין שבעט ברגל שמאל, מתיו ראיין מנע פיגור של 3:0 לפני המחצית. המטווח של ליברפול המשיך במחצית השנייה, אוקסלייד-צ'מברלין ומאנה קיבלו הזדמנות להכניע את ברייטון בדקות ה-64 וה-65 בהתאמה ושוב ראיין השאיר את ברייטון במשחק.


ואן דייק מככב (Clive Brunskill/Getty Images)

טעות חמורה של אליסון, השוער הברזילאי ניסה לעצור כדור ארוך של ברייטון ונגע בידו מחוץ לרחבה, השופט הרחיק אותו בדקה ה-77. מיד אחרי האדום, לואיס דאנק איזן עם כדור חופשי לאחר שהותיר את הגנת ליברפול לא מוכנה, 2:1 באנפילד.


אליסון מקבל כרטיס אדום (ELLIS/AFP via Getty Images)

טוטנהאם – בורנמות' 2:3
ז'וזה מוריניו פתח את הקדנציה בטוטנהאם עם שבוע מושלם שכלל שלושה ניצחונות רצופים. במשחק הבית הראשון שלו במסגרת הליגה, הפורטוגלי שוב הוביל 0:3 וסיים עם 2:3 שמשאיר טעם חמוץ מתוק, אך בשורה התחתונה הוא שומר על 100 אחוזי הצלחה.

בדקה ה-21 הגיע השער הראשון: סון השתלט על כדור ארוך ומסר הצידה לקשר האנגלי שגלגל לרשת. בדקה ה-50 הגיע שער דומה, ממש כמו העתק: עוד כדור ארוך מוצלח טובי אלדרווילד מצא את עלי שהשתלט נפלא, התעלם משחקני ההגנה ובעט לרשת.

בדקה ה-69 סון עם בישול שני הגיבה מצד שמאל ומוסא סיסוקו כבש בסטייל עם בעיטה תוך כדי קפיצה. החזרה המאוחרת של בורנמות' התחילה בדקה ה-73, לאחר שהארי ווילסון כבש בכדור חופשי נהדר מ-20 מטרים ובדקה ה-96 ווילסון השלים צמד, אך כאמור זה היה מאוחר מדי עבור האורחים.  ספרס, שרשמו לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים בליגה, עלו לפחות זמנית למקום החמישי בטבלה. במחזור הקרוב יפגוש מוריניו את האקסית מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. יהיה חם.


דלה עלי חוגג עם יונג מין סון (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

תוצאה נוספת
ברנלי – קירסטל פאלאס 0:2
סאות'המפטון – ווטפורד 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי