צפו בתקציר: רק 2:2 לארסנל וליונברג נגד נוריץ', צמד לאובמיאנג

שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים | Julian Finney/Getty Images

לראשונה מזה 25 שנים, התותחנים השלימו משחק שישי ברציפות ללא ניצחון בפרמיירליג. פוקי וקאנטוול העלו את המארחים ליתרון פעמיים, אבל אובמיאנג, עם צמד, סחט נקודה

קבוצות: נוריץ' ארסנל
(גודל טקסט)

פיטוריו של אונאי אמרי הותירו לפרדי ליונברג בקושי 48 שעות כדי להכין את ארסנל למשחק הבכורה שלו על הקווים, ולכן לא מפתיע שהתותחנים לא הציגו שיפור גדול ורק הצליחו לחלץ 2:2 נגד נוריץ' מתחתית הפרמיירליג. הלונדונים נקלעו פעמיים לפיגור וההגנה הייתה נרפית כבדרך כלל, אך למזלם פייר אמריק אובמיאנג חזר להבקיע אחרי שני מחזורים יבשים, עם מעט עזרה מצד שופטי המסך שהעניקו לו בעיטה חוזרת אחרי שהחמיץ פנדל במחצית הראשונה.

חלוץ נבחרת גאבון כבש צמד שהעלה את מאזנו לעשרה שערי ליגה. אובמיאנג הרשית בפעם ה-42 מאז שערך את הופעת הבכורה שלו בארסנל בפברואר 2018. אף שחקן בפרמיירליג לא כבש יותר ממנו בפרק הזמן הזה. לצערו של ליונברג, לקבוצה שלו אין הרבה מה להציע חוץ מהגאבוני ומהשוער ברנד לנו, שהציל אותה מספיגה מספר פעמים. ארסנל שלטה בדקות הפתיחה, אך שוב הפגינה רפיון מנטלי ונקלעה למצב בו היא רודפת אחרי היריבה, בדרך למשחק שמיני ברציפות ללא ניצחון, שישה מתוכם בליגה – רצף שלא היה לה 25 שנים. בתום 14 מחזורי פרמיירליג, ארסנל במקום השמיני בטבלה.


נוריץ' יכולה בהחלט להרגיש מאוכזבת מהתוצאה. מעבר ל-20 הדקות הראשונות בהן הייתה קרובה לרדת לפיגור, העולה החדשה הייתה עדיפה בהרבה על ארסנל ובנוסף לכך שעלתה ליתרון בשני מקרים שונים, היא גם הגיעה למצבים טובים הרבה יותר ורק לנו מנע ממנה ניצחון. הבשורה הטובה מבחינתה היא שטימו פוקי חזר לכבוש לראשונה מאז ספטמבר. הקנריות עדיין במקום ה-19 בטבלה, אך ביכולת כזו הם בהחלט עשויים לשפר מיקום בהמשך.



ליונברג. יש לו הרבה עבודה (Stephen Pond/Getty Images)
ליונברג. יש לו הרבה עבודה (Stephen Pond/Getty Images)


הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, שקודראן מוסטאפי, קאלום צ'יימברס, דויד לואיז, גרניט ג'אקה, סיאד קולאשינץ, מסוט אוזיל (מארטינלי, 89), מתאו גוונדוזי (בוקאיו סאקה, 78), ג'ו ווילוק (לוקאס טוריירה, 71), פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט.


נוריץ': טים קרול, כריסטוף זימרמן, בן גודפריי, מקס ארונס, סאם בייראם, טום טרייבול, קני מקלין, איברהים אמאדו, טוד קאנטוול (אמיליאנו בואנדיה, 83), אונל הרננדס, טימו פוקי.


שחקני נוריץ' חוגגים את שער היתרון (Stephen Pond/Getty Images)
שחקני נוריץ' חוגגים את שער היתרון (Stephen Pond/Getty Images)


מהלך המשחק
התותחנים היו קרובים לכבוש כבר בדקה החמישית, כשגוונדוזי הקפיץ כדור לרחבה ו-ווילוק הוריד את זה ללקאזט, אך הבעיטה של הצרפתי נהדפה על ידי קרול. בדקה העשירית מוסטאפי נגח טוב ממצב נייח והרננדס הציל את נוריץ' כשהרחיק בראשו מקו השער. שש דקות מאוחר יותר הגיע האיום הראשון של נוריץ' כאשר מקלין בדק את לנו מחוץ לרחבה, השוער קלט בלי בעיות.


הקצב הגבוה נמשך ובדקה ה-19 אוזיל הגביה קרן משמאל, צ'יימברס התרומם נפלא אל הכדור ונגח טוב, אבל קרול הציל פעם נוספת. הקנריות הענישו את ארסנל על ההחמצות בדקה ה-22, כאשר מקלין שלח את פוקי קדימה ולמרות שהפיני ניצב אל מול ארבעה שחקני ההגנה, הבעיטה שלו מחוץ לרחבה הלכה אל הרשת אחרי שפגעה במוסטאפי בדרך – 0:1 נוריץ'.


פוקי חוגג אחרי שחזר לכבוש לראשונה מאז ספטמבר (Stephen Pond/Getty Images)
פוקי חוגג אחרי שחזר לכבוש לראשונה מאז ספטמבר (Stephen Pond/Getty Images)


תוך ארבע דקות בלבד, ארסנל קיבלה פנדל לאחר נגיעת יד של זימרמן ברחבה. אובמיאנג ניגש אל הבעיטה אבל קרול נהדר. עם זאת, בדיקת VAR קבעה כי ארונס נכנס מוקדם מדי לרחבה והעניק לו בעיטה נוספת, אותה הוא ניצל כדי לאזן ל-1:1. רגע לפני ההפסקה, מקלין הוציא את נוריץ' להתקפה נוספת ושחרר את הרננדס באגף ימין, הגרמני השאיר לקאנטוול שהצטרף דרך האמצע והקשר שלח את זה לפינה השמאלית כדי לקבוע 1:2 לנוריץ'.


לא מחמיץ פעמיים. אובמיאנג חוגג (Julian Finney/Getty Images)
לא מחמיץ פעמיים. אובמיאנג חוגג (Julian Finney/Getty Images)

קאנטוול הבקיע שער נהדר, אך נוריץ' הסתפקה בנקודה בלבד (Julian Finney/Getty Images)
קאנטוול הבקיע שער נהדר, אך נוריץ' הסתפקה בנקודה בלבד (Julian Finney/Getty Images)


חמש דקות בתוך המחצית השנייה, גוונדוזי ניסה להפתיע את קרול אבל ההולנדי היה מוכן. ארסנל חזרה למשחק בדקה ה-57: קרן מצד ימין הגיע למוסטאפי, בייראם בלם את ניסיון הבעיטה שלו והריבאונד הגיע לאובמיאנג, ששם את זה בפנים וקבע 2:2. שתי דקות חלפו ונוריץ' כמעט הענישה שוב, כאשר ג'אקה ביצע טעות גסה ואמאדו ניצל זאת כדי לשלוח את מקלין לאחד על אחד עם לנו, השוער הושיט יד בשנייה האחרונה כדי להדוף את הבעיטה של הקשר לקרן.


נוריץ' המשיכה ללחוץ – בדקה ה-62 כדור תועה הגיע לרגליו של קאנטוול, שבעט מאזור קו ה-16, אך הכדור שרק ליד העמוד. עוד שתי דקות עברו וקאנטוול סידר לפוקי מצב מצוין, הפיני ביטל את מוסטאפי עם טכניקה נהדרת אבל לנו עמד במקום פעם נוספת ומנע מהחלוץ להשלים צמד. בדקה ה-90 השוער הגרמני הציל את ארסנל שוב, כאשר עצר בעיטה של ארונס שפגעה בדרך בטוריירה ושינתה כיוון. בסיום, 2:2 בקארו רוד.


וולבס – שפילד יונייטד 1:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
"הזאבים" נעצרו אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים, בעוד לאורחת זה היה תיקו שלישי רצוף. כבר אחרי שתי דקות, ליס מוסה כבש לזכות האורחים את השער המהיר ביותר של שפילד בפרמיירליג. מאט דוהרטי איזן לטובת וולבס בדקה ה-64 וקבע את תוצאת המשחק. קבוצתו של נונו אספיריטו סנטו שמרה על המקום השישי בטבלה, בעוד העולה החדשה מדורגת מתחתיה עם נקודה אחת פחות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי