בטוטנהאם הכו על חטא: "הפסדנו בגלל הגישה, היינו יהירים"

דלה עלי
דלה עלי | Justin Setterfield/Getty Images

לאחר ההפסד 2:1 למנצ'סטר יונייטד, התרנגולים הודו כי הגיעו שאננים לאולד טראפורד. דלה עלי: "לא היינו רעבים מספיק, הגענו באיחור לכדורי ה-50/50". מוריניו: "זה בדיוק מה שניסיתי למנוע"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

תחילת הדרך של ז'וזה מוריניו בטוטנהאם הייתה מבטיחה ביותר, עם שלושה ניצחונות רצופים בהם התרנגולים נראו שונים לגמרי מהקבוצה שספגה השפלות תחת מאוריסיו פוצ'טינו מפתיחת העונה הנוכחית. אבל אמש (רביעי) הגיע הפסד הבכורה של "המיוחד" כמאמן הספרס, דווקא אצל האקסית מנצ'סטר יונייטד שגברה 1:2 על הלונדונים.

מוריניו הזהיר את שחקניו מפני שאננות למרות היכולת הבינונית של יונייטד, שלא הצליחה לנצח את בורנמות', שפילד ואסטון וילה בשבועות האחרונים, אך כפי שהודה דלה עלי לאחר ההפסד, הוא וחבריו לא השכילו להקשיב למאמנם: "ידענו שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו לאנרגיות שלהם, הפסדנו את המשחק בגישה שלנו – לא בגלל שהם היו יותר טובים", אמר הקשר שהבקיע את השער של טוטנהאם. "לא היינו רעבים מספיק, הגענו באיחור לכל כדור ה-50/50. אולי היינו קצת יהירים ובטוחים מדי בעצמנו. אתה חייב לבוא עם ביטחון ויהירות למשחקים כאלה, אבל להשתמש בהם בתבונה. היינו צריכים לנצח עבור המאמן החדש במגרש הישן שלו, נצטרך ללמוד מזה".

המאמן, שידע היטב כי מנצ'סטר יונייטד מתעלה על עצמה נגד יריבות עדיפות עליה כיוון שבמשחקים כאלה היא יכולה לעקוץ בהתקפות מתפרצות, הזדהה עם דבריו של דלה עלי: "זו בדיוק הגישה שניסיתי למגר. ניסיתי להגיד להם בדיוק באיזו גישה יונייטד מגיעה למשחקים כאלה בבית, נגד ליברפול, צ'לסי. הם תמיד פותחים חזק וכולם רצים, לוחצים, מנסים להרים את האוהדים. בדרך כלל הם מגיעים אחרי תוצאות רעות נגד קבוצות קטנות יותר, אז אנשים חושבים שנגד הגדולות הם יתקשו יותר. אבל זה לא כך, כי יש עליהם פחות אחריות והם מרגישים בנוח בסגנון הזה".

מוריניו הזהיר, אבל שחקני טוטנהאם לא הקשיבו (Stu Forster/Getty Images)
מוריניו הזהיר, אבל שחקני טוטנהאם לא הקשיבו (Stu Forster/Getty Images)

הפורטוגלי, שפוטר בעונה שעברה ממנצ'סטר יונייטד לאחר שתי עונות וחצי במועדון, החמיא לחניכו לשעבר מרקוס ראשפורד, שהכריע את המשחק לטובת השדים האדומים עם צמד שערים: "כשהוא משחק בצד שמאל הוא מאוד מסוכן, ידעתי את זה ונתתי לשחקנים את כל המידע על כך. השער הראשון שלו היה ראשפורד טיפוסי, עם הכניסה לאמצע. הבחורים שלנו ידעו זאת בבירור".

אגב, לאחר המשחק, מוריניו נכנס לחדר ההלבשה של יונייטד ובירך את אולה גונאר סולשיאר, שירש את תפקידו באולד טראפורד. ואם תשאלו את "המיוחד", הוא לא רואה בכך שום דבר רע: "מה הבעיה עם זה? אין שום בעיה. אין לי שום דבר נגדו, אני לא חושב שיש לו משהו נגדי. למה שתהיה בינינו איזושהי בעיה?".

סולשיאר ומוריניו. אין בעיות ביניהם (Stu Forster/Getty Images)
סולשיאר ומוריניו. אין בעיות ביניהם (Stu Forster/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי