ז'סוס יחזור לספסל? גווארדיולה מתקשה להחליט על הרכב לדרבי

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Michael Regan/Getty Images

המאמן מוצא את עצמו בבעיה לקראת המפגש נגד מנצ'סטר יונייטד באיתיחאד (שבת 19:15, ספורט1), כאשר מלבד ההתלבטות בחוד יש לו גם מחסור חמור בבלמים: "אני אוהב את פרננדיניו בעמדה הזאת"

(גודל טקסט)

כמעט חצי עונת פרמיירליג כבר מאחורינו, וכעת הגיע הזמן לאחד המשחקים המצופים והמסקרנים בכל שנה מחדש באנגליה: הדרבי של מנצ'סטר בין יונייטד לסיטי, שייערך מחר (שבת 19:15, שידור ישיר בספורט1) באיתיחאד. בעשור הקודם השליטה בעיר היתה אדומה, ובנוכחי היא תכולה, ולפעמים אנחנו גם מקבלים עונות – כמו לפני שנתיים כשאת יונייטד הנהיג מוריניו – בהן שתי הקבוצות מסיימות בשני המקומות הראשונים. הפעם, אין שום ספק מי מגיעה כפייבוריטית למשחק.

מנצ'סטר סיטי מעדה מספר פעמים במחזורים הקודמים, אבל היא עדיין מגיעה למשחק מהמקום השלישי ועם סיכוי לא רע לרוץ עד הסוף במאבק האליפות, בעוד יונייטד – שאמנם רושמת רצף של ארבעה מחזורים ללא הפסד, ניצחה גם את טוטנהאם של אותו מוריניו וטיפסה עד למקום השישי – חושבת יותר במונחים של מקום בליגת האלופות מאשר תואר.

אבל למרות העליונות הברורה בטבלה וכנראה גם בסגל, פפ גרוואדיולה לא מגיע בלי בעיות לדרבי הקשוח הזה. ההגנה שלו פצועה, חסרה ומפורקת, והעדות לכך היא שמונת המשחקים האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות, בכולם היא ספגה לפחות שער אחד. הסיבה לכך היא כמובן פציעתו של איימריק לאפורטה שיחזור רק בעוד חודשיים. שני הבלמים האחרים של סיטי הם ג'ון סטונס וניקולס אוטמנדי, שבפעם האחרונה שהם שיתפו פעולה סיטי הפסידה 3:2 לנוריץ'. אוטמנדי עצמו רשם רק דקת פרמיירליג אחת מאז ההפסד 2:0 לוולבס.

גווארדיולה. מסרב לצוות את אוטמנדי עם סטונס (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
גווארדיולה. מסרב לצוות את אוטמנדי עם סטונס (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

גווארדיולה נשאל השבוע מדוע הוא לא פותח עם שני הבלמים הטבעיים שלו, והשיב: "אני אוהב את פרננדיניו בעמדה הזאת". גם פרננדיניו סיפר שהוא שמח לעזור בחלק האחורי של המגרש, אבל חסרונו במרכז מורגש.

ולא שבמרכז המגרש חסרות לפפ בעיות. פפ מעדיף את אילקאי גונדואן בעמדה הזו, אבל רודרי הראה יכולת טובה במשחקים בהם פתח ובפעם האחרונה שגונדואן שיחק, סיטי סיימה בתיקו נגד ניוקאסל.

הצרות ממשיכות גם בהתקפה, משם הכוכב הגדול של הקבוצה סרחיו אגוארו נעדר בגלל פציעה. גווארדיולה ניסה צירופים שונים של שלישייה התקפית, כשלצד גבריאל ז'סוס וראחים סטרלינג נוסו דויד סילבה, ברנרדו סילבה וריאד מחרז, אבל אף אחד מהם לא השביע את רצונו של המאמן. ב"סקיי ספורט" טוענים שנגד יונייטד הוא ינסה להוריד דווקא את ז'סוס לספסל, ולפתוח עם סטרלינג בחוד כש"צמד הסילבות" מאחוריו.

סטרלינג. יקבל את המפתחות לבד בחוד? (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)
סטרלינג. יקבל את המפתחות לבד בחוד? (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

שני הקרבות על השליטה במנצ'סטר בעונה שעברה הסתיימו בניצחונות של הסיטינז ללא עוררין, אבל בעונה שלפני כן – זאת שהסתיימה כשיונייטד סגנית ליריבה המרה – זה נגמר ב-2:3 אדום דרמטי ובלתי נשכח. סוכנויות ההימורים אמנם נוטות לכיוון התכלת, באופן טבעי, כשניצחון של השדים האדומים באיתיחאד מקבל יחס של בין 9.0 ל-11.0, אבל לדרבי, כמו שאומרת הקלישאה, חוקים משלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי