הרים ידיים? פפ: "אולי אנחנו לא מסוגלים להתמודד עם הטובות ביותר"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Michael Regan/Getty Images

מאמן האלופה נשמע כנוע: "עלינו לקבל את המציאות הזו, אולי נצא מחוזקים כמועדון. אנחנו רחוקים מהפסגה. אני לא חושב על זכייה בליגת האלופות או על נקודות אלא רק על לנצח". וגם: הבעיה נגד ההתקפות המתפרצות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה חווה את הימים הקשים ביותר שלו בממלכה מאז עונת הבכורה שלו במנצ'סטר סיטי, 2016/17, שהסתיימה במקום השלישי וללא אף תואר. רק בעונה שעברה הוביל את סיטי לזכייה בארבעה תארים מקומיים. כעת המאמן הספרדי לא מוצא פתרונות. בחמשת מחזורי הליגה האחרונים ניצחה האלופה רק פעמיים וראתה את לסטר סיטי פותחת ממנה פער של שש נקודות במקום השני, שלא נדבר על הבריחה של ליברפול.  בכל העונה שעברה הפסידה סיטי ארבעה משחקי ליגה בלבד, בדיוק כמו מספר הפסדיה בחלוף 16 מחזורים, האחרון שבהם 2:1 בדרבי למנצ'סטר יונייטד. האם הוא מיואש ומרים דגל לבן? כך זה נשמע, לפחות, בדברים שאמר לתקשורת.

"עלינו לקבל את המצב ולהשתפר. זו הרמה שעומדת בפנינו. ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, ריאל מדריד, יובנטוס. אלה הקבוצות שמולן נצטרך להתמודד, והמציאות היא שאולי איננו מסוגלים להתמודד איתן. אולי עלינו לחיות את זה כמועדון כדי להשתפר, לקבל את המציאות הזו", אמר גווארדיולה.

הסיבות לכישלון: "המציאות היא שאנחנו רחוקים 14 נקודות מהפסגה בגלל טעויות שעשינו, בגלל האיכות של היריבות וגם דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט עליהם. זו המציאות אך עלינו להמשיך".


גווארדיולה. הרים ידיים? ( LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

המשך העונה: "אנחנו בתחילת דצמבר ויש לנו עוד מפעלים לשחק בהם, משחקים נוספים שנילחם בהם ונרצה להשתפר. אנחנו לא חושבים על זכייה בליגת האלופות, ולא חושב על כמה נקודות אנחנו צריכים להשיג. אנחנו מנסים לנצח משחקים כאן ועכשיו". האם גווארדיולה יוכל לזכות דווקא העונה בליגת האלופות לראשונה מאז עשה זאת כמאמן ברצלונה ב-2011? 

 
באנגליה התייחסו לציטוטים של פפ ותהו מה הבעיות של מנצ'סטר סיטי העונה. על ההגנה של האלופה נכתב לא מעט. היא ספגה 23 שערים אשתקד ו-27 בזו שלפניה. כלומר, במשך כל השנים לפפ הייתה לא רק התקפה נפלאה אלא גם הגנה יציבה. ב"סקיי ספורטס" נכתב כי הבעיה היא שסיטי לא מסוגלת לבלום אף התקפה מתפרצת, וכך כל הנעת הכדור לא עוזרת לה. יריבות יוצרות מספר הזדמנויות כפול נגד סיטי במתפרצות בהשוואה לעונה שעברה. עוד נכתב שרודרי פתח את דרכו במועדון בצורה נפלאה אך דעך. "הוא צעיר מאוד אך לא מחזיק באנרגיה והאגרסיביות של פרננדיניו", נכתב. כשאיימריק לאפורט יחזור, סיטי תרוויח פעמיים. בינתיים, פפ צריך למצוא פתרון. 

 


דויד סילבה. סיטי חווה עונה קשה (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי