ליונברג: "השחקנים איבדו ביטחון, מקווה שהניצחון יוביל לשינוי"

פרדי ליונברג, מסוט אוזיל
פרדי ליונברג, מסוט אוזיל | Julian Finney/Getty Images

המאמן הזמני של ארסנל הוביל אותה לניצחון ראשון לאחר תשעה משחקים וקטע את הרצף הגרוע מאז 1977, אך העניק את הקרדיט לחניכיו וטען כי אינו יודע אם יזכה להמשיך בתפקיד. פלגריני: "לא מודאג מהאפשרות שאפוטר"

קבוצות: ווסטהאם ארסנל
(גודל טקסט)

הראשון הראשון בקריירת האימון של פרדי ליונברג בהחלט עשוי להוביל לסיום דרכו של מנג'ר ותיק ומאוד מוערך, מנואל פלגריני שקבוצתו התפרקה אתמול תוך דקות ספורות במחצית השנייה ואפשרה לארסנל להפוך ל-1:3 מרשים באצטדיונה של ווסטהאם. אמנם הפטישים לא בפעם הראשונה או השנייה החזירו העונה קבוצה מהמתים, אבל היה זה ניצחון חוץ ראשון של ארסנל מאז המחזור הראשון בליגה ובסך הכל השלישי העונה, אחרי שהיא עשתה זאת גם בפרנקפורט במסגרת הליגה האירופית בספטמבר.

גבריאל מרטינלי הצעיר כבש בדקה ה-60 את שער השוויון (והראשון שלו בפרמיירליג), ניקולא פפה הפך את התוצאה (שער שדה ראשון בליגה) ופייר אמריק אובמיאנג חתם את תוצאת המשחק שהעניקה לשבדי בן ה-42, מאמנה הזמני של ארסנל מאז פיטורי אונאי אמרי, את ניצחון הבכורה. "אנחנו אפילו לא קרובים להיכן שאני רוצה שנהיה, יש עוד המון לתקן", סיפר ליונברג לאחר הניצחון.

כשנשאל על עתידו טען ליונברג: "שוחחתי עם אדו (המנהל הטכני) ואין לי יותר מדי מה לספר. נאמר לי להמשיך לעבוד על בסיס זמני ממשחק למשחק. יש על השחקנים המון לחץ והם התמודדו איתו היטב – זה מרגיש נהדר לנצח, הרבה יותר טוב מהפסד. ארסנל זה מועדון שאני אוהב ויש המון עבודה לפנינו".


פפה חוגג את המהפך. ליונברג הצדיע לשחקניו (Julian Finney/Getty Images)

ליונברג למעשה ניצח לראשונה אחרי תשעה משחקים בכל המסגרות – הרצף השלילי הגרוע ביותר של התותחנים מאז 1977 – וצריך לזכור שארסנל עדיין במרחק של שבע נקודות בסך הכל מהקו האדום, הפרש זהה מהמרחק מהמקום הרביעי בו ניצבת צ'לסי. עם זאת, את הקרדיט הוא העניק לשחקניו: "במחצית הראשונה נראינו לא טוב וזה נבע מהביטחון שאבד, אבל בחצי השני זה היה נראה אחרת, כמו שאני רוצה שנשחק. אני מקווה שהניצחון ישנה את מצב הרוח, השחקנים נראו שמחים בחדר ההלבשה וזה כל מה שאני רוצה, שהם ייהנו. עלינו להמשיך לעבוד על האמונה – זה מה שיעשה את ההבדל".

פפה, הרכש היקר בתולדות ארסנל, אחרי שהגיע בקיץ מליל תמורת 72 מיליון ליש"ט, בהחלט היה מי שעשה את השינוי הגדול כשבנוסף לשער גם בישל את השער השלישי לאובמיאנג: "הוא הראה עד כמה הוא איכותי והוא בהחלט יכול ללכת לישון מאושר", החמיא לו ליונברג, "הוא רק ישתפר עם הזמן".

באשר למרטינלי בן ה-18, הברזילאי שנרכש ביולי האחרון עבור כשבעה מיליון יורו מהקבוצה הברזילאית איטואנו, המספרים שלו פשוט מדהימים: הוא כבש ארבעה שערים בשתי הופעות בגביע הליגה, כבש שלושה שערים ובישל שניים נוספים בחמש הופעות בליגה האירופית וכעת גם כבש לראשונה בליגה בהופעתו השמינית אמנם, אך הראשונה בה פתח בהרכב על חשבונו של אלכסנדר לקאזט שצפה בו מהספסל.


מרטינלי חוגג שער בכורה בפרמיירליג (Julian Finney/Getty Images)

מנגד, לפני המשחק נטען ב"הסאן" שלמנואל פלגריני ניתנו שני משחקים כדי להציל את משרתו ובמבחן הראשון מתוך שניים הוא כשל, כך שהאפשרות שהוא יהיה המאמן הבא שיפוטר נראית ממשית עד מאוד. בשבת הקרובה ווסטהאם תתארח אצל סאות'המפטון ומעבר לכך שהפסד עלול להוריד אותם אל מתחת לקו האדום, הם ינצלו את העובדה שבשבת שאחרי זה הם לא משחקים, כי יריבתם המיועדת ליברפול תשתתף באליפות העולם לקבוצות, כדי לבצע שינוי על הקווים.

"אני יותר מודאג מכך שבחמשת משחקי הבית האחרונים שלנו צברנו נקודה ושספגנו שלושה שערים בשלושת המשחקים האחרונים", טען הצ'יליאני בסיום, "אני מסכים שמאמן אחראי לתוצאות, אבל במשך 65 דקות היינו הקבוצה היחידה על כר הדשא והיינו חייבים להבקיע ולהכריע את המשחק, אבל ארסנל היא שעשתה זאת בשלוש דקות".

כשנשאל מנג'ר הפטישים אם האוהדים עוד תומכים בו ובשחקנים, טען: "השגנו נקודה בחמישה משחקי בית, אי אפשר לצפות מהם לשמוח וגם אי אפשר לצפות שהם לא יגיבו בשריקות בוז. יש לנו 60,000 אוהדים בכל משחק ואם הם לא היו תומכים בנו זה לא היה קורה והמגרש היה נשאר ריק. אני לא מסכים עם זה".


פלגריני. חושש רק ממצב הקבוצה, לא מעתידו ((Julian Finney/Getty Images))

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי