ליברפול ונאפולי בשמינית הגמר, זלצבורג תשחק בליגה האירופית

טרנט אלכסנדר-ארנולד, רוברטו פירמינו, נבי קייטה
טרנט אלכסנדר-ארנולד, רוברטו פירמינו, נבי קייטה | Michael Regan / Staff

אחרי מחצית שקולה, קייטה (57) וסלאח (58) הוציאו לאוסטרים את האוויר וסידרו לקלופ את המקום הראשון עם 0:2 בחוץ. הקבוצה מדרום איטליה קטעה רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון עם 0:4 על גנק, שלושער למיליק

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
מחזור ההכרעה בשלב הבתים של ליגת האלופות נפתח הערב (שלישי) עם שני משחקים מוקדמים, כשבסיומם ליברפול ונאפולי – שתי הפייבוריטיות הברורות על הנייר – חגגו עלייה לשמינית הגמר. מי שהודחה על ידי אלופת אירופה היא זלצבורג הנהדרת, אחת הקבוצות המהנות ביותר במפעל העונה, שסיימה במקום השלישי אחרי 2:0 ביתי ותשחק בשלב הנוק-אאוט של הליגה האירופית, שם היא בוודאי תהיה בין המועמדות הבכירות לזכייה. גנק, שהובסה 4:0 באיטליה, סיימה קמפיין די עגום מבחינתה עם נקודה בודדת ו-20 שערי חובה.

זלצבורג – ליברפול 2:0

בודדים חשבו שזהות העולות לא יוכרעו עד מחזור הסיום בבית ה', אך רד בול זלצבורג הנפלאה טרפה את הקלפים והגיעה למשחק האחרון בביתה בידיעה שניצחון על ליברפול יעלה אותה לשמינית הגמר וישלח את אלופת אירופה הביתה. האוסטרים, שהגיעו להתמודדות עם ממוצע של יותר משלושה שערים למשחק העונה במפעל, פתחו בטירוף, הכתיבו את הקצב והיו טובים מליברפול ב-45 הדקות הראשונות, אך היו חסרים רגל מסיימת מול אליסון המצוין. מן העבר השני האנגלים יצאו להתקפות מעבר מסוכנות, אולם מוחמד סלאח ונבי קייטה סיפקו החמצות גדולות וזה 0:0 קצבי ומהנה בהפסקה.

ליברפול עלתה למחצית השנייה במוד אחר לגמרי והכריעה את המשחק עם שני שערים תוך דקה. סאדיו מאנה וקייטה, שני האקסים של רד בול זלצבורג, סידרו לאלופת אירופה את הראשון לאחר עבודה הכנה נפלאה של החלוץ, שדאג שהקשר ינגח מקרוב לרשת החשופה (57). לאחר מכן היה זה סלאח שעקף את השוער, כבש ברגלו הימנית מזווית קשה (58) וסגר את הסיפור. אחרי שבעונה שעברה יורגן קלופ וחניכיו העפילו רק לאחר הצלה נהדרת של אליסון מרגליו של ארקדיוש מיליק בדקה ה-94, הפעם זה היה קצת פחות דרמטי ומוליכת הפרמיירליג סיימה את בית ה' במקום הראשון והיא תקווה ליריבה נוחה בהגרלה שתיערך ביום שני הבא.

נאפולי – גנק 0:4

החבורה המדשדשת של קרלו אנצ'לוטי, שצפוי על פי כל הדיווחים לסיים את תפקידו בימים הקרובים, קיבלה יריבה בהזמנה על מנת להתאושש ונהנתה משלושער אדיר של ארקדיוש מיליק (3, 26 ו-38), שניצל את העובדה שמולו עמד מארטן ואנדרוורדט, שבגיל 17 ו-287 ימים הפך לשוער הצעיר ביותר שרשם הופעה בליגת האלופות. החלוץ הפולני קטע לקבוצתו רצף של תשעה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות והוריד את מפלס הלחץ בדרום איטליה. דריס מרטנס הוסיף בפנדל (74) וקבע 0:4 קליל בסיום. למרות שהשיגה רק שלושה ניצחונות בשלב הבתים וגם כשהיא בעיצומה של תקופה איומה, עושה רושם שאף קבוצה לא תרצה לקבל את נאפולי שביום נתון יכולה לעשות צרות לכל יריבה.


גמר את המשחק. מוחמד סלאח (Gettyimages)

עצר את כדור השלג. ארקדיוש מיליק (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי