אואן: "לשחק בריאל היה חלום, לא מתבייש במה שעשיתי"

מייקל אואן
מייקל אואן | PAUL BARKER/AFP via Getty Images

החלוץ האנגלי שחוגג 40 חזר לתחנות המרכזיות בקריירה: "בגיל 20 הייתי מהטובים בעולם והרגשתי בלתי ניתן לעצירה, הפציעות תסכלו אותי כבר בגיל 23". על הביקורת: "לא חלמתי לשחק בסטוק או ביונייטד, זה מה שיצא"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

מייקל אואן היה אחד הצעירים המבטיחים ביותר לא רק בממלכה אלא בכדורגל העולמי בכלל ובמשך שנים היה אחד החלוצים הטובים בעולם. אואן, שגדל בליברפול וחורר רשתות בשורותיה (158 שערים ב-297 משחקים) ואף זכה בכדור הזהב, שיחק בנבחרת אנגליה וגם הספיק לחוות עונה אחת בריאל מדריד, סיים את הקריירה בקול ענות חלושה וספג ביקורות רבות על הנהנתנות שלו. החלוץ האנגלי שחוגג היום (שבת) יום הולדת 40 ומשמש כפרשן בימים אלה, התראיין וסיכם את הקריירה.

בפתח דבריו אמר אואן: "כשהייתי בן 20, הייתי כנראה אחד השחקנים הכי טובים בעולם, הרגשתי בלתי ניתן לעצירה זה נמשך למשך תקופה אבל הפציעות תסכלו אותי, בגיל 23 כבר הייתי בירידה. כאשר אחד הגידים נקרע, זה לא היה אותו דבר. זה קרה לי בגיל 19 וזכיתי בכדור הזהב בגיל 21, אבל דעכתי".

החלוץ שבר לאוהדי ליברפול את הלב כשבחר לעזוב לריאל בקיץ 2004, ודווקא בסיום אותה עונה זכו האדומים בליגת האלופות. אואן הסביר: "אני ממש שמח ששיחקתי בריאל מדריד, זו הייתה הזדמנות לנסות משהו שונה. במובנים רבים, לשחק בריאל מדריד או בברצלונה זה כמו לזכות בגביע הקדוש".

והיה לו גם מה להגיד לכל המבקרים: "אני לא מתבייש בשום דבר שעשיתי למרות שאנשים רצו שאתבייש. רציתי לחזור לליברפול אבל הדברים לא הסתדרו. מעולם לא היה החלום שלי לשחק עבור סטוק סיטי, ניוקאסל או מנצ'סטר יונייטד, אבל זה המקום אליו הקריירה לקח אותי.

הכדורגל: "אנשים חושבים שאתה מרוויח מאה אלף ליש"ט בשבוע, אבל תראו בעצמכם, יש הרבה שחקנים שפשטו את הרגל אחרי הקריירה. זה הספורט המסוכן ביותר מבחינה נפשית. אתה פורש בגיל 33, ואם לא פתחת עסק או עשית משהו נוסף – אתה עלול להשתגע".


מייקל אואן במדי ליברפול (Clive Brunskill/ALLSPORT)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי