Sport1 Banner

פפ: "שבעה תארים באנגליה זה יפה", ליונברג: "מעריץ אותו"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

סיטי תפגוש הערב את ארסנל באימרויות (18:15, ספורט1), המאמן שירשום ציון דרך עם משחקו ה-200 במועדון מתחיל לסכם? סילבה יעבור מבחן כשירות. פפה בספק אצל התותחנים, אובמיאנג יחזור ל-11

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 באנגליה נמשך היום (ראשון) עם לא פחות משלושה משחקים כשבמוקד המשחק המרכזי של המחזור: ארסנל מארחת את מנצ'סטר סיטי (18:15, שידור ישיר בספורט1), קרב בין שתי קבוצות שאיך נאמר בעדינות – רצו להיות במקום אחר בעונה הנוכחית.

מנצ'סטר סיטי, מי היה מאמין, מדורגת רק במקום השלישי אך היא קיבלה הזדמנות לצמק את הפער מלסטר לארבע נקודות, אם תנצח הערב את התותחנים. הם ייצטרכו לעשות זאת ללא מלך השערים שלהם, סרחיו אגוארו הפצוע, כשמנגד גבריאל ז'סוס מציג סטטיסטיקה מעניינת – כל עשרת שעריו העונה הגיעו במשחקי החוץ. דויד סילבה יעבור מבחן כשירות.

המאמן פפ גווארדיולה ירשום ציון דרך גדול עם משחקו ה-200 על הקווים של האלופה. הוא רשם 143 ניצחונות לעומת 27 הפסדים עד היום. העונה הוא רשם את הפתיחה הגרועה ביותר שלו, מעולם לא היו לו רק 32 נק' לאחר 16 מחזורים. פפ אמר לקראת המשחק: "הייתי מעדיף להיות קרוב יותר לליברפול אך זו המציאות. כשהגעתי לכאן רף האליפות עמד על 85-90 נקודות ועכשיו צריך להגיע כמאה למאה נקודות כדי לזכות בפרמיירליג. ליברפול משכו אותנו לשם בעונה שעברה בזכות שחקני על". על ארסנל אמר המאמן: "למדנו אותם, יש להם איכות נהדרת עם מסוט אוזיל ואלכסנדר לקאזט".

ז'סוס. כבש את כל שעריו העונה בחוץ (Pixsell/MB Media / Contributor)

המטרות: "אנחנו הפעם נאבקים, רחוקים להפליא מהמטרה שלנו. אנחנו רוצים לנצח במשחקים הבאים, להשתפר, להתמקד בגביעים ולנסות לזכות באליפות אם תהיה לנו ההזדמנות. הסיבה שהגעתי לכאן היא אתגר. הצלחנו לשחק כפי שאנחנו רוצים וזכינו בהרבה תארים. בהתחשב בקושי של הליגה – זה לא רע בכלל".

לפחות במשחק הקרוב, המספרים הולכים עם האלופה. סיטי מחפשת להשוות שיא מועדון עם משחק חוץ 20 ברציפות בו היא כובשת (זה קרה בין מרץ 2014 ומרץ 2015). סיטי ניצחה את ארסנל בכל חמשת המשחקים האחרונים, כולל גמר גביע הליגה ב-2018 שהיה התואר הראשון של גווארדיולה באנגליה. בליגה, סיטי ניצחה ארבעה משחקים, והתותחנים לא הפסידו חמישה משחקי ליגה ברציפות לקבוצה אחת מאז שזה קרה לה מול מנצ'סטר יונייטד בין 1983 ו-1985.

ארסנל מגיעה למשחק לאחר ניצחון יקר 1:3 על ווסטהאם בחוץ, ניצחון שקטע רצף שחור של שבעה משחקי ליגה. התותחנים מדורגים במקום התשיעי בלבד אך הם רוצים לנצל את ההפסד של צ'לסי אמש (שבת) ולצמק את הפער מליברפול האלופות לארבע נקודות. ארסנל שמרה רק פעם אחת העונה בבית על שער נקי ולא ניצחה בחמשת משחקי הבית האחרונים בכל המסגרות. בליגה האירופית היא נחלצה מהפסד כשחזרה מפיגור כפול ל-2:2 נגד סנטדרד ליאז'.  כבר במשחקו החמישי בתפקיד פוגש פרדי ליונברג את האלופה.


משחקו ה-200 בסיטי. פפ (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

ליונברג החמיא לפפ: "אני חושב שהוא מאמן אדיר, כמובן שהקריירה שלו מהווה דוגמא. הוא הציג רעיונות חדשים בכדורגל ובשבילי אף ביצע מהפכה. ברור שאני מסתכל עליו כמאמן צעיר".

על השיפור בקבוצה: "העקרונות שלי לגבי הכדורגל שאני רוצה שנשחק הולכים ומתבהרים. אני מנסה לבדוק מה הכי דחוף לנו. אני מרגיש שאנחנו הרבה יותר טובים. השחקנים מחייכים וזה חשוב. אני, כשחקן, שיחקתי טוב יותר כשהייתי מאושר. כמובן שמי שמשחק מרוצה ומי שלא – אינו שבע רצון, אך זה טבעי. ברור שמקצוענות חשובה אבל כולנו בני אדם".

 

ברמה המקצועית, קיירן טירני ייעדר בוודאות לאחר שפרק את כתפו במשחק האחרון וגם דני סבאיוס לא ישחק ככל הנראה. הקטור ביירין וניקולא פפה שכבש במשחק האחרון – יהיו בספק עד לרגע האחרון בשל פציעות. פייר-אמריק אובמיאנג יחזור להרכב כמובן. במועדון רצו לפתוח את התיאבון לאוהדים והעלו בטוויטר שער אדיר של תיירי הנרי נגד סיטי בעונת 2002/03.

במשחקים נוספים הערב באנגליה: מנצ'סטר יונייטד – אברטון (15:50, שידור ישיר בספורט1), וולבס – טוטנהאם (15:50, שידור ישיר בספורט2). 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי