וויין רוני: "רוצה לשחק שוב בפרמיירליג, אני עדיין מתאים"

וויין רוני
וויין רוני | Gettyimages

החלוץ בן ה-34 שמתחיל את הפרק החדש בקריירה שלו כמאמן-שחקן בדרבי מהצ'מפיונשיפ, מצר על תקופתו באברטון: "יכולתי לתרום יותר, בקבוצה הנכונה הייתי מצליח" ורואה בגיגס כמודל: "שיחק בהצלחה בשנות ה-30 המאוחרות"

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

הרחק-הרחק ממאבקי האליפות ואור הזרקורים, וויין רוני (34) פותח את תקופתו בדרבי קאנוטי מליגת המשנה לאחר שסיים את הפרק בארה"ב. החלוץ האנגלי שהודיע על הצטרפותו כבר באוגוסט בתור מאמן-שחקן, מקווה להחזיר את דרבי לליגה הבכירה ולטעום עוד קצת מהליגה הטובה בעולם לפני שיפרוש. בראיון באנגליה הוא מצר על כך שלא זכה ליהנות יותר מתקופתו באברטון לאחר שעזב את מנצ'סטר יונייטד (כבש 11 שערים ב-40 הופעות) ומדבר גם על העתיד.

רוני אמר: "הרגשתי שאני יכול לשחק ולתרום כשהייתי באברטון, אבל אנשים אחרים קיבלו את ההחלטות שלהם. ראיין גיגס הצליח לשחק בשלהי שנות ה-30 המאוחרות בפרמיירליג, וגארת' בייל אמר שירצה להמשיך עד גיל 40". קפטן נבחרת אנגליה לשעבר הוא הכובש השני הכי גדול בהיסטוריה של הליגה עם 208 שערים כאשר רק אלן שירר מקדים אותו עם 260 שערים. הוא נבחר לשחקן העונה ב-2009/10 וזכה כזכור בחמש אליפויות עם מנצ'סטר יונייטד.

היתרונות של שחקן מבוגר: "חשוב להבין, לא הכל בכדורגל קשור לריצה מסביב למגרש. צריך לדעת להשתמש בראש היטב כדי לשחק ברמה גבוהה. לפעמים אתה עלול ללכת לאיבוד אם אתה לא מבקיע כמה שערים, אבל אם הייתי נמצא בקבוצה הנכונה, יכולתי לשחק בליגה הבכירה".

רוני מוצג בדרבי. חולם לשחק שוב בפרמיירליג (DARREN STAPLES/AFP/Getty Images)

העתיד: "כעת אני מקווה להחזיר את דרבי לפריימרליג ולתרום לה את חלקי. שתי הקבוצות היחידות בהן שיחקתי באנגליה הן אברטון ומנצ'סטר יונייטד ואני מקווה שגם בדרבי אצליח".

על חבריו מנבחרת אנגליה שהפכו למאמנים: "אני חושב שלרוב השחקנים בימינו יש מספיק כסף כך שהם לא באמת צריכים לעשות שום דבר. הם יכולים גם להרוויח כסף טוב מהטלוויזיה. עם זאת, כיף לראות שג'רארד, למפארד, ג'ון טרי ואחרים השתלבו בתחום. הם עושים עבודה טובה וזה מדרבן גם אותי להצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי