מוריניו: "ניצחון פנטסטי, אמרתי לשחקנים לא לוותר כשקשה"

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

המאמן שרחוק רק 3 נק' מהצ'מפיונס התבדח: "כולם מדהימים חוץ ממני". על הגרלת 1/8 הגמר: "כולן יודעות שיש אופציות טובות יותר מטוטנהאם". וגם: סגירת המעגל של ורטונחן והביקורת על מרכז השדה של הספרס

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

כש'זוזה מוריניו מונה למאמן טוטנהאם הוא קיבל קבוצה במקום ה-14. בשלב הראשון הוא רצה להיצמד לצמרת. כעת, הספרס, כבר במקום החמישי בטבלה. רגע לפני קרב ענק על הטופ4 נגד צ'לסי ביום ראשון, טוטנהאם השיגה ניצחון גדול ודרמטי 1:2 על וולבס בחוץ ברגע האחרון וצימקה את הפער ביניהן לשלוש נקודות בלבד. יאן ורטונחן היה הגיבור עם שער ניצחון בנגיעה בתוספת הזמן, שבע שנים בדיוק לאחר שכבש את שערו הראשון במועדון. הוא היה גם השחקן הראשון שכבש לזכות התרנגולים שער ניצחון לאחר הדקה ה-90 מאז הארי קיין נגד פולהאם בחודש ינואר. "יום ענק במשרד", כתב הבלם ברשתות החברתיות על רקע תמונה שלו חוגג עם הקפטן הארי קיין.

מוריניו אמר: "ידענו שהולך להיות משחק קשה, זה לא בא לנו בהפתעה. כמעט שנה שהקבוצה לא ניצחה בחוץ אז לעשות זאת פעמיים בפרק זמן כה קצר זה נפלא, אנחנו נהיה בצמרת. פתחנו טוב, היינו בדרך לכבוש שער שני אבל כשלא הרגנו את המשחק נגד וולבס ידענו שניקלע לצרות. האמנו שנוכל לנצח כשנגיע לאזורים המסוכנים ולאחר מכן היו חמש דקות קשות מאוד בהגנה. זה ניצחון גדול ושלוש נקודות מדהימות".

הפורטוגלי התבדח כשאמר לאתר הרשמי: "זה ניצחון פנטסטי, משחק פנטסטי, מועדון פנטסטי, שחקנים פנסטיים, הקבוצה של נונו אספריטו פנטסטית ואני לא אומר 'מוריניו פנטסטי' כי אני לא יכול להגיד את זה". על המפתח לשינוי: "תמיד אמרתי לשחקנים שלי שחשוב להתמודד עם הרגעים הקשים במשחק – לא לאבד ריכוז, לא לטעות, לא לוותר לעצמך, להיות יציב וחזק. הייתה לנו תחושה טובה בכדור הקרן, סיסוקו הלך לאחור ו-ורטונחן נגח. אנחנו חושבים רק על הצמרת". על הגרלת הצ'מפיונס: "יש לנו קבוצה טובה וכל קבוצה יודעת שיש אופציות טובות יותר מאשר טוטנהאם".



"כל קבוצה יודעת שיש אופציות טובות יותר מטוטנהאם" (Richard Heathcote/Getty Images)

"ורטונחן כבש שער דרמטי וטוטנהאם עצרה גם את רצף המשחקים הארוך של וולבס ללא הפסד. היא מצמצת את הפער מהצ'מפיונס", נכתב באנגליה. ב"דיילי מייל" נכתב: "הידיים הבטוחות והקסומות של פאולו גזניגה היו שם בשביל מוריניו". "טוטנהאם חטפה את הניצחון, ורטונחן אפשר למוריניו לצאת עם אגרוף ענק באוויר", נכתב ב"סקיי ספורטס"

קשר העבר ג'רמין ג'נאס שמשמש כפרשן ב"BBC" העביר ביקורת על מרכז השדה של התרנגולים. "אני רואה מגבלות עצומות וזה עלול למנוע מהקבוצה להתפתח. אריק דייר ומוסא סיסוקו (פתחו יחד בשלושת המשחקים האחרונים) לא יכולים לשחק יחד כי הם לא יודעים להניע כדור וכך לא תוכל להכתיב את קצב המשחק. הארי ווינקס הפצוע יוכל לשנות זאת אך מוריניו ניסה כל מיני שילובים ולא מוצא. לא ברור לי למה הוא לא משחק עם טנגי אנדומבלה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי