צפו בתקציר: למפארד וצ'לסי גברו 0:2 על מוריניו וטוטנהאם

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | Julian Finney/Getty Images

הבלוז שלטו לכל אורך המשחק באצטדיון של התרנגולים, וצמד של וויליאן (12, 45+2 בפנדל) נתן להם ניצחון חשוב שהשאיר אותם במקום הרביעי. המארחת שיחקה ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-62 לאחר שסון הורחק

קבוצות: טוטנהאם צ'לסי
(גודל טקסט)

הדרבי הלונדוני הערב (ראשון) היה יכול להביא כמה סיפורים מכמה זוויות שונות. היריבות ההיסטורית בין המועדונים, הקרב על המקום בטופ 4, ההתעוררות המחודשת של התרנגולים מול ההתדרדרות של הבלוז וכמובן, איך לא, המפגש המחודש בין ז'וזה מוריניו לתלמידו המובהק פרנק למפארד. אחרי 90 ומשהו דקות התלמיד התעלה על המורה, וצ'לסי ניצחה 0:2 את טוטנהאם כשהיא שומרת על המקום הרביעי.

על הדשא עצמו אף אחד מהסיפורים לא בא לידי ביטוי. שתי הקבוצות הציגו משחק חלש ולא הגיעו להרבה הזדמנויות, עם נטייה קלה לטובת צ'לסי. עם ניצחון בודד בחמשת המחזורים האחרונים, כולל הפסדים מביכים לווסטהאם, בורנמות' ואברטון, האורחת ידעה מה עליה לעשות כדי לצאת מהבוץ ושיחקה כדורגל יעיל גם אם לא מלהיב. בסופו של דבר שערים של וויליאן בדקה ה-12 ובפנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה נתנו את שלוש הנקודות ללמפארד, והוכיחו למוריניו שיש לו עוד על מה לעבוד עם הקבוצה הטרייה שלו.

בכל, זהו משחק שטוטנהאם לא תרצה לזכור. התרנגולים בקושי בעטו לשער של קפה, לא יצרו הרבה הזדמנויות ומלבד דקות פתיחה אינטנסיביות גם לא החיזוק בכדור יותר מדי. המארחת היתה המגיבה במשחק, לא היוזמת. ווההרחקה של הונג מין סון בדקה ה-62 בהחלט לא עזרה. טוטנהאם הפסידה משחק ליגה בודד בשבעה האחרונים, וטיפסה חזרה ממרכז הטבלה למאבק על מקום בליגת האלופות, אבל ביכולת שהיא הציגה הערב לא מגיע לה מקום אפילו בליגה האירופית.

תמי אברהם. צ'לסי לא ניצחה את טוטנהאם בחוץ בשנתיים האחרונות (Michael Regan/Getty Images)
תמי אברהם. צ'לסי לא ניצחה את טוטנהאם בחוץ בשנתיים האחרונות (Michael Regan/Getty Images)

הרכבים
טוטנהאם: פאולן גסאניגה, סרג' אורייה, דווינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווירלד, יאן ורטונחן, אריק דייר, מוסא סיסוקו, לוקאס מורה, דלה עלי, יונג מין סון, הארי קיין.

צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, קורט זומה, פיקאיו טומורי, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה, מתיאו קובאצ'יץ', וויליאן, מייסון מאונט, תמי אברהם.

מהלך המשחק
השליטה בדקות הראשונות היתה של טוטנהאם, שלחצה על החלק המגרש של צ'לסי. הבלוז צופפו את ההגנה ולא נתנו ליריבה להגיע למצב בעיטה, בעוד הם בעצמם חיפשו הזדמנות לצאת להתקפת מעבר. אחרי 10 דקות צ'לסי התעוררה והחלה לתקוף יותר, ותוך שתי דקות וויליאן ביצע פעולה נהדרת עם חדירה מצד שמאל ובעט כדור חזק לצד הרחוק של השער, אליו גסאניגה לא הצליח להגיע. 0:1 לצ'לסי, ושער ראשון לוויליאן נגד טוטנהאם.

וויליאן חוגג. שער נפלא של הברזילאי (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
וויליאן חוגג. שער נפלא של הברזילאי (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

טוטנהאם לא הגיבה טוב לפיגור, ובמקום לצאת קדימה להתקפות הסתגרה יותר בחצי שלה ונתנה לצ'לסי לנהל את המשחק. רק בדקה ה-28 הגיע הארי קיין להזדמנות ראשונה עבור התרנגולים, כשכדור רוחב מצא את דרכו אליו והוא בעט אך חזק מדי ומעל השער. המשחק המשיך בקצב האיטי שלו, והדבר הכי מעניין על המגרש היה תגרה שכמעט התפתה בין דלה עלי למתאו קובאצ'יץ' בדקה ה-42.

עד תוספת הזמן של המחצית, אז מרקוס אלונסו עשה ניסיון להגיע לכדור עומק שנשלח אליו לתוך הרחבה – ונעצר אצל גסאניגה, שיצא באגרסיביות והפיל אותו. השופט הורה למשחק להמשיך, אבל לאחר התייעצות עם ה-VAR הכריז על פנדל. וויליאן ניגש לכדור וכבש פעם נוספת, מסיים את המחצית ב-0:2 כחול מוצדק.

גסאניגה נכנס באלונסו. מהלך מסוכן (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
גסאניגה נכנס באלונסו. מהלך מסוכן (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

גם במחצית השנייה לא היה נראה כאילו שחקני טוטנהאם מסוגלים לחזור למשחק. החבורה של למפארד המשיכה לתקוף, ותמי אברהם גם כבש – אך היה מנבדל ברור. בדקה ה-60 סון ניסה לחלץ כדור מאנטוניו רודיגר והפיל אותו, מה שגרר לעצירת המשחק בזמן שהשופט מתייעץ שוב עם ה-VAR. המסקנה הסופית היתה עבירה, וכרטיס אדום נשלף לעברו של הדרום-קוריאני שהותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים.

עד הסיום לא נרשמו אירועים מיוחדים, במיוחד מכיוון טוטנהאם שפחות או יותר ויתרה על הנקודות. בתוספת הזמן קיבלנו הבלחה של מה שהמארחת יכולה לעשות, עם דאבל פאס נהדר שהסתיים עם בעיטה של קיין והדיפה של קפה, אבל מלבד נקודת האור הזו למוריניו לא יהיו הרבה דברים חיוביים לקחת מהמשחק. למפארד יחמיא מעט לשחקניו ואז יעבור הלאה, להסביר מה לא עבד ולהכין את שחקניו לסאות'המפטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי