היכונו לבוקסינג-דיי: ליברפול בלסטר, טוטנהאם תנקום בברייטון?

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

משחקי חג המולד ייצאו לדרך עם המפגש בין מוריניו וחניכיו לשחפים, שהשפילו אותם 0:3 בסיבוב הראשון, אך גולת הכותרת תהיה כאשר המוליכה תתארח אצל המדורגת שנייה. וגם: בכורה לארטטה כמאמן, יונייטד נגד ניוקאסל

(גודל טקסט)

חגיגת משחקי חג המולד בפרמיירליג יוצאת לדרך. מחר (חמישי), החל מ-14:30 בצהריים ועד חצות (שעון ישראל), לא פחות משמונה משחקים ייערכו במסגרת יום ה"בוקסינג דיי", שיסיים את הסיבוב הראשון בליגה, וגולת הכותרת תהיה המפגש בין הראשונה בטבלה לשנייה, כאשר לסטר תארח את המוליכה ליברפול. עוד קודם לכן תעלה אברטון לכר הדשא עם קרלו אנצ'לוטי על הקווים, מיקל ארטטה יערוך בכורה כמאמן כשארסנל תתארח אצל בורנמות', טוטנהאם תנסה לנקום בברייטון על הסיבוב הראשון וצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד ינסו שלא להסתבך מול סאות'המפטון וניוקאסל בהתאמה. המחזור יינעל רק ביום שישי בערב, כאשר מנצ'סטר סיטי תתארח אצל וולבס.

לסטר – ליברפול (21:45, ישיר בספורט1)
ליברפול הפכה בשבת האחרונה לאלופת העולם לקבוצות אחרי שהכניעה בהארכה את פלמנגו הברזילאית במשחק שנערך בקטאר, אלא שבמקביל נכנעה לסטר למנצ'סטר סיטי וכך נוצר מצב שגם בלי לשחק בשבוע שעבר בליגה, משחק נגד ווסטהאם שהיא תשלים רק במהלך 2020, ליברפול שמרה על פער 10 נקודות בפסגה. מחר היא תתארח במגרשם של השועלים ואם תצליח לנצח היא תעשה היסטוריה מבחינתה, כשתשלים שלושה חוץ ניצחונות רצופים בלסטר.

ליברפול תיאלץ להסתדר משחק נוסף ללא הפצועים דיאן לוברן, ג'ואל מאטיפ, פאביניו ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין, כך שווירג'יל ואן דייק אמור לשתף פעולה במרכז ההגנה עם ג'ו גומז בניסיון לעצור את ג'יימי וארדי, שכבש ב-3:1 נגד מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר אחרי שהרצף הנהדר שלו נעצר כמה ימים קודם לכן בתום שמונה משחקים רצופים, בתיקו 1:1 נגד נוריץ'. פרט לכך ליברפול צפויה לפתוח בהרכב מלא, רוטציה בשל העובדה שתשחק שלוש שלוש בשישה ימים צפויה להתקיים במשחקי הבית לאחר מכן נגד וולבס ושפילד, בעוד ברנדן רוג'רס עשוי שלא לסכן את הארבי בארנס שנפגע נגד סיטי.

בסיבוב הראשון, באנפילד, ניצחה ליברפול 1:2 עמוק בתוספת הזמן מבעיטת פנדל מוצלחת של ג'יימס מילנר, באירוע שעל אף השימוש ב-VAR נחשב לאחד ממעוררי המחלוקת ביותר העונה בליגה האנגלית והוביל לביקורת עצומה נגד השימוש בטכנולוגיה בטענה שסאדיו מאנה צלל כשהרגיש מגע קל רק כדי לסחוט כדור עונשין. זו תהיה הפעם החמישית בהיסטוריה שליברפול תסיים את מחזורי חג המולד כשהיא במקום הראשון בליגה, אבל בארבע הפעמים הקודמות היא סיימה שלוש פעמים במקום השני (2008, 2013 וב-2018) ופעם אחת במקום הרביעי (ב-1996). 


מילנר חוגג ניצחון על לסטר בתוספת הזמן (Clive Brunskill/Getty Images)

טוטנהאם – ברייטון (14:20, ישיר בספורט1)
משחקי ה"בוקסינג דיי" ייצאו לדרך כאשר טוטנהאם תארח את ברייטון, ארבעה ימים בלבד לאחר שהושפלה בביתה מול צ'לסי. שחקניו של ז'וזה מוריניו הציגו משחק חלש ונרפה מול החבורה של פרנק למפארד, הפסידו 2:0 וגם איבדו את יונג מין סון שהורחק בכרטיס אדום ישיר וישוב רק בינואר, לאחר שירצה עונש של שלושה משחקים ביציע ויהיה מעניין לראות אם כריסטיאן אריקסן יתפוס את מקומו בהרכב או שמא ימשיך על הספסל. בסיבוב הראשון, עוד תחת מאוריסיו פוצ'טינו, טוטנהאם חטפה 3:0 מהשחפים וזו תהיה הזדמנות עבור התרנגולים לא רק לשמח את אוהדיהם לכבוד החג, אלא גם לפצות אותם על ההשפלה בסיבוב הראשון ועל התצוגה בתחילת השבוע ואולי גם לצמק את הפער מצ'לסי הרביעית, אחרי שהפער ביניהן נפתח גדל לשש נקודות ביום ראשון.


אריקסן ומוריניו. הדני יזכה לקרדיט לאחר הרחקת סון? (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

בורנמות' – ארסנל (16:50, ישיר בספורט2)
הבכורה של מיקל ארטטה על הקווים תצא לדרך מחר בקרב מול בורנמות', קבוצתו של אדי האו שנקלעה למשבר ולמעט ניצחון חוץ מפתיע על צ'לסי לפני כעשרה ימים, הפסידה את כל ששת המשחקים האחרונים בליגה. קאלום ווילסון וג'ושוע קינג צפויים לפתוח בחוד של המקומיים מול ארסנל שעברה כעת מידיו של פרדי ליונברג לארטטה, שהיה עוזרו של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי, ויהיה מעניין לראות אם אלכסנדר לקאזט ישוב לחוד וישתף פעולה עם פייר אמריק אובמיאנג לאחר שסופסל במשחקים האחרונים – תרחיש שנראה סביר לאור היותו של גבריאל מרטינלי הצעיר בספק למפגש. מסוט אוזיל כשיר וצפוי לשוב לסגל לכל הפחות. ארסנל רק במקום ה-11 עם 23 נקודות במאזנה, אך רחוקה רק תשע נקודות מצ'לסי הרביעית.


ארטטה. הבכורה שלו כמאמן מול בורנמות' (ארסנל, האתר הרשמי)

צ'לסי – סאות'המפטון (16:50, ישיר בספורט4)
הקבוצה של למפארד לא רק סיפקה הצגה של ממש על חשבון מוריניו וטוטנהאם, אלא גם שמרה אז על המקום הרביעי בטבלה כשלזכותה פער של ארבע נקודות משפילד המפתיעה שבמקום החמישי, חמש מוולבס החמישית ושש מטוטנהאם השישית. כעת היא תפגוש את סאות'המפטון המשתפרת, שנמצאת במקום ה-17 עם יתרון של שלוש נקודות בלבד מעל אסטון וילה שמתחת לקו האדום, אך היא עם שלושה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים ובשבת הכניעה 1:3 בחוץ את וילה בקרב תחתית רותח. דני אינגס נמצא בכושר מעולה ויקווה להפתיע את הגנת הבלוז, כשיהיה מעניין לראות אם למפארד שוב יעלה עם שלושה בלמים, כמו נגד טוטנהאם, או ישוב למערך של שני בלמים. מתיאו קובאצ'יץ' המושעה ייעדר ואת מקומו של הקשר המוצהב צפוי לתפוס אחד מבין ז'ורז'יניו וכריסטיאן פוליסיק, ססאר אספיליקווטה נמצא בספק וכנראה שלמפארד לא יסכן את בריאותו לקראת שני המשחקים הבאים בימים ראשון ורביעי הבא.


וויליאן. ימשיך בהרכב אחרי ההצגה נגד טוטנהאם (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

מנצ'סטר יונייטד – ניוקאסל (19:20, ישיר בספורט1)
השדים האדומים של סולשיאר שוב רשמו מפלה כשהפסידו ביום ראשון 2:0 לנועלת הטבלה ווטפורד, גם מחזור קודם לכן מעדו ב-1:1 נגד אברטון והם רק במקום השמיני, אבל גם הם, כמובן, במרחק מינימלי מהמקום הרביעי המוביל לליגת האלופות – שבע נקודות הפרש. ניוקאסל, לעומתה, מפתיעה לטובה והיא צמודה אליה בטבלה, גם היא עם 25 נקודות ומפגרת אחר יונייטד רק עקב הפרש השערים. פול פוגבה צפוי לפתוח בהרכב לראשונה מאז ספטמבר, כך רמז סולשיאר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, אחרי שנגד הצרעות עלה מהספסל במשחק החזרה שלו מהפציעה. 


פוגבה. לא פתח בהרכב כשלושה חודשים, מאז ספטמבר (Dan Istitene/Getty Images)

עוד במשחקי יום חמישי: אסטון וילה – נוריץ', קריסטל פאלאס – ווסטהאם, אברטון – ברנלי, שפילד יונייטד – ווטפורד (17:00).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי