צפו בתקציר: טוטנהאם פתחה את הבוקסינג דיי עם מהפך ו-1:2 על ברייטון

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | TOLGA AKMEN/AFP via Getty Images

התרנגולים הציגו מחצית ראשונה חלשה בה ספגו מנגיחה של וובסטר (37) אבל קיין, ששער שלו נפסל בגלל נבדל מינימלי, השווה בדקה ה-53. עלי (72) השלים קאמבק ומוריניו במקום החמישי

(גודל טקסט)

הפסד לצ'לסי? פיגור במחצית? זכרונות כואבים מהתבוסה 3:0 בסיבוב הקודם? ז'וזה מוריניו מעולם לא הפסיד משחק ב"בוקסינג דיי", והוא לא התכוון לעצור את הרצף הזה ב-2019. טוטנהאם שלו ניצחה היום (חמישי) 1:2 את ברייטון במשחק שפתח את היום החגיגי בפרמיירליג והוכיחה שהיא עדיין אחת הקבוצות הטובות באנגליה, תופסת חזרה את מקומה בטופ 5 של הליגה.

המשחק עצמו לא היה מרשים במיוחד, אם כי המחצית השנייה היתה מהנה יותר לצפייה. בראשונה התרכזו הקבוצות בעיקר בלחפש טעויות בהגנה היריבה, ולא היו הרבה כאלה. ארוי מוי ניסה בצד אחד, ראיין ססניו בצד השני וקיין גם הבקיע, לפני שבדיקת ה-VAR מצאה נבדל מינימלי ופסלה את השער. רק לקראת סיום המחצית, בדקה ה-37, הובקע שער – והוא היה דווקא של ברייטון, מנגיחה של אדם וובסטר.

כאמור, בסיבוב הקודם הדהימו השחפים עם 0:3 מוחץ, ובירידה להפסקה חלמו על שחזור ההישג. הם כנראה חלמו גם בחזרה לדשא, כי טוטנהאם השתלטה על המגרש ותוך שמונה דקות כבשה את השוויון, כשהארי קיין מבצע פעולה יפה ולא מוותר גם כשהבעיטה הראשונה שלו הורחקה, כובש את הריבאונד. עד השער הבא לקח קצת יותר זמן, אבל בדקה ה-72 מבצע קבוצתי מרשים הסתיים עם נגיעה של דלה עלי, כדור ברשת ומהפך שהחזיר את החיוך לפנים של "המיוחד".

קיין. ערב המחזור, חמישה שחקנים כבשו יותר ממנו בפרמיירליג העונה (Catherine Ivill/Getty Images)
קיין. 10 שערי פרמיירליג מתחילת העונה (Catherine Ivill/Getty Images)

המשך לוח המשחקים של טוטנהאם אמור להיות פשוט יותר. במחזורים הבאים מצפים לה מפגשים נגד נוריץ' וסאות'המפטון, ומשחק גביע נגד מידלסבורו, ואז שישה ימים של מנוחה לפני שהמוליכה הבלתי מנוצחת – לפחות בינתיים – ליברפול תגיע להתארח. ברייטון, לעומת זאת, שהפסידה משחק שני ברציפות ולא ניצחה כבר ארבעה מחזורים, תנסה להתאושש בבית נגד בורנמות' בשבת.

הרכבים
טוטנהאם
: פאולו גסאניגה, יאן ורטונחן, טובי אלדרווירלד, דווינסון סאנצ'ס, סרג' אורייה, ראיין ססניון (ג'ובאני לו צ'לסו 56), מוסא סיסוקו, הארי ווינקס (כריסטיאן אריקסן 68), דלה עלי, לוקאס מורה (אריק דייר 76), הארי קין.

ברייטון: מאט ראיין, אזיקיאל שלוטו (איבס ביסומא (83), שיין דאפי, דן ברן, אדם וובסטר, ברנרדו (לאונרדו טרוסארד 76), סטיבן אלזאטה, ארון מוי, דייל סטיבנס, פסקל גרוס, ארון קונולי (ניל מאופיי 68).

מהלך המשחק
ברייטון פתחה עם שליטה בכדור טובה יותר משל טוטנהאם, אבל ההזדמנות הראשונה היתה שייכת לתרנגולים בדקה השישית – עם בעיטה יפה של ראיין ססניון מטווח קצר, שהלכה החוצה. שתי דקות לאחר מכן הגיע המגן לכדור ארוך שנשלח אליו בתוך הרחבה, אך היה בנבדל. המארחת ניצלה את המומנטום ותפסה שליטה במגרש, ובדקה ה-24 יצאה למתפרצת כשכדור ארוך נשלח לעברו של קיין, שהשתלט עליו וכבש – רק כדי לראות את השופט מתייעץ עם אנשי ה-VAR ופוסל את השער בגלל נבדל של מילימטרים.

ברנרדו מנסה לגבור על סיסוקו. השחפים שוב יפתיעו? (Catherine Ivill/Getty Images)
ברנרדו מנסה לגבור על סיסוקו. השחפים כמעט שוב הפתיעו (Catherine Ivill/Getty Images)

חלוץ נבחרת אנגליה קיבל הזדמנות לתקן עם בעיטה חופשית בדקה ה-31, אבל בעט עקום כדור שפגע בחומה והוסט לקרן, ממנה לא יצא דבר להתקפה המקומית. כדור חופשי נוסף עשה את דרכו לידיים של מאט ראיין. ברייטון ראתה שטוטנהאם לא מצליחה לבעוט לשער, ויצאה למתפרצת משלה – שהסתיימה עם כדור חופשי משלה, 30 מ' מצד ימין. הבעיטה של פסקל גרוס הלכה למרכז הרחבה, שם התרומם אדם וובסטר ונגח פנימה את ה-0:1 המפתיע של ברייטון.

הקבוצה של מוריניו נכנסה להלם ממנו לא יצאה עד תחילת המחצית השנייה. המאמן הפורטוגלי כנראה שטף את שחקניו, כי כשהמשחק התחדש הם עלו בחוכות מחודשים וחזרו לתקוף, ובדקה ה-53 קיין חדר לרחבה ובעט כדור חזק, שנהדף על ידי ראיין חזרה אל החלוץ האנגלי שבעט שוב והפעם כבש, קובע 1:1 קריטי. ברייטון נכנסה מעט ללחץ אבל קיבלה הזדמנות נהדרת להבקיע עם בעיטה חופשית, אלא שגרוס בעט חלש. הריבאונד הרוחק עד סטיבן אלזאטה, שבעט פצצה מרחוק ופספס את המסגרת בסנטימטר.

טוטנהאם חזרה לנהל את המשחק, מעבירה את הכדור בחצי המגרש ומחפשת את הפרצה. זו הגיעה בדקה ה-72, עם התקפה נהדרת שעברה דרך לוקאס מורה, דווינסון סאנצ'ס, כריסטיאן אריקסן וסרג' אורייה עד שהגיעה סוף סוף לדלה עלי, שבנגיעה המשיך לרשת בשער נפלא ועשה 1:2. האוהדים ביציע חגגו, ונתנו תנופה לתרנגולים שחיפשו את השער השלישי שיסגור את המשחק. קיין מצא את דלה עלי חופשי לגמרי מול השער, אבל הבעיטה של הקשר לא התלבשה והכדור הלך מעל השער. גם אריקסן קיבל מצב נוח משלו, אבל הסתבך עם הרגליים לאחר מסירת רוחב מסיסוקו. בסופו של דבר ה-1:2 הספיק, וכששריקת הסיום נשמעה טוטנהאם ירדה מהמגרש מנצחת.

קיין. מוריניו שוב יכול לסמוך על הכוכב שלו (Catherine Ivill/Getty Images)
קיין. מוריניו שוב יכול לסמוך על הכוכב שלו (Catherine Ivill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי