צפו בתקציר: רק 1:1 לארסנל בבורנמות' בבכורה של ארטטה

שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים | Dan Mullan/Getty Images

העידן החדש של הספרדי נפתח ברגל שמאל. המאמן החזיר להרכב את אוזיל ולקאזט אך הצליח רק לחמוק מהפסד. דן גוסלינג העלה את המארחת ליתרון (38). אובמיאנג השווה (63)

קבוצות: ארסנל בורנמות'
(גודל טקסט)

חגיגת חג המולד באנגליה? הבכורה של מאמן חדש על הקווים, שרשם את משחקו הראשון איי פעם כמאמן ראשי? יריבה מהתחתית? כל זה לא עזר לארסנל. על הנייר היו לתותחנים את כל הסיבות להגיע במוטיבציית שיא למשחק החוץ בבורנמות' ולצאת לדרך חדשה, אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. ארסנל הציגה משחק חלש והצליחה רק לחמוק מהפסד בבבכורה של מיקל ארטטה על הקווים כשסיימה ב-1:1 במשחק החוץ בבורנמות', משחק שלישי רצוף ללא ניצחון. התותחנים קרובים יותר לקו האדום מאשר לליגת האלופות. כמובן שהמאמן לא יכול להפוך עולמות בימים ספורים על הקווים, אך התותחנים פתחו את הכריסמס ברגל שמאל.

מיקל ארטטה חלם ללא ספק על בכורה אחרת. המאמן הספרדי החזיר להרכב את מסוט אוזיל ואלכסנדר לקאזט והתותחנים פתחו בהתלהבות אך לא הצליחו להגיע למצבים מסוכנים. דווקא השוער ברנד לנו רשם הצלה גדולה בדקה החמישית. ארסנל הייתה קרובה לשער בדקה ה-18 אבל פיירק אמריק אובמיאנג נותר מתוסכל לאחר שנבלם פעמיים על ידי ההגנה. בחלוף החצי השעה הראשונה, ארסנל לא בעטה אף לא פעם אחת למסגרת.

מסוט אוזיל. לא תרם מספיק (GLYN KIRK/AFP via Getty Image)

בורנמות',, מצידה, חיכתה בסבלנות להזדמנות הנכונה והצליחה לכבוש. בסיום חטיפת כדור בחצי של ארסנל, ג' סטייסטי שלח כדור רוחב מעולה מצד ימין ודן גוסלינג הסתנן בין שחקני ההגנה של ארסנל ודחק בקלות לרשת, 0:1 למארחת. עוד שער שהוכיח עד כמה העורף של ארסנל רע (28 שערי חובה). ארסנל כמעט ספגה שער נוסף. סמוך להפסקה ג'ושוע קינג פתח במירוץ בקו שמאל, התגבר על שחקני ההגנה ובעט מזווית קשה אך ברנד לנו הצליח להדוף.

מיקל ארטטה (Dan Mullan/Getty Images)

בורנמות' כובשת את שער היתרון (Dan Mullan/Getty Images)

אוזיל שפתח בהרכב לא הצליח להשפיע מספיק. בדקה ה-48 הוא מסר הצידה לאובמיאנג אך הבעיטה המסובבת של החלוץ החמיצה מעט את החיבורים. כעבור רבע שעה, התסכול נגמר. ארסנל חזרה למשחק בזכות שער מקרי. גראניט ג'אקה מסר לאובמיאנג, ההגנה הייתה מבולבלת, אובמיאנג מסר לאוזיל שהכין לנלסון ועל הריבאונד עט אובמיאנג שכבש שער קל, 1:1.

ארסנל קיבלה תנופה גדולה וחשה בטוחה בעצמה ולחצה. בדקה ה-69 דויד לואיז מסר כדור עומק נפלא ללקאזט אך הצרפתי נבלם ברגע האחרון והכדור הלך לקרן. ארטטה המתין עם החילופים עד לרבע השעה האחרונה. בדקה ה-75  ג'ו ווילוק נכנס במקום אוזיל, אך דווקא בורנמות' כמעט הובילה שוב כאשר בדקה ה-81 הארי ווילסון חתך נפלא לאמצע וסחט הצלה מלנדו, קאלום ווילסון דחק לרשת אך היה בעמדת נבדל. מייד לאחר מכן ניקולא פפה החליף את נלסון אך גם זה לא עזר לארסנל, אך שחקן הרכש היקר בתולדות ארסנל לא תרם דבר למשחק. בתוספת הזמן וארסנל הייתה חייבת לכבוש אבל ווילוק קיבל החלטה לא נכונה כשבעט לשער במקום לנצל את היתרון המספרי של חבריו מול ההגנה. זהו-זה, רק 1:1 בסיום.

התותחנים סיימו סיום ראשון מחפיר במקום ה-11 עם חמישה ניצחונות בלבד ו-24 נקודות, וגם לוח המשחקים הקרוב לא מצביע על אופטימיות גדולה. תוך שלושה ימים (ראשון ורביעי) יארחו התותחנים את צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. 


אובמיאנג חוגג. מנע הפסד (Justin Setterfield/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי