צפו בתקציר: ליברפול בדרך לאליפות עם 0:4 אדיר על לסטר

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

אלופת אירופה, אלופת העולם למועדונים וגם באנגליה יודעים - האלופה שבדרך. הקבוצה של קלופ דרסה ללא רחמים את השנייה בטבלה. צמד לפירמינו, אלכסנדר ארנולד בישל פעמים וכבש

קבוצות: ליברפול לסטר
(גודל טקסט)

אלופת אירופה הגאה, אלופת העולם למועדונים וגם בעוד חמישה חודשים ככל הנראה – אלופת אנגליה. ושמישהו ינסה לעצור את ליברפול של יורגן קלופ. מוליכת הטבלה שחולמת להחזיר את כתר האליפות הביתה לראשונה מזה 30 שנה הופכת כל סימן שאלה (בעיקר חשש של אוהדיה מ"נאחס") לסימני קריאה. ליברפול הצהירה בגדול על כוונתיה ועשתה חג כריסמס שמח לאוהדיה עם 0:4 ענק על לסטר השנייה בטבלה ב"קינג פאוור", כשעד היום הקבוצה של ברנדן רודג'רס לא הפסידה ולו פעם אחת במגרשה הביתה. מי חשב שהקרב בין המוליכה לסגניתה יהיה כל כך חד צדדי?

תסתכלו על המספרים האלה: 17 ניצחונות ליגה ב-18 מחזורים, פער של 13 נקודות מהשנייה בטבלה בחלוף חצי עונה בלבד (עם משחק חסר) ופור של 14 נק' על פני מנצ'סטר סיטי שתשחק מחר. ניצחון ליגה מספר 30 בשנת 2019, ומאז ינואר היא לא הפסידה – כמעט שנה שלמה. אבל זה לא רק המספרים, זה הרבה מעבר לכך. זה בעיקר הכדורגל.

במחצית הראשונה התוצאה הייתה רק 0:1, אך כבר אז מבחינת מה שראינו על כר הדשא זה היה ניצחון מוחץ. אם בחודש אוקטובר ליברפול השיגה 1:2 סופר-קשה מפנדל שנוי במחלוקת בדקה האחרונה (ג'יימס מילנר), הרי שהערב (חמישי) היא פשוט פתחה בטירוף ולא הותירה ליריבה סיכוי. סאדיו מאנה כבש כמעט אחרי דקה וגם מוחמד סלאח רשם החמצה גדולה, אך מי שלא החמיץ היה רוברטו פירמינו, גיבור הניצחון על פלמנגו, שהסתנן מאחורי כולם ונגח לרשת בדקה ה-31 אחרי בישול של טרנט אלכסנדר ארנולד. שניהם היו כוכבי המשחק – המגן הצעיר בישל פעמיים וכבש שער נהדר, והקוסם הברזילאי רשם צמד. רק בנס תוצאת המחצית הייתה רק 0:1 לליברפול.


מי יעצור אותה? (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


ג'יימי וארדי מאוכזב. לסטר לא היוותה יריב (Alex Pantling/Getty Images)

ברנדן רודג'רס היה כה קרוב לזכות עם ליברפול באליפות ב-2014. הערב הוא רצה לקלקל לאקסית את התוכניות, אך קבוצתו לא הייתה במשחק ונראתה מבוהלת, לא היו לה תשובות ללחץ הגבוה של ליברפול. בתום המחצית הראשונה היא לא איימה ולו פעם אחת על השער. ג'יימי וארדי, מלך שערי הפרמיירליג עם 17 כיבושים, נותר חסר אונים לחלוטין.

היה נראה שבמחצית השנייה, בשלב מסוים לסטר מתחילה להיכנס לעניינים ומאמינה בעצמה, אך זו הייתה אחיזת עיניים. ליברפול שמרה כוחות ובבליץ' אדיר של שבע דקות כבשה שלושה שערים. ג'יימס מילנר המחליף כבש בפנדל (71), פירמינו השלים צמד מבישול של המגן המבטיח, ואלכסנדר ארנולד סיים בעצמו בבעיטה חדה לפינה בדקה ה-78. אוהדי ליברפול פשוט לא רצו שהמשחק ייגמר.

מהלך המשחק


אוהדי לסטר (Michael Regan/Getty Images)


זיקוקים לפני המשחק (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


יורגן קלופ (Alex Pantling/Getty Images)

ליברפול פתחה בטירוף וכבר לאחר חצי דקה המגן הימני טרנט אלכסנדר ארנולד בעט חזק מחוץ לרחבה אך הכדור היה למרכז השער וקספר שמייכל הדף. מייד לאחר מכן, בעיטת שוער לא טובה של השוער, מוחמד סלאח הרים לרחבה כדור נפלא אבל סאדיו מאנה החמיץ ממטר! בדקה החמישית סלאח בעט לשמיים ממצב נוח, אך מה שברור הוא שהמארחת לא במשחק.


קספר שמייכל הודף (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


סאדיו מאנה רושם החמצה גדולה (Michael Regan/Getty Images)


אנדרו רוברטסון מול הרווי בארנס (Alex Pantling/Getty Images)

בדקה ה-11 ליברפול טסה למתפרצת אחרי קרן של לסטר. נבי קייטה שלח כדור ארוך נפלא לסלאח שעקף את שמייכל שיצא רע אך מזווית קשה בעט החוצה ונהג באנוכיות. הלחץ הנפלא של ליברפול על שחקני ההגנה של לסטר המשיך לייצר מצבים. ווילפרד אנדידי הצליח ברגע האחרון לשים רגל ולהסיט החוצה את הבעיטה של ג'ורדן הנדרסון.


מוחמד סלאח מחמיץ אחרי מתפרצת נפלאה (Michael Regan/Getty Images)

שם אחד עדיין לא הזכרנו, ג'יימי וארדי שלהוציא התקפה אחת בה העביר כדור רוחב מסוכן מצד שמאל – לא מצליח לבוא לידי ביטוי. הוא רץ בלי הפסקה ועושה תנועה חכמה לעומק אבל הכדורים הארוכים לא עובדים למארחת כרגע וההגנה של ליברפול מסתדרת איתו. לאחר 25 דקות, לסטר לא איימה על השער ולו פעם אחת לעומת שישה ניסיונות של ליברפול.


ג'יימי וארדי מוקף בשחקני ליברפול (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

בדקה ה-32 ליברפול עלתה ליתרון ובצדק. לאחר כדור קרן, טרנט אלכנסדר ארנולד שלח הרמה נפלאה לרחבה, רוברטו פירמינו שלא בלט עד עכשיו התגנב מאחורי כולם ונגח לרשת, 0:1. לליברפול. כעבור דקה מאנה היה יכול לגמור את המשחק אבל החמיץ ברשלנות מחוץ הרחבה אחרי שגיאה ענקית בהגנת לסטר שלא עומדת בלחץ.


רוברטו פירמינו נוגח לרשת (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


שחקני ליברפול חוגגים (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


וירג'יל ואן דייק משתעשע (Alex Pantling/Getty Images)

המחצית השנייה נפתחה בלי שינויים ב-11 מצד שתי הקבוצות. המגמה לא השתנתה בדקות הראשונות. בדקה ה-55 אנדרו רוברטסון חטף כדור והרים נפלא אך פירמינו החמיץ את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-64 לסטר התעוררה. ריקרדו פריירה שלח כדור רוחב חזק שנבלם על ידי וירג'יל ואן דייק ודניס פראט בעט מעל השער.

באותן דקות לסטר הגיבה את הלחץ וליברפול ניסתה לצאת קדימה בעיקר דרך התקפות מתפרצות מהירות דרך סלאח ומאנה. קלופ ראה את הנסיגה ביכולת של קבוצתו ובדקה ה-69 הכניס את דיבוק אוריגי במקום המצרי. בנוסף, ג'יימס מילנר החליף את נבי קייטה.

אפילו האנגלי לא יכל לחלום על מה שקרה בהמשך. צ'לאר סווינג'ו נגע בטיפשות בידו ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה אפילו ללא שימוש ב-VAR והאנגלי שרק עלה מהספסל כבש את ה-0:2 לליברפול! 


החגיגה נמשכת (Alex Pantling/Getty Images)

אלה היו דקות של בליץ' ענק. כעבור ארבע דקות הגיע השער השלישי. אלכסנדר ארנולד העביר כדור רוחב, פירמינו עצר בסטייל וכבש בקלות מתוך הרחבה, 0:3 ענק לחבורה של קלופ! החגיגה נמשכה! בדקה ה-78, מתפרצת נהדרת, מאנה מסר ימינה למגן המצוין שאחרי שני בישולים התכבד בכיבוש בבעיטה מדהימה לפינה הרחוקה, 0:4 מוחץ! לסטר ניסתה להציל מעט מכבודה ובדקה ה-84 וארדי הגיע למצב ראשון אך בעט לרשת החיצונית מזווית קשה. 


טרנט אלכסנדר ארנולד. מופע של המגן הצעיר (Alex Pantling/Getty Images)

בליץ' של שבע דקות (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

הרכבים
לסטר: קספר שמייכל, בן צ'ילוול, צ'לאר סויונג'ו, ג'וני אוואנס, ריקרדו פריירה, יורי טילמנס, ג'יימס מאדיסון , הרווי בארנס (מארק אולברייטון, 58), ווילפרד אנדידי, דניס פראט (איוסה פרס, 72), ג'יימי וארדי.

ליברפול: אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, נבי קייטה(ג'יימס מילנר, 70), ג'ורדן הנדרסון (אדם ללאנה, 82), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח (דיבוק אוריגי, 70), רוברטו פירמינו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי