צפו: מנצ'סטר סיטי איבדה יתרון כפול והפסידה 3:2 אצל וולבס

ראחים סטרלינג, רובן וינאגרה
ראחים סטרלינג, רובן וינאגרה | Shaun Botterill/Getty Images

מחזור חג המולד שוב לא אכזב. למרות שאיבדה את אדרסון בפתיחת המשחק, סטרלינג כבש פעמיים והוביל את קבוצתו ל-0:2. אך הזאבים לא ויתרו - טראורה צימק (55) ובישל לחימנס (82). דוהרטי השלים מהפך בדקה ה-90

(גודל טקסט)

וואו איזה משחק. מחזור ה"בוקסינג דיי" של חג המולד בפרמיירליג ננעל הערב (שישי) אצל וולבס, אשר בפעם השנייה העונה גברה על האלופה מנצ'סטר סיטי, וניצחה 2:3 בצורה הדרמטית והמוצדקת ביותר. כל מה שאפשר לחשוב עליו היה הערב אצל הזאבים. כרטיס אדום מוקדם, פנדלים, יתרון כפול של סיטי ומהפך אדיר שהושלם רק בדקה ה-90. חג מולד שמח.

עד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות שם חדש-ישן בהרכב של פפ גווארדיולה, שקיבל בחזרה את סרחיו אגוארו ושיבץ אותו בחוד. גם קווין דה בריינה, שנפצע במחזור האחרון נגד לסטר נמצא כשיר וקיבל את חולצת ההרכב ממאנו. אגוארו לא ירצה לזכור את החזרה שלו מהפציעה, שארכה למעשה 12 דקות בלבד, לאחר שהשוער שלו אדרסון הכשיל את דיוגו ז'וטה והורחק באדום ישיר.

כאמור, הארגנטינאי היה זה שפינה את מקומו לטובת השוער המחליף קלאדיו בראבו, אך סיטי מהר מאוד הייתה זו שמצאה את הרשת ראשונה. ריאד מחרז הוכשל בדקה ה-25 ברחבה של וולבס, ראחים סטרלינג לקח אחריות על הבעיטה ונהדף על ידי רוי פטריסיו. השופט מרטין אטקינסון פסק מהר מאוד על בעיטה חוזרת לאחר שמספר שחקנים נכנסו מוקדם לרחבה, סטרלינג נישב שוב, בעט לאותה הפינה ופעם נוספת נהדף! אך הפעם הכדור החוזר הגיע ישירות לרגלו של החלוץ שגלגל לרשת ללא בעיות.

אופי ונחישות. וולבס חוגגים בפעם השנייה העונה על חשבונה של אלופת אנגליה (Clive Mason/Getty Images)

וולבס לחצה כל הזמן על הדוושה, רצתה ללא הפסקה ולמעשה דחקה את התכולים לחלק ההגנתי בלבד. בתחילת המחצית השנייה דה בריינה סיפק רגע קסום עם בישול אלגנטי מאוד לסטרלינג, השלים צמד במשחק צ'יפ יפהפה. נגמר? ממש לא. אדאמה טראורה, המצטיין במשחק, צימק בדקה ה-55 עם בעיטה שטוחה וחזקה והעניק חיים חדשים לקבוצתו.

החבורה בכתום לחצה, בעטה, החמיצה והמשיכה כל הזמן להקשות על האלופה, כל זאת במטרה להשיג את שער השוויון המיוחל. בדקה ה-82 טראורה הראה פעם נוספת את השיפור האדיר שהוא חווה העונה, גנב מבנז'מין מנדי את הכדור ובישל לראול חימנס את ה-2:2. המשחק כולו התנקז לדקה ה-90, אז חימנס נכנס לנעלי המבשל, ראה את מאט דוהרטי הבלם מטייל בחופשיות במרכז הרחבה של הסיטיזנס, והאחרון הצליח להטעות את השומר שלו והשלים מהפך אדיר.

סטרלינג היה קרוב לשלושער בתוספת הזמן עם כדור חופשי שהדביק למשקוף, אך שום דבר לא מנע מוולבס לחגוג את חג המולד שלה באופן מושלם, לאחר שהיא טיפסה עד למקום החמישי, ורחוקה שתי נקודות בלבד מהמקום הרביעי. סיטי מצידה רחוקה כעת 14 נקודות מהמקום הראשון ונראה כי תתרכז בלסיים כסגנית ובליגת האלופות.


רחוקים רק שתי נקודות מהמקום הרביעי. שחקני וולבס חוגגים (Clive Mason/Getty Images)

הרכבים
וולבס: רוי פטריסיו, לאנדר דנדונקר, קונור קואדי, רומיין סאיס, מאט דוהרטי, רובן נבס, ז'ואאו מוטיניו, ג'וני (רובן וינאגרה, 73), אדאמה טראורה, ראול חימנס (ראיין בנט, 94), דיוגו ז'וטה (פדרו נטו, 79).

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ניקולס אוטמנדי, פרננדיניו, בנז'מין מנדי, רודרי, ברנרדו סילבה, ריאד מחרז (אריק גרסיה, 46), קווין דה בריינה (אילקאי גונדואן, 67), ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו (קלאדיו בראבו, 14).

מהלך המשחק
לא כך רצתה מנצ'סטר סיטי לפתוח את המשחק. אלופת אנגליה לא הצליחה כמעט להחזיק בכדור בעשר הדקות הראשונות, ולמעשה התעסקה במעין מגננה. בדקה ה-12 וולבס הצליחה לפתוח את המשחק – הבלם קואדי שלח כדור ארוך לעבר ז'וטה, שלא עמד בנבדל וברח לכל שחקני ההגנה בתכלת. השוער אדרסון יצא מהשער, הכשיל את החלוץ שמולו וראה כרטיס אדום ישיר. אגוארו, שרק חזר להרכב, נאלץ לפנות את מקומו במגרש בשביל בראבו השוער המחליף.


אדרסון יוצא ומכשיל את ז'וטה (Shaun Botterill/Getty Images)


התחלה איומה של המשחק עבור סיטי (Clive Mason/Getty Images)


אגוארו. חזרה קצרה מאוד (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הטירוף במשחק לא נרגע. בדקה ה-20 מחרז פרץ לתוך הרחבה של וולבס, הוכשל על ידי דנדונקר, ולאחר בדיקת VAR ארוכה מאוד, סיטי זכתה לכדור עונשין. סטרלינג לקח אחריות, בעט חזק לפינה הימנית השטוחה, אך פטריסיו הדף. השופט מרטין אטקינסון עצר מהר מאוד את החגיגות וקבע בעיטה חוזרת בגלל שקואדי נכנס לרחבה רגע לפני הבעיטה. גם את הכדור החוזר לקח סטרלינג, והאנגלי בעט לאותה הפינה ונהדף פעם נוספת על ידי השוער, אך הפעם הכדור חזר לרגלי חלוץ נבחרת אנגליה, שגלגל לרשת החשופה את שער היתרון של קבוצתו.


מחרז פורץ ומוכשל ברחבה (Clive Mason/Getty Images)


זה לקח מספר דקות, אך השופט קיבל אישור סופי והעניק לסיטי כדור עונשין (Shaun Botterill/Getty Images)

שתי הצלות אדירות של פטריסיו מול סטרלינג (Shaun Botterill/Getty Images)
שתי הצלות אדירות של פטריסיו מול סטרלינג (Shaun Botterill/Getty Images)


החלוץ כבש בכל זאת בכדור החוזר (Clive Mason/Getty Images)

לאחר שער היתרון של סטרלינג, עליו נזרקו מספר חפצים מיציעי האוהדים המקומיים והעצבניים, הייתה רק קבוצה אחת על המגרש והיא וולבס, שהחזיקה בכדור ברוב דקות המשחק עד הירידה לחדרי ההלבשה. בדקה ה-41 טראורה הגיע למצב הבקעה מאיים עם בעיטה מהאוויר, אך לא מצא את השער. בדקה ה-45 חימנז עשה את אותו הדבר, אך השוער הצ'יליאני הציל פעם נוספת, ולמרות לא פחות משבע דקות של תוספת זמן, מנצ'סטר סיטי ירדה למחצית ביתרון.


השופט אטקינסון מפנה מהמגרש חפצים שנזרקו. וולבס עשויה להיענש (Shaun Botterill/Getty Images) 


טראורה. מתקשה למצוא את הרשת (Shaun Botterill/Getty Images)


בראבו. השוער המחליף נראה טוב עד כה (PAUL ELLIS/AFP via GettyImages)


שחקני מנצ'סטר סיטי יורדים למחצית. יהיו חייבים לתת הכל כדי לשמור על היתרון במחצית השנייה (Shaun Botterill/Getty Images)

לאחר ששני הצדדים חזרו מחדרי ההלבשה, הם המשיכו את המשחק בדיוק היכן שנעצר – בקצב מטורף. המקומיים המשיכו לשבת על השער של התכולים, כשחימנז וז'וטה ממשיכים לירות כדורים לעברו של בראבו. בדקה ה-50, ובניגוד גמור לכל המתרחש על כר הדשא, סיטי כבשה בפעם השנייה. למרות החיסרון הברור במרכז המגרש, דה בריינה הצליח להשתחרר מהשמירה ובנגיעה אחת ואלגנטית סידר לסטרלינג מצב של אחד על אחד מול פטריסיו, שירד לקרקע מוקדם מדי וראה את החלוץ מקפיץ מעליו ישירות לשער.


דה בריינה. נגיעה אחת הספיקה לבישול גדול (Shaun Botterill/Getty Images)


סטרלינג הקפיץ מעל פטריסיו והשלים צמד (Shaun Botterill/Getty Images)


גווארדיולה עדיין לא רגוע (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הקצב המשיך. חמש דקות בלבד חלפו על כר הדשא, והאוהדים המקומיים זכו לראטות שער אדיר של קבוצתם. טראורה, שהחמיץ כמה פעמים לפני כן, קיבל כדור מרובן נבס, רץ מעט ימינה ושיגר טיל שטוח מ-20 מטרים וכבש שער מצמק נהדר. וולבס המשיכה ללחוץ על הדוושה כי להשיג שוויון, גווארדיולה הבין כי הוא חייב לוותר על סגנון המשחק המוכר שלו על מנת לשמור היתרון והוציא את דה בריינה מהמשחק, מהלך שהבלגי לא אהב כלל.


טראורה. שער מצמק אדיר של הספרדי (Clive Mason/Getty Images)
 

 
בדקה ה-74 הזאבים כמעט הבקיעו את שער השוויון המיוחל, כשסאיס עלה גבוה לכדור של מוטיניו, נגח טוב לעבר השער השער ופספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים. בדקה ה-78 דוהרטי עשה בדיוק אותו הדבר והחמיץ בצורה גדולה. בדקה ה-82 וולבס מצאה את ה-2:2 – טראורה הצליח בעזרת כוח רב לגנוב את הכדור ממנדי, למסור בין רגליו של פרננדיניו לחימנס, שאיזן בנגיעה אחת ועשה צדק, שלא נגמר ב-2:2. בדקה ה-90 של המשחק, ובצורה הכי דרמטית חימנס זיהה את דוהרטי חופשי לגמרי ברחבה, מסר לבלם שבעצמו ניער שני שחקני הגנה בתכלת מולו והכניע את בראבו עם כדור שטוח ומושלם, וקבע 2:3 אדיר לוולבס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי