למפארד הזהיר את ארטטה: "ירח הדבש לא יימשך לנצח"

מיקל ארטטה
מיקל ארטטה | Dan Mullan/Getty Images

ארסנל תארח את צ'לסי למשחקו הראשון של המנג'ר בבית (15:45 בספורט1), היריב בירך: "מאחל לו בהצלחה, רק לא נגדנו". הספרדי נרגש: "בפעם האחרונה שירדתי מהדשא באמירויות, אמרתי לאשתי שאחזור כמאמן"

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

חגיגת הכדורגל באנגליה נמשכה אתמול (שבת) כשלדרך יצא המחזור ה-20, אבל לשיאה היא תגיע רק היום ומנת הפתיחה,, עוד לפני שאל כר הדשא יעלו ליברפול ולאחר מכן מנצ'סטר סיטי, תפגיש לדרבי לונדוני רותח ומותח את ארסנל וצ'לסי (15:45 בספורט1) – שיהיה זה כמובן גם קרב ראשון על הקווים למיקל ארטטה נגד פרנק למפארד.

למפארד הגיע בקיץ האחרון לצ'לסי לאחר שנה כמנג'ר דרבי קאונטי, איתה כמעט עלה לפרמיירליג, בעוד ארטטה רק בשבוע שעבר הפך למאמן ראשי. בגיל צעיר יותר ארטטה (37) מלמפארד (41), אבל בקריירת אימון הוא למעשה מנוסה יותר – אמנם הוא שימש כעוזרו של פפ גווארדיולה ולא מעבר, אבל עשה זאת מאז יולי 2016, בעוד למפארד החל ישר כמנג'ר ראשי בקבוצת הצ'מפיונשיפ לפני כשנה וחצי.

עם זאת, לקראת המשחק הזהיר למפארד את ארטטה: "ירח הדבש לא יימשך לנצח – והוא גם לא צריך. האוהדים יקבלו אותו באהבה וירצו בהצלחתו, הוא אחד משלהם שכשחקן תמיד היה מנהיג, בכל מקום שהיה בו, ונראה שהוא יכול מאוד להתאים לתפקיד המאמן ואני מאחל לו את כל ההצלחה – רק לא נגדנו".


ארטטה ולמפארד על כר הדשא. היום ייפגשו על הקווים (Ian Walton/Getty Images)

למפארד למעשה מכין את ארטטה ללחץ עצום ולציפיות ענק, והוא בעצמו מודע לכך היטב לאחר שסיפור ההצלחה התהפך מעט בשבועות האחרונים עם חמישה הפסדים בשבעת משחקי הפרמיירליג האחרונים. הקפטן ססאר אספיליקווטה התייחס לכך ואמר: "זה נכון שאנחנו לא מצליחים לשחזר בבית את היכולת שלנו במשחקי חוץ", בהתייחסותו להפסד באמצע השבוע 2:0 לסאות'המפטון אחרי 0:2 בחוץ על טוטנהאם, "אבל בניצחון על טוטנהאם הרגשנו ביחד ושיחקנו טוב, על זה אנחנו צריכים להסתכל. למדנו מהמשחק האחרון ואנחנו מוכנים לחצי השני של העונה".

המגן הספרדי גם דיבר על המפגש מול ארטטה ודויד לואיז, בלם התותחנים ואקס הבלוז: "בחיים לא שיחקתי איתו, אבל אני מכיר אותו מספרד ומימיו בארסנל. עבורם זה משחק עם מאמן חדש, אבל אחרי שהפסדנו לסאות'המפטון זה משחק חשוב מאוד, זה דרבי לונדוני ואנחנו צריכים לנצח בו אחרי האכזבה בבוקסינג דיי. לגבי לואיז, כשהגעתי לכאן הוא עזב לפריז סן ז'רמן, אבל הוא חזר והיה שחקן מאוד חשוב שזכה כאן בשלל תארים, כולל ליגת האלופות והפרמיירליג. כעת הוא בארסנל ובדרבי הקרוב הוא יהיה יריב שלנו, אנחנו נילחם עבור הקבוצה".


תמי אברהם. לבלוז הולך יותר במשחקי החוץ (Marc Atkins/Getty Images)

בצד של המארחת, אחרי 1:1 בחוץ נגד בורנמות' בבכירה של ארטטה ביום רביעי, התותחנים כאמור יתייצבו למשחק בית ראשון בעידן ארטטה. ארסנל בוודאי מכירה את הנתון שבמשחקי בית מול צ'לסי היא מעולם לא הפסידה כשכבשה ראשונה, ניצחה 11 משחקים וארבעה סיימה בתיקו, ואולי זו גם הסיבה שארטטה בחר לגבות לפני המשחק את הרכש היקר בתולדות המועדון, ניקולא פפה: "הוא זכה להזדמנות גדולה שעבר מצרפת, אבל הגיע לקבוצה שלא הייתה במיטבה. הוא לא זכה לתנאים אידאליים כדי להתאקלם ואנחנו כאן כדי לעזור לו. אם הוא מוכן לעבוד קשה, אני בטוח שיש לו את מלוא הפוטנציאל להיות שחקן מהרמות הכי גבוהות. נגד בורנמות' הוא הוכיח כמה טוב הוא יכול להיות, אבל עליו לשמור על עקביות".

ארטטה, כידוע, בילה חמש שנים כשחקן ארסנל לפני שפרש כקפטן המועדון ב-2016, ולקראת המשחק הביתי הראשון הוא סיפר בריאיון לאתר הרשמי: "אני זוכר את הפעם האחרונה שירדתי במנהרה באצטדיון, עם הילדים שלי בידיים. אמרתי לאשתי 'יום אחד אחזור לכאן כמנג'ר. זה קרה יותר מהר ממה שציפיתי, אבל זה היה החלום. מאז המשפחה שלי התרחבה – יש לי יותר ילדים – אבל כבר אז היה לי רעיון ברור וידעתי מה אני רוצה לעשות. שנתיים לפני הפרישה התחלתי להיערך לקריירת האימון כי כבר אז ידעתי שזה מה שארצה לעשות והיום אני שמח על המקום בו אני נמצא".


ארטטה. היום הוא חוזר רשמית לאצטדיון האמירויות (Justin Setterfield/Getty Images)

על ימיו הראשונים כמנג'ר סיפר: "לא היה לנו יותר מדי זמן להתאמן, היו לנו שני אימונים בשבוע, אבל באמצעות וידאו, אסיפות ושיחות אישיות, לאט לאט אנחנו מעבירים את המידע לשחקנים. אנחנו נתחיל לבנות קבוצה עם עקרונות כדי לעזור לשחקנים. הם צריכים להבין שעליהם לראות את התמונה שתי שניות לפני שהיא מגיעה ולמצוא את הפתרונות בהתאם, אבל זה יגיע עם הזמן".

למחזור ה-20 מגיעה ארסנל לאחר שלושה מחזורים רצופים ללא ניצחון, בהם הפסידה 3:0 למנצ'סטר סיטי וסיימה בשלוש תוצאות תיקו נגד אברטון ובורנמות' והיא רק במקום ה-12 עם 24 נקודות. צ'לסי, לעומתה, במקום הרביעי עם 32 נקודות במאזנה, אבל גם היא ניצחה רק פעם אחת בארבעת המחזורים האחרונים ובהם הפסידה שלוש פעמים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי