צפו בתקציר: מהפך מאוחר נתן לצ'לסי 1:2 על ארסנל בבכורה של ארטטה באמירויות

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | Shaun Botterill/Getty Images

התותחנים שלטו ונהנו מנגיחה של אובמיאנג (13), אבל ארבע דקות קסומות ושערים של ז'ורז'יניו (83) ואברהם (87) נתנו ללמפארד ניצחון חשוב בדרבי. הפסד ביתי רביעי ברציפות לתותחנים

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

נראה שהבעיה של ארסנל עמוקה יותר מאשר בעמדת המאמן. שבוע אחרי שמיקל ארטטה מונה רשמית לתפקיד, במקומו של פרדי ליונברג שבעצמו היה מחליף זמני לאונאי אמרי שפוטר, התותחנים רשמו עוד הפסד היום (ראשון) עם 2:1 לצ'לסי, אחרי שהובילו עד הדקה ה-83 ופחות או יותר שלטו במשחק 60 דקות.

זה היה הפסד הבית הרביעי ברציפות של ארסנל בכל המסגרות, נתון אותו לא רשמו בלונדון כבר 60 שנה. והשפל הזה מגיע בנקודה קריטית עבור המועדון, שקיוותה שחילופי המשמרות יעזרו לה לצאת מהשפל אליו נקלעה. התותחנים ניצחו משחק אחד בלבד ב-15 המשחקים האחרונים, והם במקום ה-12 בליגה – קרובים יותר לקו האדום מאשר לטופ 4.

הקבוצה של מיקל ארטטה, שערך בכורה באצטדיון הביתי כמאמן ראשי וזכה לקבלת פנים נלהבת מהקהל, פתחה טוב והראתה שהיא עבדה קשה באימונים מאז ה-1:1 עם ברונמות'. תוך 13 דקות היא כבר עלתה ליתרון, מנגיחה של אובמיאנג שכרגיל ידע לנצל את החורים הנכונים בהגנה, והיא המשיכה לשלוט לאורך כל המחצית הראשונה. נקודת החולשה היחידה היתה לקאזט, שכבר תקופה נראה חסר מחץ ולא עצמו. הוא החמיץ שתי הזדמנויות קורצות שהיו עשויות לסגור את המשחק כבר במחצית הראשונה, ולהפסקה ירדה המארחת כשהיא מובילה בשער אחד.

תמי אברהם חוגג. סוף סוף שער נגד מועדון בכיר (Darren Walsh / Contributor)
תמי אברהם חוגג. סוף סוף שער נגד מועדון בכיר (Darren Walsh / Contributor)

ב-10 הדקות הראשונות של המחצית השנייה ארסנל עוד שמרה על השליטה, אבל מאותה נקודה החלה להתעצל ולא לדייק במסירות שלה. הבלוז ניצלו את זה, ולתמונה נכנס טאריק לאמפטי – ילד בן 19 מהאקדמיה, שזו היתה הופעת הבכורה שלו בפרמיירליג. הוא ניהל את מרכז המגרש של צ'לסי במומחיות כמו בעל ניסיון של שנים, ועזר לקבוצתו להשתלט על המשחק בדיוק ברגעים בהם ארסנל ויתרה עליו.

ובדקה ה-83 התחיל הקסם. או יותר נכון, הכישוף שהוטל על התותחנים החל לפעול. מאונט הגביה כדור חופשי, ברנד לנו – שהיה מצוין לאורך כל המשחק – יצא רע והותיר את השער חשוף, וז'ורז'יניו רשם שער ליגה ראשון מאז ספטמבר וראשון בחוץ מאז מרץ. ארבע דקות עברו, והמהפך הושלם – מתפרצת נהדרת הסתיימה עם שיתוף פעולה בין וויליאן לתמי אברהם, שסוף סוף כבש גם נגד אחת הקבוצות הגדולות. אם אפשר לקרוא לארסנל גדולה על פי התצוגה שלה העונה.

צ'לסי, בינתיים, ממשיכה בחוסר היציבות שלה. מאז ה-2:4 על ברנלי בסוף אוקטובר הבלוז עברו 14 משחקים שבאף אחד מהם לא עשו רצף. ניצחון, הפסד או תיקו, אף תוצאה לא הגיעה פעמיים ברציפות. הניצחון השאיר אותם במקום הרביעי עם פער של ארבע נקודות מיונייטד שמתחתיהם ושלוש נקודות בלבד מסיטי שמעליהם, אבל עם הבינוניות שהציגו שחקניו של למפארד ב-60 הדקות הראשונות הם לא יצליחו לשמור לאורך זמן על המקום הזה. בשבוע הבא הם יפגשו את ברייטון וינסו להשיג שני ניצחונות בשני משחקים. ארסנל תארח את מנ'צסטר יונייטד וארטטה ינסה להביא ניצחון ראשון כמאמן, אבל המצב הנוכחי לא מאפשר אופטימיות.

קובאצ'יץ'. 60 דקות בינוניות של צ'לסי (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)
קובאצ'יץ'. 60 דקות בינוניות של צ'לסי (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, בוקאיו סאקה, דויד לואיז, קאלום צ'יימברס (שחודראן מוסטאפי 20), איינסלי מייטלנד-ניילס, לוקאס טוריירה, מתיאו גונדוזי, מסוט אוזיל (ג'ו ווילוק 76), רייס נלסון (ניקולא פפה 84), פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט.

צ'לסי: קפה, פיקאיו טומורי (טאריק לאמפטי 59), קורט זומה, אנטוניו רודיגר, ססאר אספיליקווטה, אנגולו קאנטה, אמרסון (ז'ורז'יניו 34), מתיאו קובאצ'יץ' (קאלום הדסון-אודוי 70), מייסון מאונט, וויליאן, תמי אברהם.

מהלך המשחק
על פי הפתיחה, אפשר היה לראות שארסנל רוצה את זה יותר. התותחנים ניסו לייצר התקפות ובדקה השישית השיגו קרן. אוזיל בעט אותה לכיוונו של דויד לואיז, שניסה מספרת אבל לא היה מדויק והכדור הלך החוצה. כשצ'לסי ניסתה לתקוף בדקה ה-11, מתיאו גונדוזי עצר את הפעולה של וויליאן בצורה אגרסיבית והבלוז זכו בכדור חופשי. המסירה של הברזילאי מצאה את מייסון מאונט, שניסה בעיטה לשער אבל פגש את הידיים של ברנד לנו.

אובמיאנג חוגג עם הסלטה המפורסמת. שער 13 העונה בפרמיירליג (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)
אובמיאנג חוגג עם הסלטה המפורסמת. שער 13 העונה בפרמיירליג (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

שתי דקות עברו, וארסנל חזרה להפעיל לחץ. כדור קרן של אוזיל הגיע לקאלום צ'יימברס, שנגח לכיוון מרכז הרחבה. הראשון שהגיע לכדור היה פייר אמריק אובמינאג, שנגח בין הידיים של קפה וקבע 0:1 שהרים את היציעים. המארחת נכנסה לטירוף ובחמש הדקות הבאות הגיעה לעוד שלושה מצבים מבטיחים, אך הראשון הורחק על ידי ההגנה הכחולה ושניים מהם הוחמצו על ידי אלכסנדר לקאזט. בדקה ה-20 נאלץ ארטטה לבצע חילוף מוקדם, לאחר שצ'יימברס נפצע ולא הצליח להמשיך. שחודראן מוסטאפי נכנס במקומו. גם למפארד ביצע חילוף עוד במחצית הראשונה, כשבדקה ה-34 הוריד את אמרסון לטובת ז'ורז'יניו, אבל זה לא היה בגלל פציעה אלא בגלל היכולת החלשה של הקבוצה.

צ'לסי ידעה שהיא חייבת לשנות משהו במנטליות לקראת המחצית השנייה, ואכן פתחה אותה עם לחץ על הרחבה המקומית כשתמי אברהם שולח בעיטה מהאוויר וכמעט כובש, אך מחמיץ את המסגרת. אחרי ההתקפה הזו לא הגיעו הרבה הזדמנויות לאף אחד מהצדדים, אם כי ארסנל ניסתה והגבהה של לקאזט הגיעה לגונדוזי שכמעט מצא את אובמיאנג. בדקה ה-59 הופתעו הצופים באמירויות לקבל את טאריק לאמפטי בן ה-19, מהאקדמיה של צ'לסי, שהחליף את טומורי ועלה להופעת בכורה בפרמיירליג.

לאמפטי לא היה הרבה זמן על הדשא, וכבר הראה מה הוא שווה: בדקה ה-66 הוא ביצע פעולה נהדרת במרכז המגרש, חתך לאמצע והכניס כדור נפלא לאברהם, שלא הצליח להשתלט עליו בתוך הרחבה ומנע מהצעיר בישול גדול. אבל צ'לסי התעוררה לחיים, וניצלה את חוסר האסרטיביות של החלק ההתקפי של ארסנל – בעיקר של לקאזט שאיבד את הריכוז יותר מדי פעמים. ובדקה ה-83 הכחולים קיבלו כדור חופשי בצד שמאל, מאונט הגביה לתוך הרחבה, ברנד לנו יצא לא טוב והכדור חלף מעליו עד ז'ורז'יניו, שמול שער ריק לא היה צריך לעשות הרבה מלבד לגלגל פנימה ולהשוות ל-1:1.

אוזיל. ארסנל נעלמה במחצית השנייה (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)
אוזיל. ארסנל נעלמה במחצית השנייה (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

ארטטה ניסה להעיר את שחקניו והכניס את ניקולא פפה, שהניע התקפה כבר בדקה השנייה שלו על המגרש, אבל שוב לקאזט ניסה למסור במקום לבעוט והגנת צ'לסי הרחיקה ויצאה למתפרצת. וויליאן קיבל מתמי אברהם, חדר לרחבה ומסר לאברהם בחזרה, והחלוץ הצעיר השחיל בין הרגליים של לנו וקבע 1:2 מדהים תוך ארבע דקות בלבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי