צפו בתקציר: 0:1 ביתי לליברפול נגד וולבס, סאדיו מאנה כבש

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Clive Brunskill/Getty Images

העומס הכריע חלקית את המייטי רדס, שאחרי מחצית ראשונה קצבית נרגעו ושמרו על יתרון מינימלי עד הסיום. הסנגלי העלה את מאזנו ל-10 שערי ליגה ושמר על פער 13 הנקודות מלסטר

קבוצות: ליברפול וולבס
(גודל טקסט)

ליברפול המשיכה הערב (ראשון) את הדהירה שלה לעבר אליפות ראשונה מזה 30 שנה, כשגברה 0:1 על וולבס באנפילד זכות שער של סאדיו מאנה. למרות שהמייטי רדס שיחקו לפני שלושה ימים בלבד ובכלל מתמודדים עם לוח זמנים תובעני מאוד לאחרונה, יורגן קלופ ויתר על רוטציה, מה שלא הפריע לאלופת אירופה ואלופת העולם למועדונים לחבר ניצחון ליגה עשירי ברציפות ולשמור על פער 13 הנקודות מלסטר המדורגת שנייה בפרמיירליג. רק צ'לסי, ב-2005, השיגה יותר נקודות מהמרסיסייד בשנה קלנדרית.

השינוי היחיד בהרכב האדומים היה בדמות כניסתו של אדם ללאנה לקישור וזה החזיר למנג'ר על הקרדיט כשבישל את השער היחיד במשחק בדקה ה-42, במה שהיה האסיסט הראשון שלו במשחק פרמיירליג מאז דצמבר 2016, אז בישל נגד מנצ'סטר סיטי. מאנה, מצדו, המשיך בכושר הנפלא והפך לשחקן השני בליגה האנגלית שמעורב ישירות ב-30 גולים ב-2019 אחרי ג'יימי וארדי, עם 24 כיבושים ושישה בישולים. הסנגלי גם הגיע ל-10 שערי ליגה ובכך השלים רצף של שש עונות עם מאזן הבקעות דו ספרתי.

ליברפול הייתה אנרגטית בעיקר במחצית הראשונה, שבה שיחקה באינטנסיביות ושלטה באופן כמעט מוחלט בקצב וגם ייצרה מספר מצבים מסוכנים עוד לפני השער. לאחר ההפסקה העייפות כנראה עשתה את שלה והקצב ירד משמעותית, אבל וולבס לא השכילה לנצל זאת על מנת לסחוט לפחות נקודה והמייטי רדס שמרו על היתרון המינימלי עד הסיום.

נונו אספיריטו סנטו נתן מנוחה ללא מעט שחקנים ששותפו בניצחון המדהים על מנצ'סטר סיטי שלשום וזה התבטא ביכולת של הזאבים, שאמנם הצליחו לכבוש רגע לפני המחצית, אך התערבות של שופט המסך פסקה לנבדל ופסלה את השער. אחרי ההפסקה היו חצאי מצבים שהאורחת יכולה הייתה לתרגם לגול, אבל לא השכילה לעשות זאת. בסופו של יום, וולבס נותרה במקום השביעי בטבלה וראתה את המאזן שלה באנפילד מחמיר: ההפסד הערב היה ה-16 שלה ב-18 הביקורים האחרונים במרסיסייד.

אווירה נפלאה באנפילד, כמו בכל משחק (Clive Brunskill/Getty Images)
אווירה נפלאה באנפילד, כמו בכל משחק (Clive Brunskill/Getty Images)

הרכבים
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, אנדי רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום (ג'יימס מילנר, 86), אדם ללאנה (נאבי קייטה, 67), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 86).

וולבס: רוי פטריסיו, ריאן בנט, קונור קואדי, מקס קילמן, רובן נבס (רומיין סאיס, 58), ג'וני, ז'ואאו מוטיניו, רובן וינגרה, ליאנדר דנדונקר (אדאמה טראורה, 58), דיוגו ז'וטה (ראול חימנס, 72), פדרו נטו.

ליברפול מחפשת ניצחון עשירי רצוף. סלאח נאבק בנבס (Clive Brunskill/Getty Images)
ליברפול מחפשת ניצחון עשירי רצוף. סלאח נאבק בנבס (Clive Brunskill/Getty Images)

מהלך המשחק
האדומים פתחו בקצב גבוה וכבר בדקה ה-4, משולש מסירות בין סלאח, מאנה וללאנה במרכז שחרר את אלכסנדר-ארנולד באגף והמגן מצא את המצרי שחתך לרחבה, אך פספס את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-15 קילמן הרחיק הגבהה של ללאנה רק עד ווינאלדום, ההולנדי מיד חיפש את השער אך הניסיון שלו עלה גבוה ליציע.

שש דקות לאחר מכן המייטי רדס ייצרו עוד מהלך נפלא. וירג'יל ואן דייק שלח כדור ארוך לעבר מאנה, שתוך כדי ריצה הוריד בנגיחה לסלאח והחלוץ בעט מהאוויר, אך פטריסיו קלט. אותו תרגיל בדיוק הביא לשער היתרון של ליברפול בדקה ה-42: מסירה ארוכה של ואן דייק הגיעה הפעם לאדם ללאנה, שהוריד בנגיעה למאנה והסנגלי כבש את ה-0:1 של האדומים. השופט מיהר לפסול את הגול בטענה לנגיעת יד של ללאנה, אך שופט המסך בדק ומצא כי הכדור פגע בכתפו של הקשר.

מאנה חוגג את שער היתרון (Clive Brunskill/Getty Images)
מאנה חוגג את שער היתרון (Clive Brunskill/Getty Images)

רגע לפני המחצית, כדור רוחב מצד ימין עקף את כל הגנת ליברפול והגיע לנטו, שבעט מדויק לפינה השמאלית ואיזן את התוצאה, אלא שגם הפעם ה-VAR התערב וקבע נבדל בתחילת המהלך שגרם לביטול השער. נונו אספיריטו בכלל לא אהב את ההחלטה וספג כרטיס צהוב על תלונות לעבר השופט.

שופט המסך משחק תפקיד מרכזי הערב באנפילד (Clive Brunskill/Getty Images)
שופט המסך משחק תפקיד מרכזי הערב באנפילד (Clive Brunskill/Getty Images)
נונו אספיריטו. התלונן וקיבל צהוב (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
נונו אספיריטו. התלונן וקיבל צהוב (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

המחצית השנייה הייתה מנומנמת לחלוטין, אם כי האורחת קיבלה הזדמנות טובה להשוות בדקה ה-67, כשוואן דייק ביצע טעות לא אופיינית ואיבד את הכדור לז'וטה, שרץ כל הדרך אל השער אך לא הצליח להכניע את אליסון. בדקה ה-83 היה לזאבים צ'אנס נוסף כאשר קואדי שלח כדור ארוך לעבר חימנס המחליף, הניסיון של המקסיקני פגע בגומז ויצא לקרן. בתוספת הזמן קיבל וינגרה הזדמנות לא רעה כאשר קלימן מצא אותו במסירה ארוכה, אבל הפורטוגלי בעט אל הרשת החיצונית ובזבז את הצ'אנס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי