צפו בתקציר: עוד ניצחון לליברפול, 0:2 על שפילד יונייטד

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Clive Brunskill/Getty Images

למרות הסגל הקצר, קלופ נותר מושלם בבית ועם 58 נקודות מתוך 60 אפשריות בליגה. סלאח (4) ומאנה (65) כבשו כרגיל, הארי אליוט בן ה-16 עלה לבכורה בתוספת הזמן. בראשון: אברטון בגביע

(גודל טקסט)

עשור שלם מאחורינו, עשור שני ברציפות ללא אליפות של ליברפול – כשגם זה שלפני שניהם היה עם אליפות אדומה אחת ממש במחילתו – ועל פי כל הסימנים, העשור החדש נפתח כשהבצורת עומדת להסתיים. החבורה של יורגן קלופ לא נבהלה מהעולה החדשה שפילד יונייטד, שנחשבת לקבוצה המפתיעה של העונה, ניצחה 0:2 והשיגה עוד ניצחון בדרך להגדלת הפער בפסגה חזרה ל-132, עדיין עם משחק חסר.

ליברפול היא הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות ששמרה על מאזן ביתי מושלם, והניצחון הערב – ה-11 ברציפות – גם סוגר לה שנה בדיוק מאז הפסד הליגה האחרון שלה וגם קובע חמישה ניצחונות רצופים ללא ספיגה, נתון אותו לא רשמה מאז 2007. האם זו הקבוצה הטובה בעולם נדע רק כשליגת האלופות תחזור מהפגרה, אבל בינתיים זו לחלוטין הקבוצה הטובה באנגליה – והיא גם נראתה ככה על המגרש.

תוך שלוש וחצי דקות זה כבר היה 0:1, משער של מוחמד סלאח, ועד הדקה ה-20 אלופת אירופה היתה קרובה להבקיע עוד שלושה שערים לפחות. אבל העייפות הכריעה, והשמיכה הקצרה שיש לקלופ בעקבות הפציעות הרבות ניכרה. 60 דקות עברו בין השער הראשון לשני, שהגיע בדקה ה-65 מהתקפה יפה כשסאדיו מאנה עובר את השוער בדרך לגלגול לשער הריק.

אוהדי ליברפול במחווה יוצאת דופן ליורגן קלופ (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
אוהדי ליברפול במחווה יוצאת דופן ליורגן קלופ (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הרכש החדש מינאמינו צפה מהספסל ללא שקיבל מקום בסגל – שלושה שחקני נוער דווקא כן נכללו בין שמות המחליפים, והארי אליוט בן ה-16 אף קיבל דקת משחק בתוספת הזמן – וראה את ליברפול משיגה עוד ניצחון. ביום ראשון תפגוש המוליכה את היריבה העירונית אברטון בגביע, ובשבת הבאה היא תיסע ללונדון למפגש נגד ז'וזה מוריניו וטוטנהאם.

הרכבים
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, ג'ורג'יו ויינאלדום, סאדיו מאנה (דיבוק אוריגי 78), מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו.

שפילד יונייטד: דין הנדרסון, כריס באשם, ג'ון איגן, ג'ק אוקונל, ג'ורג' בולדוק, ג'ון לנדסטראם, אוליבר נורווד (מוחמד בסיץ' 79), ג'ון פלק, אנדה סטיבנס, דייויד מקגולדריק (בילי שארפ 66), ליס מוסה (אולי מקברני 65).

מהלך המשחק
הדומיננטיות של ליברפול לא היתה בספק החל משריקת הפתיחה. היא הגיעה לרחבה פעמיים בדקות הראשונות, ובדקה הרביעית גם עלתה ל-0:1: אנדרו רוברטסון פרץ מצד שמאל, מסר לאמצע ומוחמד לסאח המשיך פנימה באין מפריע, משתווה לסאדיו מאנה עם 10 שערי פרמיירליג מתחילת העונה. פחות מ-10 דקות לאחר מכן סלאח הגיע לעוד הזדמנות, שהשוער דין הנדרסון המושאל ממנצ'סטר יונייטד הדף. שפילד עצמה לא היתה חלשה ובהחלט ידעה להתמודד עם העברת הכדור המהירה של המארחת, ובדקה ה-15 גם כבשה – מנבדל ברור של ג'ון לנדסטראם. עוד לפני הדקה ה-20 גם ג'ורג'יו ויינאלדום היה קרוב לכבוש, אבל הכדור שלו הלך מעל השער.

ויינלאדום. הפציץ את האיזור שמעל המשקוף (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
ויינלאדום. הפציץ את האיזור שמעל המשקוף (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

המשחק נרגע מעט, ועד הדקה ה-30 לא היו הרבה הזדמנויות – אז סלאח חדר לרחבה ושלח פצצה נהדרת למסגרת – כדור שנעצר ברגע האחרן על ידי הנדרסון. אחרי שפתחה את המשחק בסערה, ליברפול נרגעה מעט ונתנה לדקות לעבור עד הירידה לחדרי ההלבשה.

גם את המחצית השנייה פתחה ליברפול באיטיות לא אופיינית, והעייפות על שחקני הסגל הקצר ניכרה בהחלט. בדקה ה-57 פירמינו ניסה להפציץ מחוץ לרחבה ופספס את החיבור רק בסנטימטרים. ארבע דקות עברו וליברפול שוב היתה קרובה להבקיע, כשסלאח הגביה לרחבה וניסה למצוא את ואן דייק, אך הבלם לא הצליח להגיע לכדור – שחלף מעליו לקורה וכמעט התגלגל פנימה, הנדרסון קלט אותו ברגע האחרון. ארבע דקות לאחר מכן – כשבאמצע גם שפילד היתה קרובה לכבוש – מבצע קבוצתי נהדר הסתיים אצל סאדיו מאנה, שהמשיך פנימה וקבע 0:2. לקראת הסיום התרכז קלופ בלתת לשחקניו החזקים לנוח – מאנה הוחלף מיד לאחר השער, וסלאח ירד בדקה ה-90 לטובת הארי אליוט בן ה-16.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי