צפו בתקציר: ליברפול גברה 0:1 בהרכב משני על אברטון בגביע​

קרטיס ג'ונס חוגג
קרטיס ג'ונס חוגג | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

אלופת אירופה הציגה יכולת נפלאה בדרבי, גם עם השחקנים הצעירים ביותר בסגל. שער מרהיב ביופיו של קרטיס ג'ונס בדקה ה-71 הכריע. מילנר נפצע בפתיחה והוחלף

(גודל טקסט)

יש לליברפול עתיד מבטיח. אלופת אירופה ניצחה הערב (ראשון) 0:1 בדרבי העירוני נגד אברטון, כאשר יורגן קלופ פתח במשחק עם הרכב משני וצעיר מאוד, אך היכולת שהציגה קבוצתו הייתה טובה מאוד, ובזכות שער מרהיב ביופיו של קרטיס ג'ונס הצעיר, גם עלתה לסיבוב הרביעי בגביע האנגלי.

טאקומי מינאמינו, שהצטרף לסגל של מוליכת הפרמיירליג בחלון ההעברות הנוכחי, ערך הופעת בכורה במדי קבוצתו החדשה והציג יכולת טובה מאוד ב-70 הדקות שקיבל. כבר בפתיחת המשחק המרסיסייד נאלצו לבצע חילוף מוקדם, כאשר ג'יימס מילנר הוותיק נפצע וסימן כי הוא לא יכול להמשיך.

מנגד, ה"טופיז" של קרלו אנצ'לוטי הגיעו למשחק בהרכב החזק ביותר. דומיניק קאלברט-לווין, השחקן החם ביותר של הכחולים בתקופה האחרונה פתח רישארליסון הברזילאי בחוד, אך פעם אחר פעם תוסכל על ידי השוער אדריאן, שעלה במקומו של אליסון ושמר את ליברפול בתמונה עם מספר הצלות אדירות.


שחקני העתיד של ליברפול חוגגים את הניצחון בדרבי (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

כאמור, ג'ונס בן ה-19 אחראי על הניצחון בדרבי של העיר, כשבדקה ה-71 החליף מסירות עם דיבוק אוריגי, ומ-18 מטרים הניף את רגלו הימנית וסובב בבעיטת אומן לחיבורי השער של ג'ורדן פיקפורד, שבעצמו רשם משחק נהדר.

הרכבים
ליברפול: אדריאן, ג'יימס מילנר (יאסר לארושי, 9), נת'אנל פיליפס, ג'ו גומס, נקו וויליאמס, אדם ללאנה, פדרו צ'יריבייה, טאקומי מינאמינו (אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, 70), קרטיס ג'ונס, הארווי אליוט (ריאן ברוסטר, 79), דיבוק אוריגי.

אברטון: ג'ורדן פיקפורד, יירי מינה, מייסון הולגייט, שיימוס קולמן (מויזה קן, 63), לוקה דין, ג'יבריל סידיבה, תיאו וולקוט (ברנרד, 79), מורגן שניידרלין, גילפי סיגורדסון (פביאן דלף, 63), דומיניק קאלברט-לווין, רישארליסון.

מהלך המשחק
למרות שליברפול שלטה בכדור בפתיחת המשחק, אברטון הייתה הקבוצה המסוכנת יותר. בדקה השישית אדריאן סיפק הצלה אדירה, כשמנע שער של קאלברט-לווין עם רגלו. כשתי דקות לאחר מכן, מילנר הוותיק נאלץ לסיים את המשחק שלו מוקדם מהצפוי בגלל פציעה, לארושי הצעיר תפס את מקומו. בדקה ה-12 סיגורדסון הרים כדור נהדר למרכז הרחבה האדומה, ונגיחה חזקה של הולגייט סחטה הצלה טובה מאדריאן.


מילנר. סיים את המשחק מוקדם (Clive Brunskill/Getty Images)


מינאמינו. הופעת בכורה ליפני החדש של ליברפול (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

ליברפול הצליחה לצאת מהדקות הרעות ולהחזיק בכדור, אך לא תרגמה זאת למצבי הבקעה. מנגד, הקבוצה בכחול כמעט מצאה את הרשת היריבה, כשוולקוט פרץ על האדף שלו, העביר לרישארליסון במרכז הרחבה ובעט חזק, אבל אליסון פעם נוספת היה במקום והדף עם רגלו. בדקה ה-29 ללאנה ניסה לכבוש ממרחק ופספס את המסגרת בכמה מטרים. בדקה ה-38 קאלברט-לווין הפתיע את כולם עם בעיטה שטוחה מקצה הרחבה, אך הכדור שרק ליד הקורה. 


רישארליסון. בעיטה טובה של הברזילאי (Clive Brunskill/Getty Images)


אדריאן בפעולה. שומר על ליברפול בתמונה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

לקראת הירידה להפסקה אליוט, שהיה מהמצטיינים של ליברפול במחצית הראשונה, מצא את אוריגי ברחבה, והבלגי הצליח להשתחרר משחקני ההגנה שלחצו אותו ולסחוט הצלה אדירה מפיקפורד, שנאלץ למתוח את כל איבריו. שני הצדדים ירדו למחצית ב-0:0.


פיקפןרד. מתח את כל הגוף בשביל להציל את אברטון מספיגה (Clive Brunskill/Getty Images)


אנצ'לוטי. הקבוצה שלו החמיצה מספר מצבים טובים במחצית הראשונה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

עם פתיחת המחצית השנייה, אברטון הגיעה אחרי 120 שניות בלבד למצב הבקעה מסוכן נוסף, כשהפעם שניידרלין ניסה למצוא את חיבורי השער של אדריאן מ-16 מטרים, אך בעט גבוה מדי. בדקה ה-52 ליברפול הגיבה מצידה עם בעיטה של וויליאמס ממרחק, שמצא את פיקפורד מוכן. אחרי דקות רבות בהן שתי הקבוצות התקשו לאיים באותה תדירות, אך בדקה ה-71 בקרח נשבר – אוריגי השאיר כדור לג'ונס הצעיר, שבבעיטת אומן סובב כדור מושלם לשער של אברטון. פיקפורד זינק אך לא יכול היה להגיע לכדור.


איזה שער ענק של ג'ונס הצעיר (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי