סולשיאר: "לא הצלחנו להתמודד עם סיטי, פשוט הורדנו את הראש"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

השדים האדומים חטפו שלישייה כבר במחצית הראשונה בדרבי הביתי בחצי גמר גביע הליגה, המנג'ר הודה: "לא היו לנו דקות יותר גרועות מאלה". האוהדים לפחות התנחמו בשער תוצרת האקדמיה

(גודל טקסט)

למעלה משעה לקח למנצ'סטר יונייטד לבעוט למסגרת של קלאודיו בראבו אמש (שלישי) בדרבי בחצי גמר בגביע הליגה, ויחד עם ה-0:0 נגד וולבס במסגרת הגביע האנגלי בשבת האחרונה, צברה יונייטד יותר משעתיים ללא בעיטה למסגרת של היריבה. נגד הזאבים זה כאמור הסתיים בתיקו ללא שערים, עוד קודם לכן הם הציגו משחק נרפה והפסידו 2:0 לארסנל ונגד היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי זה הסתיים ב-3:1 ביתי, משחק בו כבר פיגרה 3:0 במחצית, ולאוהדים לא באמת נותרו יותר מדי סיבות לאופטימיות לקראת חצי העונה שנותרה – עם כל הכבוד לשער הראשון שהבקיעו ב-2020.

נכון, השדים האדומים במקום החמישי בליגה ובמרחק חמש נקודות בלבד מצ'לסי הרביעית, המדורגת במקום המוביל לליגת האלופות בעונה הבאה, אבל היכולת הרעה, חוסר היציבות ובעיקר מצבת השחקנים שעומדת לרשותו של אולה גונאר סולשיאר החלה לייאש גם את אוהדי מנצ'סטר יונייטד. אם יש דבר אחד שעוד ניחם אותם אתמול, אחרי שברנרדו סילבה (17), ריאד מאחרז (33) ואנדראס פריירה (עצמי, 38) גרמו להשפלתם, זה ששער הניחומים – שעל הנייר משאיר סיכוי בגומלין בסוף החודש, ב-29.1, הובקע במהלך על ידי שלושה שחקני אקדמיית המועדון.

אנדרה גומש, שמסיים את חוזהו בקיץ ולא ברור אם ימשיך בעונה הבאה, קיבל הזדמנות לפתוח בהרכב ובדקה ה-70 מצא את מייסון גרינווד הצעיר, שהכניס בין שניים כדור למרקוס ראשפורד והאחרון קבע 3:1 במשחקו הראשון כקפטן הקבוצה. זה היה שער רביעי של ראשפורד נגד הסיטיזנס – רק מול צ'לסי הוא כבש יותר, חמישה לרשת הבלוז. בסך הכל יש לו העונה 20 שערים בכל המסגרות (כולל הנבחרת). בסיום המשחק אף צייץ החלוץ: "תחושה מתוקה-מרירה להוביל את קבוצת ילדותי בפעם הראשונה, אבל להפסיד. שום דבר לא נגמר ואנחנו ניתן את הכל באיתיחאד".


סולשיאר, שלאחרונה כבר החל לרמוז שספק אם יגיע רכש משמעותי בחלון הקרוב, התייחס לאחר המשחק בעיקר לשיחה עם חניכיו בהפסקת המחצית, ממנה הם שבו ולא ספגו: "היו לנו עוד 45 דקות לשחק והיינו חייבים להישאר במשחק ולעשות הכל כדי לנצח במחצית השנייה. זה הכבוד שפפ גווארדיולה מדבר עליו כל הזמן, מילה אחת שמדברים עליה. היינו צריכים לעשות את הכל כדי לנצח את החצי הזה, הצלחנו וזה נותן לנו תקווה להיתלות בה. בחצי הראשון לא הצלחנו להתמודד איתם, הלחץ לא עבד ופשוט נתנו להם לשחק, הורדנו את הראש וקיבלנו החלטות לא טובות. היינו צריכים את השיחה במחצית והחבר'ה הגיבו היטב. יש לנו עדיין הר לטפס עליו, אבל אנחנו יכולים לטפס ולהסתכל קדימה. אחרי השער הראשון ועד המחצית אלה היו הדקות הכי רעות שלנו שאני זוכר, לפני זה השער היה יכול ליפול בכל צד".

אגב, גם ההיסטוריה מוכיחה שהשפלה כזו לא ראה האולד טראפורד שנים, מפני שהפעם האחרונה שיונייטד ספגה שלושה שערים בבית כבר במחצית הראשונה הייתה ב-1997, אז מידלסברו חגגה עליה.

במקביל, ממש במהלך המשחק פורסמו באיטליה דיווחים על כך שבמועדון התקבלה הצעה מאינטר על המגן אשלי יאנג, שמסיים את חוזהו בקיץ ולא צפוי להמשיך. במסיבת העיתונאים רמז סולשיאר שבשביל לשחרר את יאנג הוא מצפה קודם כל להנחית מחליף ("אנחנו לא יכולים להחליש את עצמנו, קודם צריך להתחזק"), בעוד השחקן עצמו הביע את הסכמתו לעבור למילאנו.

ועוד ביונייטד, בקבוצה אישרו אמש שפול פוגבה נותח בהצלחה וייעדר כעת ארבעה שבועות נוספים. אלוף העולם, שגם מחודש ספטמבר ועד סוף דצמבר הושבת מפעילות, רשם העונה בסך הכל שבע הופעות בליגה ועוד משחק אחד בגביע הליגה. הוא עלה פעמיים מהספסל בהפסד לווטפורד ובניצחון על ניוקאסל, אבל אלה היו 71 דקות ראשונות מאז ספטמבר וכנראה שגם אחרונות לכל הפחות עד החודש הבא.


ראשפורד. בקושי נקודת אור (Michael Steele/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי