"כולם נגד ה-VAR, אין שחקן בפרמיירליג שרוצה שישתמשו בזה"

דקלן רייס
דקלן רייס | Michael Regan/Getty Images

דקלן רייס, קשר ווסטהאם שנגיעת יד לא מכוונת שלו הובילה לפסילת השוויון בתוספת הזמן, זועם: "אוהדים חוגגים החלטות כמו שערים, ככה לא צריך להיראות הכדורגל". מנג'ר שפילד: "זה קרה גם לנו, אני מבין אותם"

(גודל טקסט)

מחזור חדש של פרמיירליג יצא לדרך כבר אתמול (שישי), כאשר שפילד יונייטד אירחה את ווסטהאם בפתיחת המחזור ה-22 ושוב שמרה על שער נקי וניצחה, אבל הבוקר נושא השיחה המרכזי הוא שוב פעם ה-VAR. 

שפילד אמנם עם משחק עודף, אבל כבר במקום החמישי, מקדימה בין השאר את מוריניו וטוטנהאם ואת סולשיאר ומנצ'סטר יונייטד וכל זאת בעונת החזרה שלה לפרמיירליג אחרי 12 שנים, אבל הסיפור הגדול התרחש בתוספת הזמן, כאשר דקלן רייס דהר במרכז השדה, מצא את רוברט סנודגראס ברחבה והאחרון בעט כדור מדוד לפינה של דין הנדרסון ובסיוע הקורה חגג שוויון דרמטי, אלא שאז צוות ה-VAR זיהה נגיעת יד של רייס ופסל את השער לאור שינוי התקנון שמחייב שריקה בכל נגיעה של הכדור בידו של השחקן התוקף, מקרית או לא.

רייס, מי שנגע ביד, טען: "הייתי תוך כדי ריצה והוא נגח את הכדור על היד שלי. כמובן שכל עוד זה החוק אז מדובר בנגיעת יד, אבל לא הייתה לי שום כוונה לגעת בכדור עם היד – פסילת השער זו ממש בעיטה לפנים. זו לא רק המחשבה שלי, אלא של כל שחקן בפרמיירליג. אף אחד לא רוצה את ה-VAR בכדורגל. היו כל כך הרבה החלטות מטורפות. לפעמים זה עובד, אבל גם יש מקרים שאוהדים ממש חוגגים החלטות של ה-VAR כאילו שזה גול – ככה לא צריך להיראות הכדורגל".

מנג'ר שפילד, כריס ווילדר שהאריך אתמול את חוזהו, ראה כבר שבעה מקרים שונים העונה מתהפכים כנגדו על ידי ה-VAR. הפעם המערכת עבדה לטובתו והוא ניסה לנחם את דייויד מויס, מנג'ר ווסטהאם שהחליף את מנואל פלגריני לפני כשבועיים: "אני מבין את דייויד ושחקני ווסטהאם, קרה לנו אותו הדבר כמה פעמים. אף אחד לא הסתכל על השופטים כשהם השוו ואני יכול רק להצטער בשבילם".


מויס מתקשה לעכל (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

ג'יימי קראגר, שחקן ליברפול ונבחרת אנגליה בעברו וכיום פרשן בטלוויזיה האנגלית, כינה את החוק הזה "בדיחה. אי אפשר לא לאשר שערים כאלה. זה חוק שצריך לשנות אותו, זה מביך שלא מאשרים שער כזה. אף אחד באצטדיון לא ידע כלום, כי לא הייתה שום כוונה של רייס לגעת. אני יכול להבין פסילת שער אם הכדור פוגע ביד ונכנס, אבל אפילו אנשים בבית לא האמינו ותפסו את הראש – רק אוהדי שפילד יונייטד לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי