ואן דייק לספורט1: "לא נחגוג עד שנבטיח את הזכייה באליפות"

יורגן קלופ, מוחמד סלאח
יורגן קלופ, מוחמד סלאח | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

ליברפול הגדילה את הפער ל-16 נקודות וביציעי אנפילד כבר שרים "אנחנו הולכים לזכות". קלופ: "הקהל יכול לשיר מה שבא לו וצריך לחגוג את הסיטואציה - אבל מבחינתנו היא לא השתנתה, אנחנו פשוט עם שלוש נקודות יותר"

(גודל טקסט)

רגעים ספורים לאחר שריקת הסיום באצטדיון אנפילד, זה קרה. ליברפול כבשה שער בשנייה האחרונה מרגלי מוחמד סלאח, שנהנה מבישול של השוער אליסון שהריץ אותו לאחד על אחד מול דויד דה חאה, המצרי גלגל לפינה הרחוקה, קבע 0:2 על מנצ'סטר יונייטד ואלופת אירופה הגדילה את הפער בפסגה הליגה האנגלית ל-16 נקודות הפרש ממנצ'סטר סיטי שבמקום השני, וזאת עוד כשהיא עם משחק חסר שיושלם בשבוע הבא – ואז, זה קרה. האוהדים השרופים ביציע "הקופ" מאחורי השער פצחו בשירת "אנחנו הולכים לזכות באליפות".

נראה שבליברפול כבר לא חוששים לדבר על זה, להצהיר על זה, אפילו לשיר על זה – אחרי 30 שנה, נראה שהפעם גם החלקה של כוכב זה או אחר לא תוכל לשנות את המצב. ליברפול בדרך לאליפות היסטורית, ואם תמשיך באותו קצב צבירת נקודות, עד כה היא עם 21 ניצחונות ותיקו בודד במשחק החוץ נגד מנצ'סטר יונייטד באוקטובר, היא עוד תשבור גם את עונת "הבלתי מנוצחים" של ארסנל ב-2003/4, אז התותחנים סיימו ב-12 תוצאות תיקו וניצחו את שאר 26 המשחקים.

למעשה, לא משנה מה יקרה, ליברפול זקוקה ל-10 ניצחונות מתוך 16 המשחקים שנותרו לה, והיא תהיה אלופה יהיה אשר יהיה. ואם סיטי ולסטר ימשיכו למעוד, היא תוכל לעשות זאת גם עם פחות מ-94 נקודות. "אני לא כאן כדי ל'דבר על הקהל ועל מה הוא צריך לשיר", אמר במסיבת העיתונאים בסיום המנג'ר יורגן קלופ, "זה היה מוזר אם הם לא היו במצב רוח טוב עכשיו. כמובן שהם רשאים לחלום ולשיר כל מה שבא להם, כל עוד הם באים לעשות את העבודה בזמן משחק. כולם צריכים לחגוג את הסיטואציה – אבל לא אנחנו. מבחינתנו דבר לא השתנה, זו אותה הסיטואציה ולנו פשוט התווספו שלוש נקודות. ביום שארגיש אחרת, אגיד לכם – אבל כרגע אנחנו לא חלק מהמסיבה".

קלופ, כפי שהבנתם ולמרות כל הפער בפסגה, בשלו: "זה היה אחד ממשחקי הדרבי הכי טובים שלנו, זה בטוח. שלטנו ברוב שלבי המשחק, אבל לא אהבתי את סוף המחצית הראשונה, אז לא קרה כלום כי שלטנו, ובטח שלא את 10-15 הדקות האחרונות, להוציא את השנייה האחרונה (אז סלאח הבקיע). שיחקנו מצוין, שלטנו במשחק וניטרלנו את היריבה, ניצלנו בצורה טובה מאוד את השטחים שהיו, כי כשראיתי את ההרכב שלהם זה היה ברור לי איך הם מתכננים לשחק. הבחורים שיחקו היטב והגיעו למצבים – נכון שכבשנו ממצב נייח, אבל הגענו להזדמנויות. הדבר היחיד שאנחנו מאמינים בו הוא שהתוצאה היא תוצאה של יכולת – ואם מסתכלים על 90 או 96 דקות של כדורגל, מגיע לנו הניצחון. וזה כל מה שאנחנו רוצים.


כבר לא מתביישים לשיר על אליפות (Michael Regan/Getty Images)

"תחילת המחצית השנייה הייתה פשוט ברוטאלית. ואו. פשוט הסתערנו על המשחק. היו לנו שלושה או ארבעה מצבים לפחות, אבל לא הבקענו ובכדורגל זה נותן ליריב הזדמנות לחזור. הגנו עם כל הלב והנשמה, זכינו לתמיכה מהקהל וממש בשנייה האחרונה אליסון עוד בישל למו", הוסיף קלופ, "זה היה רגע מאוד משחרר למען האמת".

המאמן גם נשאל על הריצה המטורפת וטען: "אין לי מושג אם ניפול באחד המשחקים בדרך – וגם לא אכפת לי. בראש ובראשונה, אנחנו מדברים על הפרמיירליג. כבר ביום חמישי אנחנו נשחק נגד וולבס בחוץ וזה האתגר הבא שלנו. אין לי בראש שום דבר אחר לחשוב עליו. אפילו בראיונות אני צריך להישאר ממוקד, כי אני יודע שיש לנו משחק כבר ביום חמישי. זו האמת. אכפת לי רק מהמשחק הבא".


אליסון וסלאח חוגגים 16 נקודות הפרש בפסגה (Michael Regan/Getty Images)

בראיון לספורט1 (לחצו כאן לצפייה) הוסיף כובש השער הראשון, וירג'יל ואן דייק: "היינו יכולים לעשות את זה הרבה יותר קל ממה שהיה. היו לנו הזדמנויות גדולות, לפחות 3-4 שהיינו חייבים לכבוש. זו מנצ'סטר יונייטד והתוצאות נגדה במהלך השנים מראות שתמיד קשה מולה, אבל בסופו של דבר היינו ראויים לניצחון".

על טרנט אלכסנדר ארנולד שבישל לו: "זה נפלא. למעשה יש לנו שני מגנים שיכולים, הוא ורוברטסון. עשינו את העבודה והקרדיט מגיע לכולם".

אם יש קבוצה שיכולה לקחת להם את האליפות: "כן, זה אפשרי – ועד שלא יהיה אפשרי לעקוף אותנו, לא נחגוג".

עוד באותו נושא: יורגן קלופ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי