"הבאתי לקלופ את אובמיאנג, הוא אמר שהוא לא צריך אותו"

יורגן קלופ, מוחמד סלאח
יורגן קלופ, מוחמד סלאח | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

רוני רוזנטל, שזכה עם ליברפול באליפות האחרונה שלה, התייחס למחלקת הסקאוטינג: "הביאו ליורגן את מאנה, הוא רק אמר 'כן'. הוא מאמן טוב, אבל בסוף זה השחקנים"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

רוני רוזנטל, שזכה עם ליברפול באליפות האחרונה שלה אי שם בעונת 1989/90, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לקבוצה העוצמתית של יורגן קלופ: "תראו כמה זמן חיכיתי, 30 שנה. יש להם את השחקנים, זה היה ככה כבר בעונה שעברה וראו שזה עומד לקרות. בחירת השחקנים היא הסיפור, זה לקח להם שלושים שנה".

איך מתבצע הרכש של ליברפול: "הרעיונות באים ממחלקת הסקאוטינג, למאמן אין זמן להתעסק בזה. קלופ לא יכול גם להיות במגרש וגם לחפש שחקנים. הביאו לו את סאדיו מאנה ואמרו 'יש את מאנה, תסתכל'. כשהוא ראה, הוא אמר 'כן, זה מתאים לי'. אם לא היו מוצאים לו את מאנה, הוא לא היה אומר כן. הקניות של ליברפול היו טובות מאוד. הוא מאמן טוב, אבל בסוף זה השחקנים ויש לו חומר שחקנים מצוין".

על העומק: "הסגל הוא מצוין. יש להם שלושה חלוצים ועל הספסל יושב אחד בשם אוריגי, שנכנס ונותן גולים – מה צריך יותר מזה? יש לקלופ מבחר של חלוצים. כשמישהו נפצע, אתה לא מרגיש בכלל את ההבדל. את אליסון הוא הביא, אבל אני לא מדבר על מקרה ספציפי. אני אתן לך דוגמא, לפני שבע שנים נסעתי לדורטמונד והבאתי את אובמיאנג, שהוא היו עוד בחיתולים שלו, קלופ אמר 'לא, אני לא צריך אותו, אני לא לוקח את השחקן הזה'. מאמן כדורגל לא רואה מה יהיה בעתיד, הוא מסכל על כאן ועכשיו. אובמאינג המשיך לתת גולים ואחרי זה, שנה מאוחר יותר, קלופ כבר לקח אותו".

לזכות בליגת האלופות פעם נוספת עם אותו סגל: "זה נדיר, אבל זה לא פלא כי יש להם קבוצה טובה. אין פה מזל אלא יכולת. כשאתה רואה שקבוצה מנצחת כל כך הרבה, זה כבר לא מזל. תמיד יש אלמנט של מזל בכדורגל, כמו במקרה של לסטר לפני שנתיים. ליברפול לא מספיקה לנצח וראו את הכיוון כבר לפני שלוש שנים".

על אנפילד: "מטורף, אבל עוד לא הייתי שם לאחר השיפוץ. כששיחקתי זה היה מטורף עם 45,000 איש, אז מה עכשיו? אם היית שם את האוהדים של ליברפול באצטדיון של טוטנהאם, זה היה עוד יותר מטורף. שחקנים יעזבו? הם לא צריכים את הכסף, הם לא יימכרו שלושה שחקנים. אולי ייתנו לאחד ללכת". 

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי