פרק חדש ביריבות עתיקה: מוריניו יארח את פפ

ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה
ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

טוטנהאם תארח בראשון (18:15, ספורט1) את מנצ'סטר סיטי לקרב חשוב מאוד מבחינתה במאבק על הטופ 4, צמד המאמנים שוב יתעמתו ראש בראש כמו בימים הגדולים בריאל וברצלונה

(גודל טקסט)

אפשר להגיד שהתחרות בליגה האנגלית כבר פחות או יותר נגמרה, שכן ליברפול דוהרת עם קצב מסחרר של צבירת נקודות לתואר אליפות ראשון אחרי 30 שנים שחונות והיא נמצאת בפער של 19 נקודות על מנצ'סטר סיטי, האלופה המכהנת ומי שנמצאת כרגע במקום השני.

הסיטיזנס יתארחו מחר (ראשון) באצטדיון של טוטנהאם (18:15, ספורט1) ויפגשו לקרב ענק את התרנגולים. המטרות של התכולים כעת מתרכזות בעיקר בליגת האלופות, כאשר בשמינית הגמר מחכה להם ריאל מדריד למשחק אדיר, אך לספרס חשיבות גדולה למשחק. הקבוצה פתחה את העונה רע והיא נמצאת כעת במקום השישי, כך שהיא חייבת נקודות בכדי לסיים את העונה בארבע המקומות הראשונים ולהגיע לליגת האלופות בעונה הבאה. 

אך מה שיתפוס את העין בהתמודדות בין הקבוצות תהיה הפרק החדש שייפתח בין צמד המאמנים – ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה. אי אפשר לשכוח את הימים הגדולים של השניים בריאל מדריד ובברצלונה, שם נתפסו כיריבים נצחיים. אין ספק שהמפגש ביניהם יהיה עם יותר אחווה מבעבר, אך נקבל את אותה תשוקה ששניהם תמיד מביאים איתם.


ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה בימיהם בספרד. יריבים נצחיים (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

עימותי העבר קצת נשכחו והמפגשים האחרונים ביניהם, כש'המיוחד' אימן במנצ'סטר יונייטד, לא היו עם אותו ניצוץ של פעם. זו תהיה הפעם ה-23 שהם ייפגשו במהלך הקריירה שלהם, ולספרדי יתרון בולט במאזן ביניהם – כאשר הוא ניצח 10 פעמים, בעוד הפורטוגלי עשה זאת חמש פעמים בלבד. שבעה משחקים הסתיימו ללא הכרעה.

מוריניו התייחס למפגש הקרוב מול הנמסיס שלו ואמר: "אני זוכר את השנים שנלחמנו אחד מול השני, אבל אני חושב שזה לא אני נגד פפ, אלא יותר המועדונים, ועכשיו זה פרק חדש. יש לנו בטוטנהאם חזון לעתיד המועדון וכרגע אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים העונה".

התרנגולים לא הצליחו לגבור על סיטי בליגה בששת המפגשים האחרונים ביניהם, והפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני כמעט שלוש וחצי שנים. מבחינה מקצועית ולאור הבעיות בחוד ההתקפה והפציעה הקשה של הארי קיין, מוריניו צפוי לפתוח ללא חלוץ טבעי – כאשר יונג-מין סון, דלה אלי ולוקאס מורה ישחקו בהתקפה.

מן העבר השני, גווארדיולה צפוי לעלות עם ז'ואאו קאנסלו כמגן שמאלי ועם קווין דה בריינה וברנרדו סילבה בקישור לצידו של רודרי. ראחים סטרלינג וריאד מחרז ישחקו באגפים, וייתכן כי גבריאל ז'סוס ימשיך בהתקפה במקומו של סרחיו אגוארו.


אגוארו. יישאר פעם נוספת על הספסל? (LI SCARFF/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי