מוריניו: "הרבה קבוצות קרובות אלינו, המאבק על ליגת האלופות פתוח"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Laurence Griffiths/Getty Images

טוטנהאם רק נקודה מהמקום הרביעי, אבל השעיית מנצ'סטר סיטי טרפה את הקלפים: "ארסנל, אברטון, וולבס ושפילד מאמינות שהן יכולות להעפיל", אמר "המיוחד" לאחר ה-2:3 על אסטון וילה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

קבוצה אחת בלבד הבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה, זוהי כמובן ליברפול, האלופה שבדרך, אבל הקרב הגדול זכה לתפנית בעלילה בסוף השבוע. מיד לאחר הרחקת מנצ'סטר סיטי מהמפעל לשנתיים הבאות, הבינו קבוצות הצמרת בממלכה שגם המקום החמישי בפרמיירליג יוביל בסוף העונה למפעל היוקרתי ואם לא היה צמוד מספיק, כעת גם ארסנל, המדורגת עשירית במרחק שש נקודות בלבד מטוטנהאם החמישית, רואה את עצמה חלק מהמאבק.

אחת המרוויחות העיקריות מהסיטואציה שנוצרה היא ללא ספק טוטנהאם, קבוצתו של ז'וזה מוריניו, שמזה שבועות רבים רודפת אחרי צ'לסי הרביעית, אבל כעת היא במקום שמוליך לליגת האלופות. אם לא די בכך, אתמול (ראשון) היא ניצחה 2:3 את אסטון וילה משער של יונג מין סון עמוק בתוספת הזמן ולפחות עד המשחק הערב בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד (החל מ-21:50 בספורט1), היא רחוקה מהבלוז נקודה אחת בלבד.

טוטנהאם נקלעה לפיגור מוקדם בבירמינגהאם משער עצמי של טובי אלדרווירלד, אבל הבלם הבלגי היה גם מי שהשווה את התוצאה, הדרום קוריאני השלים את המהפך רגע לפני המחצית מבעיטת עונשין מ-11 מטר – אמנם פפה ריינה הדף, אבל החלוץ כבש מהכדור החוזר – וגם מהשוויון מראשו של ביורן אנגלס הצליחו להיחלץ התרנגולים עמוק בתוספת הזמן, אחרי טעות קשה מאוד בהגנת המארחת, דווקא של אותו אנגלס, וכך נותרה הקבוצה נקודה מעל הקו האדום.


סון. שוב היה שם בשביל להציל את התרנגולים (JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images)

ז'וזה מוריניו אמר על מאבק האלופות: "לנו הגיע לנצח ולאסטון וילה לא הגיע להפסיד. הם שיחקו בשביל לנצח ומגיעות להם על כך מחמאות. לגבי ליגת האלופות, זה כרטיס על הפרק, אבל לא רק עבורנו – אלא לכל  מי שמתחרה. זה חלון עבור כל הקבוצות, כמו שפילד, וולבס, ארסנל, אברטון…המקום החמישי כבר לא רחוק מהן ולכולן יש תחושה שהן יכולות להעפיל לליגת האלופות".


פפה ריינה
, שהגיע בינואר כדי לתפוס את מקומו של טום היטון שנפצע וגמר את העונה, אמר: "טעויות קורות, אין מה לעשות. לביורן היה משחק אדיר חוץ מזה ואנחנו נעודד אותו ונהיה שם בשבילו. כולנו טועים ומה שחשוב זה ללמוד מזה. הלילה לא נישן, אבל מחר זה כבר יום חדש", אמר השוער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי