Sport1 Banner

צפו בתקציר: 0:2 ליונייטד על צ'לסי, שכבשה שני שערים שנפסלו

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Mike Hewitt/Getty Images

הקרב על הכרטיס לליגת האלופות רותח מתמיד. השדים האדומים רשמו ניצחון יוקרתי בזכות נגיחות של מרסיאל (45) ומגווייר (66), זומה וז'ירו "נהנו" מחסדי ה-VAR. קאנטה נפצע

(גודל טקסט)
אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, מנצ'סטר יונייטד שבה לעשות זאת הערב (שני), והיא עשתה את זה בסטייל יוצא מן הכלל עם ניצחון 0:2 יוקרתי על צ'לסי בסטמפורד ברידג' במסגרת המחזור ה-26 של הפרמיירליג. בכך, השדים האדומים עלו למקום השביעי והתקרבו למרחק של שלוש נקודות בלבד מהבלוז, שנמצאים במקום הרביעי.
 
 
המלחמה על הטופ חמש (שמוביל לליגת האלופות בסיום העונה בעקבות העונש של מנצ'סטר סיטי) מביאה למאבק צמוד בין צ'לסי, יונייטד, טוטנהאם (מקום חמישי), שפילד יונייטד (מקום שישי) וולבס (מקום שמיני) ואברטון (מקום תשיעי), כאשר בין הרביעית לתשיעית מפרידות חמש נקודות בלבד.
 
 
צ'לסי, שסיפקה מספר מהלכי כדורגל יפים, לא הייתה מספיק יעילה על אף שהייתה עדיפה לאורך לא מעט דקות במשחק, אך למדנו כבר מזמן בכדורגל ששליטה בכדור לא מביאה נקודות, והקבוצה של פרנק למפארד רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון. מהצד של חניכיו של אולה גונאר סולשיאר, הבלם אריק באיי חזר לשחק אחרי 10 חודשים בחוץ בעקבות פציעה, קיבל את האמון מהמאמן, פתח בהרכב ורשם 90 דקות. אגב, משחקו האחרון היה מול אותה צ'לסי באפריל 2019.


שחקני צ'לסי מאוכזבים (Mike Hewitt/Getty Images)

 
 
המחצית הראשונה נפתחה בשליטה של צ'לסי, שהגיעה בעשר הדקות הראשונות לשני מצבים טובים שהלכו אל מחוץ למסגרת. בדקה ה-13 הבלוז ספגו מכה קשה כשאנגולו קאנטה נפצע, ומייסון מאונט נכנס במקומו. בדקות שלאחר מכן המשחק מעט התאזן, אך עדיין המארחים היו עדיפים בזמן שיונייטד התקשתה להגיע למצבים.
 
 
עם זאת, גם צ'לסי הגיעה רק למצבים מועטים ובאופן מוזר למדי – לא נרשמה בעיה למסגרת מצד שתי הקבוצות עד לדקה ה-45. ובאותה דקה, בכדור הראשון שהלך למסגרת, דווקא השדים האדומים היו אלה שעלו ל-0:1, כאשר ארון וואן-ביסאקה סיפק בישול גדול לאנתוני מרסיאל, שנגח לרשת והוריד את חניכיו של אולה גונאר סולשיאר מאושרים למחצית.
 
 
בדקה ה-56 חניכיו של פרנק למפארד כבר חגגו שוויון אחרי שקורט זומה כבש בבעיטה מהאוויר לאחר קרן שנכנסה לרחבה, אך ה-VAR פסל את השער בעקבות עבירה של ססאר אספיליקווטה על ברנדון וויליאמס. הקצב היה מהיר מאוד בדקות אלה, כשיונייטד החלה לייצר מומנטום.


שחקני שתי הקבוצות בסיום המשחק (Mike Hewitt/Getty Images)

 
 
הלחץ של האדומים התבטא בבעיטה של ברונו פרננדש לקורה בדקה ה-64, ושתי דקות לאחר מכן הפורטוגלי בישל מקרן להארי מגווייר, שבנגיחה נהדרת קבע 0:2 לאורחים. בדקה ה-76 נפסל לצ'לסי שער שני במשחק, הפעם נגיחה נפלאה של אוליבייה ז'ירו, אך החלוץ הצרפתי היה בנבדל קטנטן. בהמשך, מייסון מאונט פגש את הקורה בכדור חופשי משלו, אך התוצאה נותרה בעינה עד לסיום, בו האדומים חגגו ניצחון חשוב ויוקרתי.
 
 
ביום שבת מצפה לצ'לסי קרב ענק מול טוטנהאם (14:10, ספורט1), יריבה ישירה במאבק על הטופ חמש. כל זה יקרה כששלושה ימים לאחר מכן הבלוז יארחו את באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות למשחק חשוב לא פחות, והם ללא ספק יצטרכו להיראות טוב יותר מאיך שנראו הערב. למנצ'סטר יונייטד מחכה נסיעה לבלגיה, כשתפגוש בחמישי את קלאב ברוז' בליגה האירופית (19:45, ספורט4), וביום ראשון תארח את ווטפורד (15:50, ספורט1) במסגרת הליגה.


פרנק למפארד (Ian MacNicol/Getty Images)


אולה גונאר סולשיאר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הרכבים
צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ריס ג'יימס, אנטוניו רודיגר, אנדראס כריסטנסן (קורט זומה, 46), ססאר אספיליקווטה, אנגולו קאנטה (מייסון מאונט, 13), ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ', וויליאן, פדרו, מיצ'י בטשואי (אוליבייה ז'ירו, 68).

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן-ביסאקה, אריק באיי, הארי מגווייר, לוק שואו, ברנדון וויליאמס, נמניה מאטיץ', פרד, ברונו פרננדש (דיוגו דאלוט, 90+2), דניאל ג'יימס (אנדראס פריירה, 80), אנתוני מרסיאל (אודיון איגהלו, 90).


אנגולו קאנטה בחימום (Mike Hewitt/Getty Images)


ברונו פרננדש בחימום (Shaun Botterill/Getty Images)


שחקני שתי הקבוצות בעלייה לכר הדשא (Mike Hewitt/Getty Images)

מהלך המשחק
המשחק נפתח בשליטה של צ'לסי, שהניעה בצורה יפה את הכדור והייתה קרובה לעלות ליתרון בדקה השישית. המגן הימני הנהדר ריס ג'יימס בעט חזק במיוחד ושטוח לעבר הפינה הרחוקה מ-18 מטרים, אך הכדור שלו שרק ליד הקורה. שלוש דקות לאחר מכן הבלוז רשמו מצב נוסף, כשוויליאן חתך מהאגף הימני לכיוון המרכז ובעט ברגל שמאל לעבר החיבורים הרחוקים. לצערו, הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת.


פרד שומר על אנגולו קאנטה (Shaun Botterill/Getty Images)

בדקה ה-13 בלבד צ'לסי ספגה מכה, כשמייסון מאונט החליף את אנגולו קאנטה שנפצע ולא יכל להמשיך. בדקות שלאחר מכן המשחק התאזן מבחינה השליטה בכדור והקצב היה גבוה, אך לא נרשמו מצבים מסוכנים, עד הדקה ה-26. פדרו הכניס כדור עומק פנטסטי למאונט שהיה בצידה השמאלי של הרחבה. הקשר הצעיר מסר כדור רוחב למיצ'י בטשואי שבעט בנגיעה, אך פספס את המסגרת ממצב טוב.


פרד נאבק עם ריס ג'יימס (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-36 סוף סוף יונייטד הגיעה למצב טוב. אנתוני מרסיאל החליף מסירות עם ברונו פרננדש, התקדם ובעט מתוך הרחבה ברגל שמאל, אך לא פגש את את מסגרת השער של ווילי קבאז'רו. ואז, בדקה ה-45, רגע לפני הירידה למחצית, יונייטד עלתה ל-0:1. ארון וואן-ביאסקה ביצע מהלך פשוט פנטסטי באגף הימני והגביה למרכז הרחבה, מרסיאל התרומם ונגח בצורה נהדרת לרשת. הכדור הראשון במשחק שהלך למסגרת – הלך גם לרשת.


מרסיאל חוגג (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


מרסיאל חוגג עם פרד (Mike Hewitt/Getty Images)


שחקני יונייטד חוגגים (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


מיצ'י בטשואי מאוכזב (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

עוד בתוך תוספת הזמן של החצי הראשון צ'לסי לא הייתה רחוקה מלהשוות, אך בטשואי בעט לא מספיק טוב מתוך הרחבה, ואחרי ארבע דקות של תוספת, השופט הוריד את שחקני שתי הקבוצות להפסקה.


מתאו קובאצ'יץ' נאבק עם נמניה מאטיץ' (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

עם פתיחת החצי השני, צ'לסי ביצעה חילוף כפוי שני במשחק, כאשר קורט זומה נכנס על חשבונו של אנדראס כריסטנסן. בדקה ה-56 אותו זומה כבש בבעיטה מהאוויר אחרי כדור קרן וכבר חגג יחד עם חבריו לקבוצה, אך השער נפסל אחרי בדיקה במערכת ה-VAR בעקבות עבירה של ססאר אספיליקווטה על ברנדון וויליאמס.


הבעיטה של זומה בדרך לרשת (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)


ה-VAR מבטל את שערו של זומה (Mike Hewitt/Getty Images)

בדקה ה-64 ברונו פרננדש לקח כדור חופשי מזווית קשה, ובזמן שכולם ציפו להגבהה בעט כדור חזק ומסובב לעבר הפינה הקרובה, אך הבעיטה הנהדרת שלו פגשה לצערו רק את הקורה.


אריק באיי במאבק אווירי עם פדרו (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

בדקה ה-66 פרננדש לקח כדור קרן ושוב סיפק כדור מצוין, שגם הביא ל-0:2 של יונייטד. הפורטוגלי הכניס כדור חד, הארי מגווייר הגיע לפני אנטוני רודיגר ונגח בעוצמה לרשת.


מגווייר נוגח לרשת (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


מגווייר חוגג עם נמניה מאטיץ' (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-73 מתאו קובאצ'יץ' מצא את עצמו חופשי ברחבה בדרך לאחד על אחד מול דויד דה חאה אחרי מסירה נפלאה של אוליבייה ז'ירו עם העקב, אך אריק באיי הגיע משום מקום וסיפק גלישה מדהימה לרגליו של הקשר הקרואטי ומנע שער בטוח.


אנטוניו רודיגר נאבק עם דניאל ג'יימס (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

בדקה ה-77 אוליבייה ז'ירו סיפק נגיחה פנטסטית לרשת אחרי הגבהה של מאונט מהאגף הימני, אך לצערו היה בנבדל קטנטן, ושוב ה-VAR לא היה נחמד לכחולים במשחק ופסל להם בפעם השנייה שער.


ז'ירו נוגח לרשת (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

בדקה ה-89 מייסון מאונט לקח כדור חופשי שהיה ממש תעתיק לזה שביצע ברונו פרננדש מהצד השני 25 דקות קודם לכן, כאשר בעט בחכמה וגם הוא פגש את הקורה של דה חאה. השוער הספרדי נפגע במהלך לאחר התגשות עם העמוד. אודיון איגהלו, שנכנס להופעת בכורה כמחליף בדקה ה-90, הגיע בתוספת הזמן למצב טוב מול קבאז'רו, אך החמיץ והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.


ברונו פרננדש (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


וויליאן נאבק עם אנתוני מרסיאל (Mike Hewitt/Getty Images)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי