למפארד עשה היסטוריה מול מוריניו אך תקף: "לא יכול להיות שלו סלסו לא הורחק"

פרנק למפארד, ז'וזה מוריניו
פרנק למפארד, ז'וזה מוריניו | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

האנגלי היה הראשון שמשלים דאבל על מאמנו בעבר אך טעות השופטים הרתיחה אותו: "זה לא מספיק שהם מתנצלים בסיום, לא היה צורך אפילו להביט במהלך". מוריניו: "אתם תשתעממו אבל אני גאה בשחקנים". וגם: אלונסו וז'ירו

קבוצות: טוטנהאם צ'לסי
(גודל טקסט)

במוקד המחזור ה-27 בפרמיירליג נערך אתמול (שבת) קרב ענק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. צ'לסי של פרנק למפארד אירחה את טוטנהאם והצליחה לנצח 1:2 ולפתוח פער של ארבע נקודות מהתרנגולים. זה היה הניצחון השני בלבד שלה בשבעה משחקי ליגה. מעבר לכך שמדובר בהכנה מצולחת של הבלוז לקראת המשחק הקשה נגד באיירן מינכן בליגת האלופות – הייתה גם היסטוריה קטנה. צ'לסי של למפארד היא הראשונה שמשלימה דאבל על קבוצה של ז'וזה מוריניו בעונת ליגה בודדת.

 
 
בצד השני הייתה אכזבה גדולה, אך לפי הסטטיסטיקה היה קשה להאמין שזה יהיה אחרת. טוטנהאם ניצחה רק משחק אחד מ-34 משחקי החוץ האחרונים שלה נגד צ'לסי בכל המסגרות (22 הפסדים) – עם 1:3 גדול באפריל 2018. ואם היא לא תצליח להשיג את הכרטיס למקום הרביעי, אפשר יהיה להביט על משחקי החוץ ולהבין מדוע: טוטנהאם ספגה שני שערים ומעלה בעשרה משחקי חוץ העונה – הכי הרבה מאז עונת 2008/09.
 
 
מוריניו אמר: "אני חושב שאתם תשתעממו ממני, כי אני אחזור על עצמי, בדיוק כפי שאמרתי אחרי ההפסד ללייפציג. אני מאוד גאה בשחקנים, הם נתנו הכל. אין לנו חלוץ. מי שמשחק בשפיץ הוא לא חלוץ טבעי והם עייפים מאוד בשל העומס ולכן כל כך קשה לנו. אין לנו בעיות טקטיות, שלטנו ברוב שלבי המשחק אבל נענשנו על טעויות אינדיבודאליות. הפסד הוא הפסד אבל הדבר הכי טוב הוא שבשניות האחרונות נלחמנו וזה חשוב מאוד מבחינתי. חבל שבחלק האחרון של המשחק כשצ'לסי פחדה – לא הייתה לנו את הנוכחות ולא היה לנו את הכוח לעשות יותר ממה שעשינו".


פרנק למפארד ושחקני צ'לסי. ניצחון ענק (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)
 

 
למפארד תקף את ההחלטה לא לשלוף אדום לג'ובאני לו סלסו אחרי העבירה על ססאר אספיליקווטה: "זה עוד סימן שאלה נוסף עבור ה-VAR. חיכינו לכרטיס האדום, ברור, לא כדי להרוויח משהו אלא כי מדובר בעבירה קשה שסיכנה שחקן. זה לא מספיק טוב שאחרי המשחק מודים בטעות. לשופטים יש עבודה קשה וה-VAR כאן כדי לעזור להם, אבל לא היה צורך להביט אפילו במהלך שוב. זו החלטה אנושית ברורה – עבירה מכוערת".
 
 
"צ'לסי הנחיתה מכה משמעותית על טוטנהאם בקרב על הטופ4 עם ניצחון סופר-ראוי", נכתב ב-"BBC". "מוריניו רצה לחלוף על פני האקסית אך כשל מול תלמידו למפארד שכל ארבעת השינויים שביצע השפיעו במידה ניכרת על המשחק". "רגע משמעותי מאוד עבור למפארד והעונה של צ'לסי שהראתה לא מעט סיבות לדאגה לאחר התוצאות האחרונות", נכתב ב"סקיי ספורטס".

מרקוס אלונסו שפתח לראשונה בהרכב ב-2020 והחלוץ אוליבייה ז'ירו שכבש – זכו למחמאות. "הביאו את הדרבי של לונדון", נכתב. מאז שהמגן הספרדי הצטרף לצ'לסי ב-2016 הוא היה מעורב ב-28 שערים (17 כבש בעצמו ובישל עוד 11) -יותר מכל שחקן הגנה אחר בליגה. מעבר לכך, שלושה מהם הוא כבש נגד הספרס. והחלוץ? היה מעורב ב-14 שערים ב-14 הפעמים האחרונים בהם פתח בהרכב. האם נראה אותם בהרכב גם נגד באיירן מינכן?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי