צפו בתקציר: ברונו פרננדש כבש ובישל, 0:3 ליונייטד על ווטפורד

ברונו פרננדש
ברונו פרננדש | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

הרכש של סולשיאר הוביל את השדים האדומים לניצחון על הצרעות ולמקום החמישי, כשסחט פנדל, הבקיע מ-11 מטר ולאחר מכן סידר שערים למרסיאל ולגרינווד שסיפקו ביצועים אדירים

(גודל טקסט)

שלושה ימים בלבד אחרי משחקיהן בליגה האירופית, מנצ'סטר יונייטד ו-וולבס שבו היום(ראשון)  לפרמיירליג וסיפקו הצהרות כוונות לקראת הישורת האחרונה והמאבק על ליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד אמנם חזרה רק עם 1:1 מהמשחק בבלגיה נגד קלאב ברוז', אבל בהובלת הרכש ברונו פרננדש הציגה יכולת משכנעת מאוד ב-0:3 על ווטפורד, כשהפורטוגלי כובש לראשונה וגם מבשל. במקביל, וולבס דרסה בביתה 0:3 את נוריץ' עם הופעה נפלאה נוספת של הצמד דיוגו ז'וטה וראול חימנס.

מנצ'סטר יונייטד – ווטפורד 0:3
כנראה שמנצ'סטר יונייטד לא סתם ניהלה מו"מ עיקש במשך שבועות ארוכים לרכישת ברונו פרננדש מספורטינג ליסבון. כשלושה שבועות מאז נחת תמורת כ-60 מיליון יורו, הפורטוגלי בהחלט עושה את ההבדל והיום הוא הוביל את השדים האדומים לניצחון 0:3 על ווטפורד – עם שער בכורה מנקודת הפנדל, מיקום ממנו כבר החטיאו העונה גם מרקוס ראשפורד וגם פול פוגבה הפצועים, יצירת מצב שהוביל לשער של אנתוני מרסיאל ובישול למייסון גרינווד.

אחרי דקות טובות ללא שערים, בדקה ה-42 הגיע הרגע הגדול של הפורטוגלי. הוא נשלח לכדור עומק בתוך הרחבה, בניסיון לעקוף את בן פוסטר הוא הוכשל על ידי השוער ובעצמו התייצב על נקודת הפנדל כדי להעלות את קבוצתו ליתרון. מאז אפריל 2016, ברונו פרננדש כבש את כל 13 הפנדלים שבעט במסגרת משחקי ליגה, 12 מ-12 היו לו במדי ספורטינג וכעת הוא עם 100 אחוזי הצלחה מהנקודה הלבנה במדי השדים האדומים – והוא גם הפך לשחקן הראשון שכובש את שערו הראשון במועדון במסגרת הפרמיירליג מנקודת הפנדל.


פרננדש סוחט את הפנדל (Richard Heathcote/Getty Images)

בדקה ה-53 הצליח טרוי דיני להבקיע לאחר ערבובייה ברחבה, אבל שופטי המסך זיהו נגיעת יד של קרייג דוסון שהיה הראשון לאיים על שערו של דה חאה באותו מהלך ועל כן השער נפסל. בדקה ה-58 כבר הוכרע המפגש, אחרי שברונו פרננדש שוב היה מעורב ואנתוני מרסיאל כבש את אחד השערים היפים שראינו העונה בליגה: שוב היה זה כדור עומק שחתך את הגנת ווטפורד, הפורטוגלי היה על תקן המוסר, והפעם מרסיאל היה זה שניצב מול פוסטר. החלוץ ניסה להקפיץ מעליו, אבל הכדור חזר אל מרסיאל שפשוט היתל בשני שומרים ושוב הקפיץ לשער החשוף והפעם גם פגש את הרשת.

בדקה ה-75 גם מייסון גרינווד הצעיר הצטרף לחגיגה, כשדהר חצי מגרש, מסר לפרננדש וקיבל ממנו בחזרה כדי לבעוט ברגל שמאל למשקוף ופנימה. ב-12 הדקו האחרונות גם עלה מהספסל סקוט מקטומיניי הסקוטי, ששב מפציעה ארוכה, והרכש הניגרי אודיון איגהלו כמעט כבש מול האקסית במדיה פרח, אבל אחרי שעקף את פוסטר בעט מזווית קשה החוצה.


מרסיאל יודע למי להודות (Clive Brunskill/Getty Images)

אחרי ה-0:2 על צ'לסי ביום שני שעבר, זהו ניצחון ליגה שני ברצף של החבורה של אולה גונאר סולשיאר, שכעת תוספת את המקום החמישי, שצפוי להוביל לליגת האלופות בעונה הבאה כל עוד מנצ'סטר סיטי לא תצליח לבטל את השעייתה ממפעלי אופ"א. ליונייטד כעת 41 נקודות והיא ביתרון נקודה על פני טוטנהאם ושפילד יונייטד. ווטפורד, לעומתה, לא ניצחה כבר חמישה משחקי ליגה רצופים והיא עדיין במקום ה-19 שמוביל לצ'מפיונשיפ, בשוויון עם ווסטהאם שתשחק מחר מול ליברפול (22:00 בספורט1) ובמרחק נקודה מאסטון וילה שבמקום ה-17.


ברונו פרננדש. שער בכורה ועוד באולד טראפורד (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

וולבס – נוריץ' 0:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ביום חמישי הזאבים היו בשיאם ונתנו את אחד ממשחקי השיא שלהם העונה, כאשר הביסו 0:4 את אספניול והם כבר עם יותר מרגל וחצי בשלב שמינית גמר הליגה האירופית. זו גם הייתה הסיבה לכך שהמאמן נונו החליט לחזור למערך מהעונה שעברה, 3-5-2, ולספסל ירד אדאמה טראורה. זה השתלם לו פעם נוספת, כי לחיים חזר דיוגו ז'וטה שכבש צמד, ראול חימנס נעץ את השלישי ו-וולבס ניצחה את נועלת הטבלה בקלילות ועלתה למקום השמיני עם 39 נקודות, רק נקודה מטוטנהאם ומשפילד ובמרחק שתי נקודות בלבד מיונייטד.

לאור שינוי המערך, כשחקן כנף בצד ימין שוב עלה מאט דוהרטי וכעבור 19 דקות הוא כבר בישל לדיוגו ז'וטה את שער היתרון. הפורטוגלי, שכבש שלושער מול אספניול, השלים צמד בדקה ה-30 וחברו לחוד, המקסיקני ראול חימנס, חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-50 כשבעט מקו השער אחרי שכדור של ז'וטה פגש את הקורה של טים קרול. הקנריות מנוריץ', שבמחזור שעבר הקשו ונכנעו רק 1:0 לליברפול, עדיין במרחק שבע נקודות מהמקום ה-17 ונראים בדרכם הבטוחה בחזרה לצ'מפיונשיפ.


ז'וטה. חמישה שערים בשלושה ימים (Laurence Griffiths/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי