שבת בפרמיירליג: ליברפול תעצור את רצף ההפסדים?

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

אחרי שהובסה 3:0 בווטפורד והודחה מהגביע על ידי צ'לסי, תנסה החבורה של קלופ לשוב למסלול הניצחונות מול בורנמות' שירדה מתחת לקו האדום (14:20 בספורט1). וגם: ארסנל בדרבי לונדוני וטוטנהאם בקרב אצל ברנלי

(גודל טקסט)

המחזור ה-29 בליגה האנגלית ייצא מחר (שבת) לדרך והמשחק שייפתח אותו ייערך באצטדיון אנפילד, שם תנסה ליברפול להימנע מהפסד שלישי ברציפות וגם להבקיע לראשונה אחרי שלושה משחקים, לקראת זכייתה באליפות ראשונה מזה 30 שנה. עוד מחר בפרמיירליג, ארסנל תארח את ווסטהאם לפני משחק אמצע השבוע שלה נגד מנצ'סטר סיטי, וולבס תקווה להמשיך במומנטום מול ברייטון ואת היום ינעל המשחק בין ברנלי לטוטנהאם המתרסקת.

ליברפול – בורנמות' (החל מ-14:20, ישיר בספורט1)
ליברפול הפסידה רק שני משחקים העונה עד חודש פברואר וגם הם היו ב-2019 – הראשון היה בליגת האלופות בנאפולי אי שם בחודש ספטמבר, במחזור הראשון של המפעל, והיא הושפלה בדצמבר 5:0 על ידי אסטון וילה בגביע הליגה, אבל היא שיחקה עם קבוצת המילואים מכיוון שיורגן קלופ וחניכיו היו באליפות העולם לקבוצות וזכו בגביע. אלא שמה-18.2, בארבעה משחקים שנערכו, היא הפסידה בשלושה וכבשה רק פעם אחת, ב-2:3 על ווסטהאם שגם במהלכו היא נקלעה לפיגור והשיגה מהפך דרמטי.

מחר יתייצבו המייטרדס למשחק מול בורנמות', שלאחר שני הפסדי חוץ הציגה משחק נפלא בשבת שעברה מול צ'לסי, אבל אחרי שהפכה ל-1:2 ספגה בדקה ה-85 את השוויון וירדה למקום ה-18, משמע מתחת לקו האדום – לאחר שווטפורד הביסה 0:3 את… ליברפול. ביום רביעי תארח ליברפול את אתלטיקו מדריד לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אחרי ההפסד 1:0 בספרד ויהיה מעניין לראות אם קלופ יעניק לכוכביו מנוחה או שמא יעלה עם ה-11 הטובים ביותר שעומדים לרשותו כדי לשוב למסלול הניצחונות, אחרי שהם הושפלו 2:0 על ידי צ'לסי ועפו מהגביע ביום רביעי.


סלאח. עלה מהספסל נגד צ'לסי והיה שותף להשפלה (Clive Mason/Getty Images)

מוחמד סלאח, שלא פתח בסטמפורד ברידג', צפוי לשוב להרכב וכמוהו גם טרנט אלכסנדר ארנולד שזכה למנוחה ולא היה בסגל. נאבי קייטה חזר השבוע לאימונים וצפוי לכל הפחות לשבת על הספסל, כמו גם ג'יימס מילנר, אולם קלופ גילה שאליסון סבל מפציעת שריר באזור המותן לפני המשחק נגד צ'לסי ולא יעמוד לרשותו הן מחר והן נגד אתלטיקו מדריד, כשגם ג'ורדן הנדרסון לא ישותף, זאת בכדי לנסות להכשירו לליגת האלופות באמצע השבוע. רק נזכיר כי 10 מחזורים לתום העונה, לליברפול בסך הכל חסרות 12 נקודות כדי לזכות רשמית באליפות.

קלופ דיבר על השבוע הקשה שעבר על ליברפול במסיבת העיתונאים לקראת מחר: "ניצחונות נותנים לך ביטחון, הפסדים מורידים אותו וזה נורמלי. עלינו להילחם כיחידה בשביל לחזור למסלול. קיימנו אסיפה קבוצתית אחרי צ'לסי, אמרתי שאהבתי לא מעט חלקים מהמשחק. קשה להגיד זאת כשמפסידים, אבל זו האמת. מה שחשוב זה איך מגיבים על המגרש, הבחורים רוצים לעשות זאת בדרך הנכונה".

ארסנל – ווסטהאם (החל מ-16:50, ישיר בספורט2)
דרבי לונדוני באצטדיון האמירויות. אחרי ההדחה המביכה מהליגה האירופית בשבוע שעבר, מיקל ארטטה שיתף בעיקר את שחקני הסגל הרחב והצעירים ב-0:2 על פורטסמות' בגביע ביום שני והכוכבים זכו למנוחה – כולל מלך שערי הליגה, פייר אמריק אובמיאנג. אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים ולקראת משחק השלמה נגד מנצ'סטר סיטי ביום רביעי, ארסנל פוגשת את הפטישים שנמצאים מעל לקו האדום רק בזכות הפרש שערים עדיף וכך יצא שהדרבי יהיה חם מהרגיל.

לארסנל, לה משחק חסר, 37 נקודות, אבל היא רק במרחק שמונה מצ'לסי הרביעית וחמש נקודות ממנצ'סטר יונייטד ומוולבס שבמקום החמישי, מקום שיעניק את הכרטיס לליגת האלופות אם השעיית מנצ'סטר סיטי ממעלי אופ"א תישאר בעינה. אלא שווסטהאם מציגה משמת שיפור ואחרי שמונה משחקים רצופים ללא הפסד, האחרון שבהם היה 3:2 באנפילד לליברפול, היא גברה 1:3 על סאות'המפטון בשבוע שעבר והחבורה של דייויד מויס הצליחה לשפר את הפרש השערים שלה וכך להישאר מעל לקו האדום, לפחות כרגע.


אובמיאנג אחרי ההחמצה נגד אולימפיאקוס בדקה ה-120. ישוב להרעיד רשתות? (Julian Finney/Getty Images)

ברנלי – טוטנהאם (החל מ-19:20, ישיר בספורט1)
ז'וזה מוריניו והתרנגולים במגמת התרסקות. הכוכבים הארי קיין ויונג מין סון פצועים, מליגת האלופות טוטנהאם על סף הדחה אחרי 1:0 ביתי ללייפציג, מהגביע האנגלי הם הודחו השבוע מול נוריץ', נועלת הטבלה בליגה בתום דו קרב פנדלים אחרי 120 דקות וגם בליגה נרשמו שני הפסדים רצופים, לוולבס ולצ'לסי, שתיים מהיריבות המשמעותיות בקרב על ליגת האלופות. מחר הם יתארחו אצל ברנלי, שלא הפסידה בארבעת המחזורים האחרונים וספגה ברצף הזה שער אחד בלבד, בידיעה שמעידה נוספת עלולה במידה זו או אחרת לחסל את סיכוייהם להתברג בין חמש הראשונות.

בעקבות התוצאות האחרונות, טוטנהאם ירדה למקום השביעי עם 40 נקודות, מובילה על שפילד יונייטד רק בזכות הפרש שערים – ולקבוצה שעלתה השנה מהצ'מפיונשיפ משחק חסר – מרחק שתי נקודות מיונייטד ומוולבס, חמש מצ'לסי וברנלי תעקוף אותה בנקודה אם היא תנצח מחר. כבר ביום שלישי טוטנהאם תתארח אצל לייפציג, אלא שבשונה מליברפול וקבוצות אחרות, קשה להאמין שתתבצע רוטציה בשל העובדה שלמוריניו אין כל כך שחקנים בשביל לבצע שינויים. אריק דייר צפוי לעמוד לדין בעקבות העלייה שלו ביציע אחרי ההפסד לנוריץ', אבל מחר אמור להיכלל בסגל. גם דלה עלי, שעלול לספוג עונש הרחקה לאחר שהעלה סרטון ובו לעג להתפשטות נגיף הקורונה, יעמוד לרשות המנג'ר.


משחקים נוספים, החל מ-16:50 בחגיגה אנגלית בספורט1: סאות'המפטון – ניוקאסל, קריסטל פאלאס – ווטפורד, שפילד יונייטד – נוריץ', וולבס – ברייטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי