גווארדיולה: "אין טעם לשחק כדורגל ללא קהל"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

רגע לפני ארסנל ברביעי (21:15, ספורט2), מאמן מנצ'סטר סיטי מתנגד ליציעים ריקים בעקבות נגיף הקורונה ומחמיא למאמן היריב ארטטה, ששימש כעוזרו: "אנחנו מדברים על הכל". וגם: מתי סאנה יחזור?

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי חווה עונה לא פשוטה בליגה ובקרוב גם תאבד באופן רשמי (למרות שזה קרה כבר מזמן) את תואר האליפות. אחרי שהפסידה 2:0 למנצ'סטר יונייטד ביום ראשון עם תצוגת נפל של השוער אדרסון, התכולים יארחו מחר (רביעי) את ארסנל (21:15, שידור ישיר בספורט2) את ארסנל למשחק השלמה מהמחזור ה-28.

קווין דה בריינה ואיימריק לאפורט חזרו לאימונים, אך עדיין נמצאים בספק להתמודדות. זה לא יהיה עוד משחק עבור מאמן הסיטיזנס, פפ גווארדיולה, שיפגוש מנגד את מאמן התותחנים וחניכו, מיקל ארטטה. כזכור, האחרון עזב בדצמבר האחרון את תפקיד עוזר המאמן של מנצ'סטר סיטי לטובת משרת האימון הראשונה שלו – בארסנל.

"הייתי משוכנע שהוא יהפוך למאמן כשההזדמנות שלו תגיע, וזו הייתה ההזדמנות בשבילו", אמר פפ על המפגש מול המאמן הצעיר. "הרעיונות שלו כבר מונחלים בקבוצה והיא השתפרה מאז שהוא הצטרף. אני בטוח שארסנל עוד תמשיך להשתפר. הוא לא צריך את העזרה שלי, אנחנו מדברים על הכל – משפחה, חברים וגם איך הוא מסתדר. העוזרים שלי חופשיים לעשות מה שהם מרגישים שנכון עבור הקבוצה, כך זה היה גם כשהייתי בבאיירן מינכן. תוכלו לשאול את ראחים סטרלינג כמה מיקל עזר לו".


ארטטה עם פפ בתקופתם בסיטי (Gettyimages)

על נגיף הקורונה: "אנחנו מודעים למצב. הליגה באיטליה בהשהייה ובספרד משחקים את שני המחזורים הקרובים ללא קהל. אני חושב שזה הולך לקרות גם כאן. עלינו לשאול האם זה עובד לשחק כדורגל ללא צופים. אם אנשים לא באים לצפות במשחקים, אז אין טעם. לא הייתי רוצה לשחק בליגת האלופות למשל ללא קהל. נעקוב אחרי ההוראות".

לסיכום פפ הגן על השוער אדרסון אחרי ההופעה הרעה מול יונייטד: "שוער יוצא דופן. לי אסור לטעות, לשחקנים מותר". כמו כן, חשף שלירוי סאנה, שפצוע כבר יותר מחצי שנה, לא רחוק מחזרה: "מצבו משתפר משבוע לשבוע, אני נרגש מאוד לקבל אותו בחזרה. הוא כבר לא פצוע, הוא יכל לחזור לשחק לפני מספר שבועות, נחליט בקרוב מתי יהיה נכון להחזיר אותו".

לא סתם גווארדיולה שפך מחמאות על ארטטה. ארסנל אמנם עדיין לא מבריקה, אך מחזיקה כרגע ברצף המשחקים הגבוה ביותר ללא ההפסד בפרמיירליג – שמונה משחקים. ארבעה מתוכם היא סיימה בתיקו, בתווך היא הודחה מהליגה האירופית בצורה כואבת מול אולימפיאקוס, אך בכל זאת נראה שהתותחנים עלו על דרך חדשה.


שחקני ארסנל חוגגים עם ארטטה. יצאו לדרך חדשה? (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

המאמן הצעיר אמר לקראת ההתמודדות: "זה יהיה לילה מיוחד, אני נרגיש לחזור לאיתיחאד. עכשיו אני נמצא בתפקיד אחר ועל ספסל אחר ואעשה את הכי טוב שאני יכול עבור המועדון שלי. לפני שלושה שבועות זה היה נראה בלתי אפשרי שנסיים במקום שנוביל לליגת האלופות בסיום העונה, ועכשיו זה נראה קצת יותר אפשרי. יש עוד דרך ארוכה ואנחנו רוצים ללכת משחק אחרי משחק. עלינו להיות במיטבנו".

לוקאס טוריירה, שנפצע באופן לא פשוט במשחק הגביע מול פורטסמות', ייעדר שמונה-עשרה שבועות ועשוי לחזור רק לקראת מחזורי הסיום של העונה. שקודראן מוסטאפי וסדריק סוארס (שהגיע בינואר בהשאלה פצוע וטרם ערך בכורה) ישובו בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי