עוד ארבעה שחקני סמפדוריה נדבקו בקורונה, ארטטה הגיב לראשונה

שחקני סמפדוריה
שחקני סמפדוריה | Paolo Rattini/Getty Images

לאחר שגביאדיני אובחן כחולה, האיטלקים בישרו שהנגיף הגיע לחבריו וגם לרופא הקבוצה. גם חלוץ פיורנטינה נדבק. מאמן ארסנל: "כבר מרגיש יותר טוב". ברצלונה עצרה את פעילותה, שחקני אברטון נכנסו לבידוד

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)
בהלת הקורונה הולכת וגוברת ברחבי העולם וממשיכה לגבות גם מחיר ספורטיבי. מספר הנדבקים בישראל חצה את רף ה-120 נכון להיום (שישי) והקבוצות המקומיות בענפים השונים נערכות להשלכות ההשהייה של כלל הליגות בעקבות התפשטות הנגיף, בארצות הברית הוחלט על הפסקת משחקי ה-NBA לחודש ימים ומשרד התרבות והספורט השהה את כל פעילות הענפים בישראל. גם בגרמניה הודיעו אחה"צ (שישי) על עצירת המשחקים בליגות הכדורגל. לפניכם כל העדכונים מההתפתחויות בעולם סביב הנגיף שממשיך להתפשט.

כל העדכונים
* התפתחות דרמטית בסמפדוריה: לאחר שמנולו גביאדיני אובחן אתמול כחולה קורונה, המועדון בישר כי גם רופא הקבוצה נדבק בנגיף יחד עם ארבעה שחקנים נוספים: עומאר קולי, אלבין אקדל, מורטן ת'ורסבי ואנטוניו לה גומינה.

* העיתונאי האיטלקי פבריציו רומאנו דיווח שגם חלוץ פיורנטינה, דושאן ולאהוביץ', נדבק בווירוס.

* מנג'ר ארסנל מיקל ארטטה, שאובחן אתמול כחולה, הגיב לראשונה בטוויטר: "תודה לכולם על המילים החמות והתמיכה. אני כבר מרגיש יותר טוב. כולנו עומדים בפני אתגר עצום ובלתי צפוי. בריאות כולנו היא הדבר היחיד שחשוב כרגע. הגנו אחד על השני והישמעו להנחיות וכולנו נעבור את זה ביחד. כל הכבוד לפרמיירליג על קבלת ההחלטה הנכונה".

* הג'ירו ד'איטליה, מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, היה אמור לצאת לדרך ב-9 במאי, אך נדחה ומועד חדש ייקבע לו ב-3 באפריל.

* פיב"א הודיעה שהמפעלים הבאים נדחו לפחות עד תום העונה בליגות השונות: יורוליג נשים, יורוקאפ נשים, ויורופקאפ גברים (בו שיחקה עירוני נס ציונה)

* ברצלונה הודיעה שהתחשב במצב הרפואי ובהתאם להוראות שקיבלה מהנהלת הצוות הרפואי של המועדון, הקבוצה הראשונה השעתה את פעילותה עד להודעה חדשה.

* הבונדסליגה נכנעה גם היא באופן סופי לנגיף הקורונה המתפשט בכל רחבי אירופה. לאחר שתכננו בהתחלה לקיים את המחזור ה-26 ללא קהל, ואחריו להשבית את הפעילות עד ה-2 באפריל, ראשי הליגה הודיעו אחר הצהריים (שישי) כי גם משחקי סוף השבוע בשני הדרגים הבכירים של הכדורגל הגרמני בוטלו.

* כל ענפי הספורט בישראל הופסקו: בהתייעצות שהתקיימה הבוקר בין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו למנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי, הוחלט, בהמשך להודעה על הקפאת הפעילות בליגות הכדורגל, על הפסקת הפעילות בכל ענפי הספורט. ההחלטה נועדה לשמור על בריאות הציבור והיא נכנסה לתוקף מידית.

* בפרמיירליג עוד הודיעו אתמול (חמישי) כי הכוונה הייתה לערוך את המחזור הקרוב כמתוכנן, אבל נראה שלאור קצב הנדבקים, דחיית המשחקים הפכה לדבר בלתי נמנע. אחרי שארסנל הודיעה שמאמנה מיקל ארטטה נדבק בנגיף הקורונה, הגיע תורה של צ'לסי שבישרה בשעות הלילה המאחרות כי שחקנה קאלום הדסון-אודוי נדבק גם הוא בנגיף. במועדון הודיעו שלא כל השחקנים ואנשי הצוות המקצועי יועברו באופן אוטומטי לבידוד, אלא כל מי שיצר קשר הדוק עם האנגלי בן ה-19 בימים האחרונים והצפי שהשאר יחזרו לפעילות מלאה. 

* סימן לבאות? מיד אחרי הפרמיירליג גם ההתאחדות הסקוטית הודיע כי משחקי הליגות המקצועניות יושבתו עד להודעה חדשה. עדיין לא ברור אם גם המשחק נגד נבחרת ישראל יבוטל ונראה שנקבל בנושא תמונה ברורה יותר בימים הקרובים.

* אקס מכבי תל אביב בכדורסל, טייריס רייס שהוביל את הצהובים לזכייתם האחרונה ביורוליג ב-2014, רמז על פרישה ממשחק פעיל לאחר שנגיף הקורונה הביא להשבת ענף הכדורסל. רייס צייץ: "לסיים קריירה בגלל וירוס. מנענע את ראשי. אני צריך שאלוהי הכדורסל יבוא לטפל בנושא הזה! אבל המשפחה מעל הכל!"

* הדסון-אודוי הציג תסמינים להתקררות ביום שני בבוקר, ולא היה בשטח האימונים כאמצעי זהירות. עם זאת, החל בתהליך של בידוד רק אתמול בלילה. בצ'לסי הוסיפו שהיום בשעות הבוקר, תדון הקבוצה יחד עם ראשי הליגה לגבי קיום המחזור, אבל אחרי ששחקניה לסטר, מנצ'סטר סיטי, ארסנל ועכשיו גם צ'לסי עוברים תהליך של בידוד, לא יהיה טעם לקיים בכלל משחקים.

 

* עוד באנגליה, אברטון הודיעה כי כל הקבוצה הראשונה והצוות המקצועי הועברו לבידוד, לאחר ששחקן בקבוצה הראה תסמינים התואמים לזה של נגיף הקורונה. עוד נכתב כי המועדון נמצא בקשר ישיר עם השחקן, ששמו טרם הוזכר, וממשיך לפקח אחרי שאר חברי הקבוצה.

* משחקי הליגה הצרפתית נדחו: זה רק עניין של זמן עד שהספורט העולמי יושבת באופן סופי והיום התבצע צעד אחד נוסף. בפגישת חירום שנערכה במנהלת הליגות בצרפת הוחלט לבטל את משחקי שתי הליגות הראשונות בסוף השבוע הקרוב ועד להודעה חדשה.

* שחקני יובנטוס נמצאים החל מיום רביעי בבידוד בעקבות הדבקתו של דניאלה רוגאני בנגיף הקורונה וביממה האחרונה דווח כי גם פאולו דיבאלה סובל מהנגיף, אך הגברת הזקנה שלחה מסר מרגיע והודיעה כי הארגנטינאי בריא שתוצאות הבדיקה שליליות.

* בורנמות' אישרה ששוער המשנה של הקבוצה ארתור בורוץ ועוד חמישה אנשי צוות הועברו לבידוד אחרי שהראו סימפטומים של נגיף הקורונה.

* קומישינר ה-NBA אדם סילבר הודיע במכתב רשמי, על דחיית משחקי הליגה לפחות בחודש ימים, אחרי ששני שחקני יוטה ג'אז רודי גובר ודונובן מיטשל חלו בקורונה. בנוסף לכך, ישנו חשש שגם כוכב העבר ופרשן ESPN צ'ארלס בארקלי נדבק בנגיף. בארקלי שסובל מחום נכנס לבידוד ומחכה לתוצאות לגביו.

* הנהלת היורוליג החליטה אתמול (חמישי) לעצור את המשחקי  לאור התפשטות הקורונה ולאחר שארגון השחקנים של המפעל הביע את דרישתו להשהות את הפעילות. נשיא היורוליג, ג'ורדי ברתומאו, פנה במסר לאוהדים.

* בפורמולה 1 ביטלו את הגרנד פרי שתוכנן להיערך ביום ראשון הקרוב במלבורן שבאוסטרליה, לאחר שחבר צוות בקבוצת מקלארן אובחן כנשא של נגיף הקורונה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי