במולדה נזכרים: היום בו מנצ'סטר יונייטד צפתה בהולאנד והוא כבש רביעייה

ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד | Andreas Schaad/Bongarts/Getty Images

עד היום אוהדי השדים האדומים לא מבינים איך הכישרון חמק מהם ובחר בדרוטמונד. באתר "גול" חשפו את הסיפור מאחורי המעקב של השדים האדומים בחלוץ, שהיה אז רק בן 17 וכבר קרע רשתות במולדה

(גודל טקסט)

בינואר האחרון אוהדי מנצ'סטר יונייטד תפסו את הראש. לא היה מדובר בעוד הפסד. הם פשוט התעדכנו על השלושער הנפלא של ארלינג הולאנד בן ה-19 בהופעת הבכורה שלו בבורוסיה דורטמונד תוך 23 דקות בלבד. הם לא הבינו איך ילד הפלא מנורבגיה, שהיה על הכוונת של השדים האדומים, חמק מהם על אף הלחצים הגדולים שהפעיל עליו המאמן אולה גונאר סולשיאר כדי שיצטרף. גם היחסים הטובים של המאמן עם משפחתו של החלוץ, אותו אימן במדי מולדה – לא עזרו.

 
 
באתר "גול" חשפו את היום בו יונייטד עקבה לראשונה אחרי החלוץ הנפלא. עוד ב-2018 הסקאוט טומי מולר נילסן היה ביציע כשהולאנד בן ה-17 כבש ארבעה שערים תוך 20 דקות עבור מולדה מול היריבה בראן (מחזור 15 בליגה הנורבגית בעונת 2017/18). זו הייתה הופעה מושלמת של הנער המתבגר שהראה את כל המיומנויות האפשריות ברחבה. הוא הדגים טכניקה מושלמת וסטייל.
 
 
"אני זוכר שהשחקנים ידעו שיש סקואטים מצד יונייטד", אמר פרדריק ברוסטד, שהחליף את הולאנד בדקה ה-61. "הביצועים שלו היו מדהימים. לאחר השער השלישי הסתכלנו רק עליו. היה כיף להביט בו. לאחר המשחק כל העיניים היו עליו, אך כלל לא היה אכפת לו. הלחץ עשה אותו אפילו טוב יותר. הוא השחקן עם הפוטנציאל הכי גדול שאיי פעם שיחקתי איתו". ברוסטד הוסיף כי סולשיאר, המאמן שלהם דאז, שיבח את החלוץ לאחר המשחק, בעוד הולאנד עצמו לא אוהב לדבר.


הולאנד. כבר בגיל 17 כבש רביעייה (STRINGER/KRUGFOTO/AFP via Getty Images)

השוער סמואל סהין-רדלינגר ששיחק בשורות היריבה, היה נפעם: "שמתי לב שהוא חלוץ ענק. זה בטח לא היה משחק רגיל. לא ראיתי דבר כזה. כולנו היינו המומים. זה לא נעים לחשוב שילד בן 17 ריסק אותך. הוא רק נראה שחצן, הבנתי מחבריו לקבוצה שהוא פשוט בעל ביטחון. אני חושב שהוא בהחלט ישמח להיות זלאטן איברהימוביץ".

יונייטד שמה אותו כמטרה גדולה בינואר בתקווה לנצל את סעיף השחרור שלו. ככה זה לאחר שכבש 28 שערים (שמונה מהם בשלב הבתים בליגת האלופות) והוסיף שבעה בישולים ב-22 הופעות בלבד. סולשיאר המריא למולדתו כדי לצפות בבן טיפוחיו יותר מפעם אחת. בסופו של דבר, לאחר תשעה ימים הוא חתם דווקא בצהובים-שחורים.

הולאנד עצמו אמר בקצרה לא פעם, בדומה לדבריו של סוכנו מינו ראיולה, כי הרגיש שהבונדסליגה הייתה מקום מתאים יותר עבורו. לפי הדיווחים ההעברה נפלה בשל סעיפי עמלה של הסוכן וכל לאביו של השחקן. במועדון התעקשו לא להתכופף לדרישות האלו. ראיולה הכחיש אך סולשאר רמז שאכן היו תנאים כאלה: "חשוב שנשתמש בשכל הישר. עלייך לשמור על שליטה גם כשאתה מחתים שחקנים גדולים. אתה לא יכול לתת לסוכנים לעשות את מה שהם רוצים". בינתיים, לאנגלים נותר רק להצטער. 12 שערים ושני בישולים סיפק החלוץ ב-11 הופעות בגרמניה.



האוהדים רצו לראות אותו באדום של מנצ'סטר יונייטד (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי