הפציעה הסודית, המעבר הכפוי והאימונים: סיפורים מהקריירה של מאנה

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | Jan Kruger/Getty Images

ב"פראנס פוטבול" חשפו סיפורים מרתקים מהדרך הארוכה של כוכב ליברפול עד לצמרת הכדורגל. הבכי באוטובוס כשנודע לו על המעבר לזלצבורג, הכאבים שסחב בסתר במשך חודשיים וחצי והטוטאליות גם בחופשות

(גודל טקסט)

סאדיו מאנה הוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים בעולם ויחד עם רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח לליברפול יש התקפה חלומית. לא לחינם הוא צד את עיניהן של ריאל מדריד ושאר הקבוצות הגדולות בעולם. אלא שהדרך לפסגה הייתה רצופה בקשיים. "פראנס פוטבול" הצרפתי חושף אנקדוטות מרתקות מהקריירה של הסנגלי שבחודש הבא יהיה בן 28.

 
באוגוסט 2012 הוא התכונן לעוד משחק ליגה בעונתו השנייה במץ הצרפתית. אלא שכמה שעות לפני סגירת חלון ההעברות הוא הורד מהאוטובוס בכפייה לאחר החלטה של סוכנו. "הוא לא היה מוכן בכלל, עדיין היה תינוק והוא לפתע כאילו גדול  תוך כמה שעות", נזכר מאמנו הקודם אוליבייה פרין, אותו מאנה מחשיב כדמות אב. הצעה מפתה של ארבעה מיליון יורו העבירה אותו לרד בול זלצבורג. מאנה בכה בלי הפסקה ולא היה יכול אפילו להיפרד מהמועדון שהאמין בו.
 
 
כעבור שנתיים הגיעה קפיצת המדרגה הבאה, הפעם לסאות'המפטון האנגלית בתמורה ל-23 מיליון יורו. הפעם בלי בכי. פייר בובי, ששיתף איתו פעולה בצרפת, נזכר: "ידענו שהוא נמצא כדי להתאמן ולא כדי לצחוק. הוא היה קם במחנה האימון מוקדם בבוקר ועושה אימוני ריצה בזמן ששאר החברים שלו היו ישנים. אבל לעתים שיקול הדעת שלו היה מוטעה. היה לי תאקל איתו באימון כשהוא היה בן 18 ואני בן 28. הוא לא רצה לעשות הגנה. הערתי לו והוא העז לענות לי. זה הוכיח את האופי החזק שלו. הוא תמיד רצה להגשים את החלומות שלו".


סאדיו מאנה במדי רד בול זלצבורג (Andreas Schaad/Bongarts/Getty Images)
 

 
אוליבייה פרין, שאימן אותו בקבוצה הצעירה של מץ, סיפר שמאנה סחב כאבים קשים ברגליים במשך חודשיים וחצי אך אף אחד לא שם לב: "הוא לא אמר דבר ולא התעסק בזה בכלל". בהמשך אמר: "הוא הבין שצריך לתרגל שוב ושוב דברים פשוטים כדי להבקיע שערים. הוא הוסיף עבודת הגנה למשחק שלו מבלי לאבד את הרוח היצירתית".
 
 
אנדראס אולמר, קפטן רד בול זלצבורג וחברו לקבוצה בין 2012-2014 אמר כי הוא אמנם היה שקט מאוד אבל הקשיב לכולם ויישם את העצות שקיבל. כל מה שאנחנו רואים בליברפול היום – האינטיליגנציה, עבודות ההגנה, המהירות – הוא למד אצלנו. זה הגיע בתקופה בה שינינו את סגנון המשחק שלנו והפעלנו לחץ קדימה".
 
 
האלילים שלו היו רונאלדיניו ואל חאג'י דיוף אך הוא מאס בהתנהגותם מחוץ לכר הדשא. פייר בובי אמר: "בכל פעם רצית שהכדור יגיע אליו, הרגשת שמשהו יקרה בכל עת. הוא חיסל את שחקני ההגנה". ראפינייה ומנואל נוייר שסבלו ממנו בשמינית גמר ליגת האלופות אשתקד כשהפסידו 3:1 במדי באיירן מינכן בגרמניה, נפעמו מהשער הנפלא שכבש.  "ככשהוא יצא לחופשה בסנגל הוא לקח איתו מאמן כושר לשם. הוא עובד בלי סוף", הכריז פרין. ומה עם החיים האישיים שלו? "למי הוא הכי קרוב? לאף אחד! הוא גר לבד בליברפול, אוכל לבד, שותה לבד. עכשיו יש את נבי (קייטה), אבל לפני כן הוא באמת עשה הכל לבד, זה נכון", אמר סלאח בחיוך.

סאדיו מאנה מתעלל במנואל נוייר (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי