"קרב המזנון": היום שבו פרגוסון חטף מפברגאס פיצה לפרצוף

אלכס פרגוסון
אלכס פרגוסון | Richard Heathcote/Getty Images

הקשר הספרדי ואקס נוסף של ארסנל נזכרו באחד מרגעי הביזאר הגדולים בכדורגל האנגלי, שאירע בעקבות תסכול של התותחנים על איבוד רצף 49 הניצחונות נגד מנצ'סטר יונייטד

(גודל טקסט)

באוקטובר 2004, רצף 49 הניצחונות ההיסטורי של ארסנל הגיע לסיומו עם הפסד חוץ 2:0 למנצ'סטר יונייטד. התותחנים ירדו לחדר ההלבשה בתחושה שהשופטים קיפחו אותם, מה שהלהיט את הרוחות בין שחקני שתי הקבוצות, כשארסן ונגר אף נקלע לוויכוח עם רוד ואן ניסטלרוי. הבלאגן חגג וברגע שסר אלכס פרגוסון התערב, החל מה שכונה לימים על ידי האנגלים "קרב המזנון" – כאשר מנג'ר יונייטד חטף פיצה לפרצוף.

פרגי נאלץ להחליף את החליפה מלאת הרוטב באימונית לפני שניגש לראיון שאחרי המשחק, ובינתיים במסדרונות אולד טראפורד חיפשו את האחראי לזריקת הפיצה. "הם אמרו שזה היה פברגאס, אבל עד היום אין לי מושג מי האשם", כתב פרגוסון ב-2013. ארבע שנים לאחר מכן, פברגאס, שהיה בן 17 בלבד ביום ההוא, הודה באשמה כשהתארח בתכנית טלוויזיה בריטית.

ג'סטין הויט, שחקן ארסנל באותם ימים, נזכר בסיפור הביזארי בראיון שפורסם היום (רביעי): "ראיתי את הפיצה, אבל לא ראיתי אותה פוגעת בפרגוסון. אני רק זוכר שהסתכלתי על התגובות של כולם, כי אף אחד לא יכול היה להאמין לזה. מן הסתם שאף אחד לא ציפה לזה, כי איש לא זרק על מישהו פיצה בחייו. היו דחיפות והאבטחה התערבה. כולם האשימו את אשלי קול, אבל ידענו שזה ססק – פשוט לא אמרנו כלום כי היינו מאוכזבים יותר מההפסד מאשר מזריקת הפיצה".

פברגאס שחזר את הרגע: "בגלל שלא שיחקתי הייתי אחד הראשונים שנכנסו למנהרה, הייתי רעב וראיתי פיצה. פתאום שמעתי צעקות וקלטתי את ריו פרדיננד, תיירי הנרי וסול קמפבל מתחילים לריב. לא ידעתי מה לעשות כי הייתי קטן וצנום, אז זרקתי אותה כי לא יכולתי לעשות כלום בין כל הענקים. אחר כך גיליתי שזה פגע במר פרגוסון וכבר התנצלתי בפומבי. זה היה בלי כוונה, רגע מהסוג הזה קורים".

פברגאס. שמר על הסוד במשך שנים (Phil Cole/Getty Images)
פברגאס. שמר על הסוד במשך שנים (Phil Cole/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי