"לא ממליץ לברחאוס לעבור, משחק רע ויחליפו אותו באנגלי מגושם"

סטיבן ברחאוס
סטיבן ברחאוס | Mark Runnacles/Getty Images

רפאל ואן דר וארט, הקשר ההולנדי שבקיץ 2012 הרגיש כיצד זה לרדת לספסל ומיהר לעזוב את טוטנהאם, טוען שעל הכוכב המקומי להישאר בפיינורד: "למה הוא צריך לעזוב לקבוצה כמו אברטון לפני גיל 29?"

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

אמנם כבר בן 28, אבל סטיבן ברחאוס מעורר המון מעניין מחוץ לגבולות הולנד. חלוץ פיינורד רושם עונת שיא בקריירה, כבש 15 שערי ליגה ובישל שבעה שערים ב-24 מחזורים, יש לו עוד שבעה שערים בגביע המקומי ובליגה האירופית ואפילו חולצת ההרכב ביורו הקרוב נראתה כמו חלום שצפוי להתגשם לנוכח פציעת ממפיס דפאיי, אלא שדחיית התחרות בשנה ככל הנראה תשנה את התמונה בנבחרת האורנג'.

הבוקר (שלישי) התייחסו באנגליה לניסיון של קרלו אנצ'לוטי לצרף אותו בעונה הבאה לאברטון ושוחחו עם אחד שמכיר היטב את הליגה האנגלית ואת מגרעותיה, רפאל ואן דר וארט. מי שפרש לפני שנתיים היה אחד השחקנים הבולטים בענף לפני קצת למעלה מעשור, אחרי שפרץ בתחילת שנות ה-2000 ככוכב צעיר באייאקס ומשם המשיך להמבורג, הגיע לפסגת הקריירה כשחתם בריאל מדריד ומהבלאנקוס המשיך לשנתיים בטוטנהאם, עד שחזר להמבורג. ובתור אחד שיודע מה זה להגיע לרמות הגבוהות ביותר ולאבד גובה דווקא שם, ההמלצה שלו לברחאוס הייתה מעניינת.

"הוא צריך להישאר בפיינורד", המליץ ואן דר וארט לחלוץ שכבר היה באנגליה לפני חמש שנים, אבל עזב את ווטפורד אחרי עונה בה מיעט לשחק ולא הצליח לכבוש. "בפיינורד הוא השחקן המרכזי, הקבוצה בנויה סביבו. למה הוא צריך לעבור לקבוצה כמו אברטון לפני גיל 29?".

ואן דר וארט, שבקיץ 2010 נמכר מריאל מדריד לטוטנהאם, אחרי שנתיים בלבד מצא את עצמו ברשימת ההעברות של התרנגולים, אולם התעקש להישאר וניסה להילחם על מקומו. הבעיה שלו הייתה שהונחתו גילפי סיגורדסון, מוסא דמבלה וקלינט דמפסי בזה אחר זה ועד סוף אוגוסט 2012 הוא כבר חזר להמבורג. לכן, כך הוא אמר לבראחוס: "אם תעבור לאנגליה ולא תהיה טוב בשני משחקים, הם יחליפו אותך באיזה אנגלי מגושם ואתה תאבד גם את המקום בנבחרת הולנד".


ואן דר וארט. יודע איך זה מרגיש לשבת על הספסל באנגליה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי